Denon AVR-4311 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 189
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har LX82 som har stort sett samme forsterker innmat som LX83. Den takler fin fint 4 ohms høytalere! Mine høytalere (83 dB/1W/1m) dipper på 3,6 ohm på senter og 4.1 ohm på fronter og bak høytalere. Har aldri hatt noe problem på film bortsett fra litt pusteproblem på høye volum da alle er blitt kjørt full range uten subber. Har nå effekt på front rekka.

Spec på anntatt forstker bordet fra B&O på LX83 har min impetanse konternuerlig 3.2 ohm.
    LX 71,81,82 er målt til ca 2X370 watt i 4 ohm i noen tester så vil tro de drar dine B&W ganske så bra.
    Det er ikke impedansen i seg selv som er utfordrende med B&W men derimot variasjonene i impedans.

En ren 4ohms last er barnemat for en bra digitalforsterker, en sterkt varierende impedans er en større utfordring.

Min erfaring er at digital forsterker ofte ikke låter særlig godt på B&W`s høyttalere.
    Som alltid, forsøk å få høre kombinasjonen FØR du bestemmer deg.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2002tii
    Det er ikke impedansen i seg selv som er utfordrende med B&W men derimot variasjonene i impedans.

En ren 4ohms last er barnemat for en bra digitalforsterker, en sterkt varierende impedans er en større utfordring.

Min erfaring er at digital forsterker ofte ikke låter særlig godt på B&W`s høyttalere.
    Som alltid, forsøk å få høre kombinasjonen FØR du bestemmer deg.
    Hei

Nå har jeg testet og brukt både Denon AVR-3808A, Denon AVR-4810 og Pioneer SC-LX82 / LX83 på mine B&W CM9 høyttalere, har også hatt B&W DM605 S2 og B&W DM683 tilkoblet AVR-3808.
    Nå er jo ikke Pioneer SC-LX direkte en digital forsterker/receiver.
    Hva som låter best er jo en smakssak, selv liker jeg vell klangen til Denon best, men synes faktisk Pioneer låt meget bra på mine CM9.
    Virket nok også som at Pioneeren hadde bedre kontroll på CM9 enn hva Denon hadde. Virker som at Denon sliter litt med impedansekurven til B&W høyttalerne. Derfor er det jo veldig interressant om de nye modellene til Denon, AVR-4311 / A100 takler dette bedre enn tideligere modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Nå har jeg testet og brukt både Denon AVR-3808A, Denon AVR-4810 og Pioneer SC-LX82 / LX83 på mine B&W CM9 høyttalere, har også hatt B&W DM605 S2 og B&W DM683 tilkoblet AVR-3808.
    Nå er jo ikke Pioneer SC-LX direkte en digital forsterker/receiver.
    Hva som låter best er jo en smakssak, selv liker jeg vell klangen til Denon best, men synes faktisk Pioneer låt meget bra på mine CM9.
    Virket nok også som at Pioneeren hadde bedre kontroll på CM9 enn hva Denon hadde. Virker som at Denon sliter litt med impedansekurven til B&W høyttalerne. Derfor er det jo veldig interressant om de nye modellene til Denon, AVR-4311 / A100 takler dette bedre enn tideligere modeller.
    Som nevnt så liker ikke jeg det jeg har hørt av digitale forsterkere på B&W høyttalere. Det er spesielt i mellomtonen at det er noe som ikke stemmer (i mine ører vel og merke).

Trodde LC82 og 83 var basert på B&O`s ICE moduler?
    De sorterer meg bekjent i den digitale båsen?

All den tid at strømforsyningen er et punkt hvor hjemmkinoreceivere får kjenne sparekniven så er det nok langt mellom de receiverene som IKKE sliter litt med friskt volume på B&W...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virker som at Denon sliter litt med impedansekurven til B&W høyttalerne. Derfor er det jo veldig interressant om de nye modellene til Denon, AVR-4311 / A100 takler dette bedre enn tideligere modeller.
    Kan ikke si jeg merker noe til dette, hverken på Denon 4310, Denon 4810 og nå senest med Denon 4311, med B&W 801 som bakhøyttalere, Celestion 7000 som Wide Front, Swans 2.3R som høydekanaler og Swans 2.3C som senterhøyttaler - alle drevet av Denon - samtidig

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2002tii
    Som nevnt så liker ikke jeg det jeg har hørt av digitale forsterkere på B&W høyttalere. Det er spesielt i mellomtonen at det er noe som ikke stemmer (i mine ører vel og merke).

Trodde LC82 og 83 var basert på B&O`s ICE moduler?
    De sorterer meg bekjent i den digitale båsen?

All den tid at strømforsyningen er et punkt hvor hjemmkinoreceivere får kjenne sparekniven så er det nok langt mellom de receiverene som IKKE sliter litt med friskt volume på B&W...
    Hei

Stemmer det at LX82/83 er "basert" på B&O ICE moduler.
    Min erfaring er at forsterkere/receivere som er basert på B&O ICEPower låter forskjellig. Pioneer synes jeg låter meget godt på CM9, men har en annen oppfatning når jeg testet med Rotel.
    Synes også at A/B teknologien som Denon bruker låter bedre musikalsk.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Kan ikke si jeg merker noe til dette, hverken på Denon 4310, Denon 4810 og nå senest med Denon 4311, med B&W 801 som bakhøyttalere, Celestion 7000 som Wide Front, Swans 2.3R som høydekanaler og Swans 2.3C som senterhøyttaler - alle drevet av Denon - samtidig
    Hei

Ok, så det er ingen forskjell på 4310/4810 kontra 4311 hvordan de greier å drive "vansklige høyttalere"? med en "vansklig impedansekurve"?
    Du som har god kjennskap til både 4310/4810, hvordan vil du si 4810 er kontra 4311?, er 4810 fremdeles noe å bruke penger på?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Ok, så det er ingen forskjell på 4310/4810 kontra 4311 hvordan de greier å drive "vansklige høyttalere"? med en "vansklig impedansekurve"?

2. Du som har god kjennskap til både 4310/4810, hvordan vil du si 4810 er kontra 4311?, er 4810 fremdeles noe å bruke penger på?
    1. Nei, de modellene har ingen problemer med å drive mine B&W 801, enten de blir benyttet som fronthøyttalere eller bakhøyttalere.

2. Denon 4311 har MultEQ XT32 - og det er et skritt videre for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

Har du B&W 801 som bakhøyttalere??
    Og de drives av "usle" 140 Denon-watt fra 4311??
    Og du syns de drives greit??

Det er jo litt utrolig da de er svært tungdrevne og strømkrevende. Er det bare hype fra de som mener at man bør minst kjøpe Bryston forsterkere på 250W for å drive 801d?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignota99

Har du B&W 801 som bakhøyttalere??
    Og de drives av "usle" 140 Denon-watt fra 4311??
    Og du syns de drives greit??

Det er jo litt utrolig da de er svært tungdrevne og strømkrevende. Er det bare hype fra de som mener at man bør minst kjøpe Bryston forsterkere på 250W for å drive 801d?
    Ja, svaret er avgitt Gjelder for alle spørsmålene dine i første avsnitt.
    Den hypen kjenner jeg ikke noe til......

Legger ved bilde av venstre bakhøyttaler

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg, har du fått gjort noen sammenligning mellom 4311 og Yamaha 3067 med YPAO?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik72
    Flageborg, har du fått gjort noen sammenligning mellom 4311 og Yamaha 3067 med YPAO?
    Nei, ikke i samme oppsett. Ser ut som begge de nevnte og et par andre produsenter kan bli testet i ett og samme oppsett på et romjulstreff i år

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar. Sliter med å vente så lenge ...

Nå har jeg tenkt å prøve høyde kanaler fremme/front presence i kombinasjon med 5.1. Bredde kanaler kunne også vært interessant men jeg tror ikke det lar seg gjøre i det rommet jeg har. Audyssey anbefaler jo bredde kanaler fremfor høyde kanaler og med en slik setup som jeg har tenkt vil det da være bedre å gå for Yamahaen ettersom de "kun" har implementert front (og back) presence i sitt system? og at dette da vil fungere bedre enn Denon/Audyssey med høyde kanaler ?

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye prøving og delvis feiling den siste uka. Nok en gang takk til Flageborg, nå i siste runde med å laste opp "blue rain"-eksemplene. To 4311 og en A100 senere kan jeg bekrefte å ha sett eksempler både på receivere som har problemet og receivere som ikke har det. Interessant nok klarte vi å "reparere" bildefeilen på den ene 4311'n ved å blåse kald luft på bildebrikka (etter tips fra bruker på DTVforum.info). Så fort den ble varmere igjen vendte problemet tilbake. Synes således å være hardware, vi sendte en mail til Denon og informerte om funnet. Hvordan er det med blue rain og temperatur hos deg Flageborg?

Nå har jeg fått min egen A100 i hus, og så langt er det ingen bildefeil å spore. Og når alt "fuzzet" rundt lyd- og bildefeil på enkelte receivere har lagt seg; Dette er jo fantastiske enheter, tross alt. Når bildebrikken gjør som den skal så presterer den helt etter boka!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4311 og A100

Har både en 4311, og en A100 nå på testing. Har kalibrert begge to. Men har valgt å skru opp kanalvolumet på disse. Endringen kan holde seg alt fra 1dag, til 2-3uker, før det blir stilt tilbake til standard etter kalibreringen.
    Bytter jeg til en annan inngangskilde, er disse på standard nivå, men jeg kan endre de, og det forblir der en stund de også.

Noen som vet hvorfor den stiller tilbake ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue rain Avr 4311

Litt erfaringsoverføring. Har følgende oppsett JVC hd 750 PJ til filmbruk og Epson TW1000 til tv bruk, Supra kabel og HDMI Switch mellom prosjektorene.

Testet på Batman "Dark Knight" (som i følge flere forum har henvist til)kunne se helt tydelig blue rain på scener fra 9 min og 30 sek til 10 min og 20 sek på HD 750. Switchet over til Epson PJ og kjørte sammme scener her kunne jeg ikke se noen bluerain i hele tatt. Switchet tilbake til JVC og samme scener bluerain kom med en gang.

Har sett i AVSforum .com at flere har slått av Video convert og I/p scaler
    dette hjalp ikke hos meg på min JVC prosjektor. Men noe som hjalp var at jeg satte over på Game mode, her forsvant blue rain.
    En annen ting jeg prøvde på var å sette tilbake video signal fra game til auto(default). Gikk da til picture adjust og justerte brightness til +1, da også forsvant bluerain på JVC.

Konklusjonen er at det kan være HDMI handshake problem mellom AVR 4311 og HD 750 i og med at blue rain forsvant på min Epson TW 1000.
    Det at det kan være tempratur relatert stemmer ikke på mitt oppsett.
    Uansett så håper jeg at Denon finner en fix snart. Hvis ikke går 4311 tilbake til HIFI klubben.
    Problemet er vel at det ikke er noe på markedet som kan kjøre 11-2 med widekanaler.

Ellers har jeg også problemer med både bilde og lyd dropouts mellom panny bd55 og Avr 4311.
    Her håper jeg at dette blir bedre når jeg nå får OPPO 93.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoHaj
    Ellers har jeg også problemer med både bilde og lyd dropouts mellom panny bd55 og Avr 4311.
    Her håper jeg at dette blir bedre når jeg nå får OPPO 93.
    Ikke for å ta motet fra deg, men siste nytt på AVSforum er at forsøk med akkurat Oppo 93 gir samme dropout på lyd.

Jeg skal spille av The Dark Knight i det tidsrommet du nevner en gang til og se her.

EDIT:
    9:30 - 10:20: Ingen ting. Samsung UE46B7070.

Når får du audio drop JoHaj? Kan det også fremprovoseres?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue rain AVR 4311

jeg skal spille av The Dark Knight i det tidsrommet du nevner en gang til og se her.

EDIT:
    9:30 - 10:20: Ingen ting. Samsung UE46B7070.

Når får du audio drop JoHaj? Kan det også fremprovoseres?

Hei Bjørnar.
    Har du ellers problemer med Blue rain ? Tror som sagt at det kan være HDMI handshake mellom JVC og 4311.
    Har i alle fall funnet en workaround ved å sette picture adjust (brigtness på +1)

Nei jeg kan ikke fremprovosere disse dropouts, disse kommer helt av seg selv og det hjelper ikke å pause og spole tilbake og se om det kommer igjen. har foresten lastet ned siste oppdatering til 4311 (14 nov). Så her må det til mere forskning/utprøving.

Ser også at noen har dropouts fra sin nye OPPO 93 og 4311, det er ikke bra og litt frusterende . Vel vi for se.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, så langt virker den helt fri for blue rain, så det er mulig jeg har vært heldig, eventuelt at handshake er problemet og at det ikke er gjeldende mellom tven min og Denon.

Håper du slipper problemer mellom Oppo og Denon!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio dropout. Pokker. Olsenbanden på DVD på PS3 gjorde susen.

Noen som har hørt mer om dette, eventuelt som har en løsning?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering til 4311/A100 nå!

Noen som har en changelog?

EDIT:
    Den sies å være en fix til audio dropouts (ref avsforum.com). Skulle det være tilfelle, så er det julaften en dag tidligere på Steinberg. Nå er det bare å vente i spenning på AirPlay-støtte!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste