Denon AVR-4311 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 189
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Dropouts på lyden er kjent 4311/A100-problem.
    Helt ukjent for min del, men nå er siste firmware på plass og neste film i spilleren er Underworld Evolution på Bluray så får se om det dukker opp noen artefakter underveis.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignota99

Likevel mistenker jeg totalpakken til å være altfor gjerrig på bass så etter romkorreksjonen gikk jeg manuelt inn og økte bassen til +4 på frontene (har sub på LFE + main) og valgte crossover frequency til 80 Hz på både front, senter og bak. Alt dette økte bassen flere hakk.
    Denon 4311 har Dynamisk EQ, som en av flere receivermodeller.
    Les mer om Dynamisk EQ her:

Legger ved et bilde som viser hvordan Dynamisk EQ/Dynamisk Volume med MultEQ XT32 virker i de forskjellige modus i dette oppsettet.

Rød kurve: Dynamisk EQ = off, Dynamisk Volume = off
    Grønn kurve: Dynamisk EQ = on, Dynamisk Volume = Midnight
    Blå kurve: Dynamisk EQ = on, Dynamisk Volume = Evening
    Lilla kurve: Dynamisk EQ = on, Dynamisk Volume = Day

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt målløs (speechless) nå, koblet ut sentern (i menyen på forsterkern seff) og får nå mye bedre front lyd (sentern va spinkel), men snur jeg stolen litt til siden så hører jeg hvor lyden kommer fra
    Men sitter jeg midt i, som vanlig, så høres det ut som senteren, bare med mye fyldigere lyd og ikek så spinkelt

har justert litt på bassen også, men ikke testet det helt ennå, ikke så my trykk på det jeg ser nå

får se det lit an, men sentern tror jeg ikke blir koblet inn igjen med det første
    perfekt nå, bortsett fra bass-trykket..

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Helt ukjent for min del, men nå er siste firmware på plass og neste film i spilleren er Underworld Evolution på Bluray så får se om det dukker opp noen artefakter underveis.
    Jeg får bidra med litt tilleggsinfo til utsagnet mitt; Jeg er blitt kjent med flere tilfeller av dropout både på A100 og 4311 på avsforum.com og avforums.com. Derfor jeg påstår det er et "kjent problem". Der har ingen funnet noen permanent løsning, men for å løse problemet on the go så har det hjulpet å bytte kilde på receiveren for så å bytte tilbake igjen. Evt skru av og på receiveren.

A100 om noen timer nå, hvis HFK holder det de lover.

EDIT: HFK lover og lover. Nå: Forventet sendt 02.12.10, forventet mottatt 10.12.10. **** altså.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har B&W 802D som front og Denon AVC-A1XVA og jeg opplever også at hele lyden er bassfattig. Nå er riktignok 802D ekstremt tungdrevne (og tilbakelente -britiske høyttalere er reserverte i bassen i utgangspunktet) men det kan rett og slett også være for lite strøm og watt for de i A1XVA (som var flaggskipet til Denon i 2007 da jeg kjøpte den).

Likevel mistenker jeg totalpakken til å være altfor gjerrig på bass så etter romkorreksjonen gikk jeg manuelt inn og økte bassen til +4 på frontene (har sub på LFE + main) og valgte crossover frequency til 80 Hz på både front, senter og bak. Alt dette økte bassen flere hakk.

Min sub er B&W ASW 855 (Det var deres flaggskip i 2007)

Jeg vil nå skaffe 4311 for å drive B&W 805s, men vurderer også sterkt Pioneer SC-LX73/ SC-LX83 samt Onkyo TX-NR 3008. Alle disse ligger noenlunde i samme prisklasse og har vunnet en haug med tester. Masse watt og HDMI 1.4a på alle og nøyaktig samme tekniske duppeditter som ipod kontroll osv osv. Skjønner ikke hvorfor jeg fortsatt har en dragning mot Denon....
    yamaha da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR-4311 kan takle 4 ohm høyttalere

Åpent spørsmål til de som har greie på dette:

Denon AVR-4311 er en av de ytterst få recieverne som kan takle impedansen til høyttalere som går ned til 4 ohm. Det står på baksiden av 4311 den kan håndtere høyttalere fra 4 - 16 ohm.

Selv Pioneer SC-LX83 og andre dyrere modeller (til og med Denons eget flaggskip AVC-A1XVA på 10 x 170w) kan ikke håndtere slike høyttalere ifølge panelet på baksiden, der står kun fra 6 - 16 ohm.

Mitt spørsmål er om dette i det hele tatt betyr noe. Og isåfall hva? Jeg har B&W805s som jeg er interessert i å kjøre med 4311, men er usikker. De krever mye strøm og kan duppe ned til både 4 og 2 ohm. Jeg vet ihvertfall at 802D gjør det.

Poenget mitt er m jeg skal henge meg så mye opp i dette med høyttalerimpedansen eller om strømforskyningen betyr mer. Pioneer AC-LX83 har ICEpower teknologi og det gjør den veldig strømsterk. Den er også mye tyngre enn 4311. Hvilken skal jeg velge? Har 4 ohms håndtering noe som helst å si? Hva skal man ta hensyn til egentlig?

Takknemlig for ethvert svar!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon AVR-4311 er en av de ytterst få recieverne som kan takle impedansen til høyttalere som går ned til 4 ohm. Det står på baksiden av 4311 den kan håndtere høyttalere fra 4 - 16 ohm.

Selv Pioneer SC-LX83 og andre dyrere modeller (til og med Denons eget flaggskip AVC-A1XVA på 10 x 170w) kan ikke håndtere slike høyttalere ifølge panelet på baksiden, der står kun fra 6 - 16 ohm.

Mitt spørsmål er om dette i det hele tatt betyr noe. Og isåfall hva? Jeg har B&W805s som jeg er interessert i å kjøre med 4311, men er usikker. De krever mye strøm og kan duppe ned til både 4 og 2 ohm. Jeg vet ihvertfall at 802D gjør det.
    Hei

Lurer selv litt på dette, yter virkelig denne receiveren bedre enn tideligere Denon modeller på "vansklige" høyttalere? Og hvordan er denne kontra AVR-4810?, holder AVR-4810 forsatt stand mot disse nye modellene hvis man ser bort fra hdmi 1.4 og 3D?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer fra HiFi Klubben nå, et hyggelig besøk på mange måter! Jeg kom desverre ikke hjem med en AVR-A100 slik jeg hadde håpet dagen skulle utarte seg, men jeg har i det minste fått demokjørt en AVR-4311, en 3311 og litt hodetelefonsnacks.

Den AVR-4311 de hadde i demoriggen var en tidlig utgave, og den eneste de har hatt problemer med. Vi snakker åpenbare feil i bildet, deler av fargespekteret som bare gjengis som lilla blant annet. Butikksjefen kunne imidlertid informere om at det var denne ene de hadde hatt feil med, øvrige 4311 og A100 har vært lytefrie. Hans inntrykk var at dette kun har vært gjeldende for noen av de tidlig produserte produktene. Skulle man få en slik med feil er det, selvfølgelig, bare å returnere produktet og få det fikset. Jeg antydet at det kunne se ut som om feilen var hardwarerelatert, både fordi feilen var så grov (ingen overser det der), og fordi det bare gjelder noen enheter, uansett firmware. Han sa seg enig.

Plutselig har jeg ikke så vondt i magen for at jeg ikke har fått min A100 enda. Det er lov å håpe at den er feilfri når den først kommer.

Hvordan gikk det med Underworld Evolution i går Flageborg?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke merket noe uvanlig
    har bare hatt den i 2 dager da og er i grunnen ikke en ekspert

har bare sett 1 film så langt (transformers), men ser mye serier og sånt via ps3 media server

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious
    jeg har ikke merket noe uvanlig
    har bare hatt den i 2 dager da og er i grunnen ikke en ekspert

har bare sett 1 film så langt (transformers), men ser mye serier og sånt via ps3 media server
    Tro meg, hadde du hatt det problemet som var på den de hadde hos HFK så hadde du sett det. Fort. :lol: Blue rain derimot, det kjenner jeg ikke til hvordan ser ut. Kanskje Flageborg kunne bidrat med et bildeeksempel?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    suben funker ihvertfall igjen som den skal, som før si, buldrer og rister mye, men ikke noe bra lyd, som vanli..
    får klare seg intil videre

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om noen / Flageborg kunne postet et bilde med eksempel på blue rain (om det lar seg generere). Trenger et eksempel på hva jeg skal se etter når jeg drar på demo på 4311 igjen i morgen.

På forhånd takk!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Fint om noen / Flageborg kunne postet et bilde med eksempel på blue rain (om det lar seg generere).
    Ok, skal sjekke om det lar seg fotografere på "pause".
    Har sjekket tidspunktet og det er på Bluray - Underworld I - fra 56:15 til 57:45 - KUN når Kraven er i bildet.
    Kommer tilbake om en stund med eventuelle bilder

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

Har sjekket tidspunktet og det er på Bluray - Underworld I - fra 56:15 til 57:45 - KUN når Kraven er i bildet.
    Sjekket med Denon 3311 tidligere i kveld, og det er INGEN antydning til "Blue Rain" med den receiveren.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blue Rain eksempel - regnet sees i venstre side av bildet

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste bilde fra sekvensen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde 3

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde 4

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Poenget mitt er m jeg skal henge meg så mye opp i dette med høyttalerimpedansen eller om strømforskyningen betyr mer. Pioneer AC-LX83 har ICEpower teknologi og det gjør den veldig strømsterk. Den er også mye tyngre enn 4311. Hvilken skal jeg velge? Har 4 ohms håndtering noe som helst å si? Hva skal man ta hensyn til egentlig?

Takknemlig for ethvert svar!
    Har LX82 som har stort sett samme forsterker innmat som LX83. Den takler fin fint 4 ohms høytalere! Mine høytalere (83 dB/1W/1m) dipper på 3,6 ohm på senter og 4.1 ohm på fronter og bak høytalere. Har aldri hatt noe problem på film bortsett fra litt pusteproblem på høye volum da alle er blitt kjørt full range uten subber. Har nå effekt på front rekka.

Spec på anntatt forstker bordet fra B&O på LX83 har min impetanse konternuerlig 3.2 ohm.
    LX 71,81,82 er målt til ca 2X370 watt i 4 ohm i noen tester så vil tro de drar dine B&W ganske så bra.

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •