Hjelp med forsterker til B&W DM685, 4-5000kroner.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med forsterker til B&W DM685, 4-5000kroner.

Hei
    Har nettopp kjøpt B&W DM685 på hifiklubben, kjøpte dem uten å matche med en forsterker siden prisen var så bra.

Trenger nå hjelp av dere til å velge ut en forsterker, vil helst betale rundt 4000 kroner, men kan strekke meg til maks 5000 om det er noe som er veldig fristende.
    Hører på hip hop, soul, reggae, og egentlig ganske mye annet også. Eneste som ikke blir spilt er techno og veldig heavy metal. Rommet det skal brukes i er på ca.16 kvadrat.

Har foreløpig sett litt på Cambridge 650A og NAD C326BEE, har forstått det som om NADen skal være hakket bedre enn CA, er derimot ikke en stor fan av utseende på NADen, noe som også får litt betydning i valget mitt.
    Så hva anbefaler dere? Er også åpen for merker som ikke føres av hifiklubben.(H/K, Marantz, Onkyo, Rotel?)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Romvesen
    Har foreløpig sett litt på Cambridge 650A og NAD C326BEE, har forstått det som om NADen skal være hakket bedre enn CA, er derimot ikke en stor fan av utseende på NADen, noe som også får litt betydning i valget mitt.
    Så hva anbefaler dere? Er også åpen for merker som ikke føres av hifiklubben.(H/K, Marantz, Onkyo, Rotel?)
    Styr langt unna Cambridge Audio. Antakelig tidenes mest oppskrytte produsent av hi-fi. Og det sier ikke lite. Dette er en bransje der ingen "anmeldere" tør snakke dritt om noen produkter (pga sponsokroner) og der menigheta repeterer det "ekspertene" skriver. Dra ut og lytt selv, i den grad du har anledning. Jeg har inntrykk av at mange anbefaler utfra hva de har lest mer enn hva de har erfart. Jeg har hatt Cambridge Audio Azur 640a V2.00.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok eg ville kikket på bruktmarkedet etter en strømsterk forsterker.
    Denne er vel innenfor ditt budsjett :Advance MAP 305II 2 x 100 watt/ demomodell - FINN Torget
    Eller en rørforsterker kanskje Rørforsterke 2 x 40 watt Vincent - T. A. C. / demo/ utstilling denne her har og fått mye skryt :XTz -A100D3-Yamaha rxv3800 best i test - FINN Torget

Lykke til
    Mvh
    Terje

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DanElectro
    Styr langt unna Cambridge Audio. Antakelig tidenes mest oppskrytte produsent av hi-fi. Og det sier ikke lite. Dette er en bransje der ingen "anmeldere" tør snakke dritt om noen produkter (pga sponsokroner) og der menigheta repeterer det "ekspertene" skriver. Dra ut og lytt selv, i den grad du har anledning. Jeg har inntrykk av at mange anbefaler utfra hva de har lest mer enn hva de har erfart. Jeg har hatt Cambridge Audio Azur 640a V2.00.
    Jøss, dette var en sterk uttalelse. Hva er det du misliker så sterkt ved Cambridge?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Postbudet
    Jøss, dette var en sterk uttalelse. Hva er det du misliker så sterkt ved Cambridge?
    Lyden. Veldig dvask bass og anstrengende diskant. Denne ampen tok lyttetretthet til nye høyder. Og i tillegg er ikke byggekvaliteten på CA produkter all verden heller. Og de oppgitte 75 wattene "må være i nedoverbakke". Jeg prøvde den på flere ulike høyttaler og den var like kjip uansett.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler en strømsterk forsterker til disse.Hadde disse selv og brukte bare receiver og det låt helt greit men når jeg fikk på en effekt merket jeg hva som bodde i disse. Nad spiller jo fint på disse høyttalerne da.Har ikke hifiklubben jubileumsdager nå da,må være mulig og gjøre ett godt kjøp på en forsterker da.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 326 eller 356(som kommer vonnom) er jo veldig bra på de høyttalerene der!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville stukket innom Norsk Audioteknikk og lånt med en cayin 153b med hjem. Hadde denne til B&W cm7 og det spilte meget bra. 153b finnes til stadighet brukt også til ned mot 3500 kr. Synes den spiller veldig bra til prisen. Og den er også meget pen å se på IMO.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble akkurat lagt ut en Primare A20 på Hifisentralens bruktbørs. Dette er en forsterker jeg har hadde glede av i mange år - og som gjorde en glimrende jobb på et par såpass "umulige" høyttalere som B&W DM604. Denne vil ganske sikkert gjøre vei i vellinga med et par B&W685 også.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden. Veldig dvask bass og anstrengende diskant. Denne ampen tok lyttetretthet til nye høyder. Og i tillegg er ikke byggekvaliteten på CA produkter all verden heller. Og de oppgitte 75 wattene "må være i nedoverbakke". Jeg prøvde den på flere ulike høyttaler og den var like kjip uansett.
    Cambridge har jo en utpreget "nøytral" lyd. Mange foretrekker forsterkere som overdriver de lavere frekvensene.

Byggekvaliteten på de Cambridge-produktene jeg har sett, har ikke stått tilbake for andre produkter til samme eller noe høyere pris.

Du har ikke helt rett i at Cambridge er oppskrytt i hi-fi-kretser. Min erfaring er at de "audiofile" rynker på nesen av merket. Mens rosen heller kommer fra folk med en mer teknisk innfallsvinkel, som ser CA-produktene som "no nonsense"-produkter med høy kvalitet i forhold til pris.

Uansett, sikkert ikke et merke å velge om man ønsker "fet" lyd med rungende bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Cambridge har jo en utpreget "nøytral" lyd. Mange foretrekker forsterkere som overdriver de lavere frekvensene.
    Bare av nysgjerrighet, har du hørt Cambridge Audio Azur 640A? Og i så fall, på hvilke høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for masse svar.
    Er mest interessert i å kjøpe ny, ikke brukt forsterker. Er forøvrig lokalisert i Bergen, så Norsk Audioteknikk er litt langt borte.

Har noen erfaringer med Marantz PM7003? Synes denne virker veldig intressant, den har i tillegg phono inngang, noe som er et pluss.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare av nysgjerrighet, har du hørt Cambridge Audio Azur 640A? Og i så fall, på hvilke høyttalere?
    Jeg har hatt denne kombinasjon.
    Oppløst og nydelig lyd på jazz, klassisk og til dels elektronica.
    Beste fjernkontroller what so ever i denne prisklasse(opplevd kvalitet).
    Det som er minus med Cambridge 640 er diffus volumpotmeter og smalt
    effektområde(kommer ann på høyttaler).
    Har hatt mange gode år uten snev av lyttetretthet med Cambridge på
    B&W603 og B&W685.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er skjedd med mitt siste innlegg her?!

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du nevner HK... Hvis du har et høyttalerpar som trenger en forsterker som kan levere mye strøm så gjør jo HK ihvertfall det. Høy morrofaktor på rock, hip hop osv også. Kjenner ikke B&W DM685 spesifikt, men HK har generell mørk lyd syntes jeg, så om dette vil være en god match kan jeg ikke si noe om.
    Soundgarden selger HK 3390 til prisen du ønsker (http://www.soundgarden.no/shop_item....4,187&id=1189), og HK 3490 til 5k.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •