Denon AVR-4311 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 189
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det virker litt dumt å servere kritikk til en enkelt produsent når hele "receiverbransjen" har skjønt at Ethernetporten også er essensiell for oppdateringer direkte til kunde.

Les mer i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...eq-xt32-7.html

Enig i at det er fint å ha den muligheten, men da fortrinnsvis for å implementere nye funksjoner (f.eks. støtte SACD o.l)

Men det virker som flere og flere produsenter benytter firmware-oppdatering til å renske opp i feil, så de kan slippe produktet ut på markedet før det egentlig er ferdigtestet.

Les f.eks. i tråden om prosessoren Emotiva UMC-1. Kjøperne sitter å oppdaterer for harde livet for å få produktet til å fungere. Slik burde det jo ikke være.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Men det virker som flere og flere produsenter benytter firmware-oppdatering til å renske opp i feil, så de kan slippe produktet ut på markedet før det egentlig er ferdigtestet.
    Slik burde det jo ikke være.
    Microsoft satt standarden for "oppgraderings*******" for mange, maaaaange år siden

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om en produsent setter standarden for lavmål, behøver ikke andre å følge etter.
    Er helt klart at produktene ikke er testet som de burde vært, av Denon her.

Men igjen, det er slik ting er blitt, vi vil ha teknologien så raskt som mulig før den blir gammel og en konkurent kommer ut med noe nytt (som enda ikke er helt bra, men etter et par FW-oppdateringer.. da!).

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn

Selv om en produsent setter standarden for lavmål, behøver ikke andre å følge etter.

Er helt klart at produktene ikke er testet som de burde vært, av Denon her.
    Vi opplever nødvendige oppgraderinger til produkter fra produsenter som Pioneer, Yamaha, Anthem osv., men vi ser ingen grunn til å bruke tid på å vurdere "testprosedyren" hos en produsent av den grunn

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ny firmware til en flunkende ny, kostbar receiver...?

Hvis dette er en forutsetning for å få den til å fungere tilfredsstillende, så hadde jeg levert den tilbake. Tydelig at produktet ikke er skikkelig testet ut av Denon. Skandale.
    4311 er ikke så ny da... er vel godt over 6mnd..

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware og evig firmware !

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    4311 er ikke så ny da... er vel godt over 6mnd..
    Hei

Dette var en av grunnene til at jeg selv gikk for et annet merke denne gang.
    Er selv veldig glad i Denon og har etterhvert hatt endel av produktene deres.
    Klart det er irriterendes å betale 17.000,- og oppleve at ting ikke fungerer som det skal, slik skal det ikke være!
    Greit at man kan laste ned "nye funksjoner", men stort sett laster man ned firmware som skal ordne opp i ting som ikke fungerer.
    Det er jo ikke lenge siden det var firmware oppgraderinger til min 3808A og DBP-2010!, når produktet endelig virker som det skal er jo produktet utdatert og gammelt! Veldig kjedelig........
    Når jeg kjøper et produkt til 17.000,- forventer jeg at det fungerer som det skal rett ut av esken!, uten å måtte oppgradere firmware!, hvis det ikke handler om nye funksjoner!
    Tenker også spesielt på folk som er litt eldre, for eksempel min far, glad i lyd og bilde, men tviler på han hadde greid å oppgradere firmware og slikt, blir for gresk for han. Da ender jo han opp med et produkt som ikke holder mål, og det blir jo litt sløvt.......

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sier selv ifra når det er ny FW tilgjengelig, og et par trykk på "OK" er overkommelig for de fleste, ung som gammel. Skulle noen sitte fast i prosessen så er bestemutra på Facebook og MSN. Dere kan sikkert sende henne en friend-request, så kommer hun med ferske vafler, kaffe og kamferdrops og oppdaterer receiverene deres for dere.

Blue rain problemet har bare funnet sted på et utvalg kombinasjoner av receivere og fremvisere. Lykke til med å betale produsentene for å teste receiverne sine med "alle" fremvisere på markedet, for det er vi som må ta den kostnaden til slutt. Da "betaler" jeg heller en måned med FW-oppdateringer mens jeg bruker en receiver som funker 99 %.

Det har eksplodert med formater og signaler, og alt skal inn på en gang. Receiveren er for lengst borte fra å være en amp med lyd- og bildeswitch. Rart det ikke går til ******* oftere.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktelig fanatiske dere var på oppdateringer....
    Har en 4308 og prøvd en oppdatering. Gikk ut fra at den gikk i boks. Utifra det ikke prøvd.
    Receiveren fungerer stort sett mer enn utmerket.
    Hva skulle jeg lagt til?

Men hva vet jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen andre som har problemer med at avr-4311 har bilde forstyrrelser, sånn som Blue-Rain men mange gonger verre?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gamlir
    noen andre som har problemer med at avr-4311 har bilde forstyrrelser, sånn som Blue-Rain men mange gonger verre?
    Hei

Nei, har Pioneer jeg
    Har du lastet ned siste firmware til reciveren?, det skulle ordne dette problemet! Hvis du har siste firmware og det ikke løser seg bør du ta kontakt med Hi-Fi Klubben. Kan også være greit med å sjekke med en anne hdmi kabel?, så utelukker du at det er kabelen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Nei, har Pioneer jeg
    Har du lastet ned siste firmware til reciveren?, det skulle ordne dette problemet! Hvis du har siste firmware og det ikke løser seg bør du ta kontakt med Hi-Fi Klubben. Kan også være greit med å sjekke med en anne hdmi kabel?, så utelukker du at det er kabelen?

Har lastet ned den nye firmware, har testet hdmi kabelene og ingangene.
    har ein dvd spiller som eg kjører komponentvideo på og bildet er det samme da.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gamlir
    Har lastet ned den nye firmware, har testet hdmi kabelene og ingangene.
    har ein dvd spiller som eg kjører komponentvideo på og bildet er det samme da.
    Hei

Da har du kansje vært uheldig med receiveren din, ta kontakt med forhandler så ordner det seg sikkert!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Airplay

Kan spotify, og youtube sendes via airplay ?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ms88
    Kan spotify, og youtube sendes via airplay ?
    Spotify på iPhone kan det i hvertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    funker knall på ipod touch også

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er visualiseringen jeg laget i sammarbrid med Audyssey

Her er en a til å... setup mal for Audyssey produkter.
    Dette en felles setup guide vi har laget i sammarbeid med Chris og Audyssey!
    "Official" Audyssey thread. - Page 191 - AVS Forum

mvh

PerS
    TechNewsNorge
    Sertifisert Audyssey Installatør

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til Innkjøp

Hei, jeg vil ha en ny reciever relativt kjapt og kan nesten ingenting om de. Jeg har et 5.1 oppsett. Trenger ikkenoe mer.

Jeg har googlet og kommet frem til disse tre alternativene:

A. Pioneer SC-LX83

B. Onkyo TX-NR5008

C. Denon AVR-4311

om A: Pioneeren har jeg lest flest tester på og den har stort sett kommet seirende ut av alt. Har hørt den kan takle tungdrevne høyttalere og jeg har B&W 805 som er ekstremt tungdrevne og strømkrevende. Kritikken jeg har lest er at MCACC ikke er like bra som Audyssey MultEQ XT32 til å ta sub'en som både Onkyo og Denon kan skilte med. Det positive er at denne nå kun koster kr 14995 på internet. Er dette billig er dyrt for denne recieveren? Bør jeg slå til? Hvorfor er den så billig, er den blitt gammel og er på vei ut?

om B: Onkyo er litt kraftigere enn Pioneeren og muligens et bedre valg til B&W da de LX83 kan slite litt på toppen og B&W allerede har en ekstrem god diskant. Onkyo var mer stødig over hele fjøla. Men den ble mye varmere enn LX'en og den er også dyrere. Det billigste man kan få den nå er 19995 kr. Er det bra eller dårlig pris på denne? Onkyo hadde tydeligvis også bedre Clock Jitter reduksjon enn Pioneeren slik jeg har forstått det, stemmer det elelr er det noe som kun gjelder mot LX73? Jeg har tenkt å spille mye PS3 (Om det har betydning)

om C: Denon har kun 140W, men gjør det meste greit. Blue rain-bug'en som 4311 var plaget med er en saga blott etter siste oppdatering. Denon'en er en a-ok allrounder som har 9 separate monoblokker i denne og den er i spesifikasjonene skrevet til å kunne takle 4 -16 ohm høyttalere! Problemet er bare at HiFi-klubben har blodpriser på sine varer og denne koster 16998 kr. Ellers har alle tre recieverne HDMI 1.4a med 3D mulighet (ja jeg spiller GT5 i 3D så det er viktig) og airplay med iPod etc etc etc.

Jeg er mest bekymret over 4 faktorer: 1. clock jitter reduksjon må være bra, 2. nok kraft til å drive tungdrevne høyttalere, 3. god romkorreksjon, 4. varmeutvikling må ikke være et problem.

Med dette overlater jeg ballen til dere entusiaster som har mer erfaring og kan gi meg mer vettuge svar enn salgspersonalet som vet mindre enn meg (og jeg vet lite!!) Takknemlig for all hjelp!

Newcomer Norway89 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bilde med fjernkontrollerne, følger det med den med skjerm til denne avr-4311?

Newcomer overland sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Nei det er ikke den fjernkontrollen med "stor" skjerm som som følger med 4311.

Mvh
    Overland

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan si med en gang at du får ikke dratt nytten ut av dine 805, med noen av disse. Jeg har denon A100 og BW 683, og den klarer ikke en gang å dra de fullt ut. Må nok en effektforsterker til for å dra bw tungdrevne høytalere.
    Men denon er en kjempereceiver å bruke med hjemmekino/multimedia senter. Angrer ikke et sekund på at jeg valgte denon. Men det er smak å behag. Men anbefaler effektforsterker i tillegg. så da kan du like gått gå ned på receiver. feks 3311 er bare en mindre utgave av 4311. Trenger ikke noe mer for å drive det resten av høytalerne.

Sitat Opprinnelig postet av Ignota99
    Hei, jeg vil ha en ny reciever relativt kjapt og kan nesten ingenting om de. Jeg har et 5.1 oppsett.

Jeg har googlet og kommet frem til disse tre alternativene:

A. Pioneer SC-LX83

B. Onkyo TX-NR5008

C. Denon AVR-4311

om A: Pioneeren har jeg lest flest tester på og den har stort sett kommet seirende ut av alt. Har hørt den kan takle tungdrevne høyttalere og jeg har B&W 805 som er ekstremt tungdrevne og strømkrevende. Kritikken jeg har lest er at MCACC ikke er like bra som Audyssey MultEQ XT32 til å ta sub'en som både Onkyo og Denon kan skilte med. Det positive er at denne nå kun koster kr 14995 på internet. Er dette billig er dyrt for denne recieveren? Bør jeg slå til? Hvorfor er den så billig, er den blitt gammel og er på vei ut?

om B: Onkyo er litt kraftigere enn Pioneeren og muligens et bedre valg til B&W da de LX83 kan slite litt på toppen og B&W allerede har en ekstrem god diskant. Onkyo var mer stødig over hele fjøla. Men den ble mye varmere enn LX'en og den er også dyrere. Det billigste man kan få den nå er 19995 kr. Er det bra eller dårlig pris på denne? Onkyo hadde tydeligvis også bedre Clock Jitter reduksjon enn Pioneeren slik jeg har forstått det, stemmer det elelr er det noe som kun gjelder mot LX73? Jeg har tenkt å spille mye PS3 (Om det har betydning)

om C: Denon har kun 140W, men gjør det meste greit. Blue rain-bug'en som 4311 var plaget med er en saga blott etter siste oppdatering. Denon'en er en a-ok allrounder som har 9 separate monoblokker i denne og den er i spesifikasjonene skrevet til å kunne takle 4 -16 ohm høyttalere! Problemet er bare at HiFi-klubben har blodpriser på sine varer og denne koster 16998 kr. Ellers har alle tre recieverne HDMI 1.4a med 3D mulighet (ja jeg spiller GT5 i 3D så det er viktig) og airplay med iPod etc etc etc.

Jeg er mest bekymret over 4 faktorer: 1. clock jitter reduksjon må være bra, 2. nok kraft til å drive tungdrevne høyttalere, 3. god romkorreksjon, 4. varmeutvikling må ikke være et problem.

Med dette overlater jeg ballen til dere entusiaster som har mer erfaring og kan gi meg mer vettuge svar enn salgspersonalet som vet mindre enn meg (og jeg vet lite!!) Takknemlig for all hjelp!

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •