Denon AVR-4311 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 189
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med onkyo tx-sr3008? Vurderer denne selv opp mot Denon sin 4311.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk begynner å bli urolige i Denon-leieren nå, meg inkludert. Har rast gjennom masse tråder på AVforums.com og AVSforum.com. Blue rain, lyd som forsvinner, bilde som blir gradvis dårligere over tid (artifakter som fargede streker og hele deler av bildet som forsvinner) mm, også på senere produksjonsmodeller. Det har til og med vært et kjent tilfelle hvor en AVR-A100, som etter sigende skal ha vært gjennom særskilte driftstester etter produksjon, rett og slett ikke har fungert når den har kommet frem til sluttbruker.

Hvordan går det med din 4311 Flageborg? Er problemene som nevnes rundt omkring sterkt overdrevne? Hvert fiber i kroppen skriker etter en A100, men fornuften begynner å få second thoughts.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..

Hvordan går det med din 4311 Flageborg? Er problemene som nevnes rundt omkring sterkt overdrevne? Hvert fiber i kroppen skriker etter en A100, men fornuften begynner å få second thoughts.
    Den har fått lite oppmeksomhet denne helgen, men den skal gjennom noen flere stresstester senere i dag, så får vi se.
    Ettersom jeg har fulgt Team Grimstad på nært hold under NM i filmtitting denne helgen er det interessant å notere seg at konkurransen har vært gjennomført med en Denon 3311 som ble kalibrert samtidig med min egen - ingen problemer rapportert, og den har som nevnt vært i konstant bruk og overvåket 73 timer og 38 minutter i ett strekk. Likheten med 4311 er slående, men med forskjellig software.
    Det er noe med 4311, men hva?
    Det oppleves forskjellige "problemer", og hva er likhetstrekkene?
    Det kan være en oppdatering ligger og venter når jeg sjekker senere i dag?

Så langt har det blitt mange timer med store opplevelser på et nytt nivå fra 4311, og det ville jeg ikke vært foruten.
    Hvis den må inn til service for en fix, så ordner HiFiklubben det innenfor garantien - og mens jeg venter - kjører jeg på med mer film og musikk :-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Så langt har det blitt mange timer med store opplevelser på et nytt nivå fra 4311, og det ville jeg ikke vært foruten.
    Hvis den må inn til service for en fix, så ordner HiFiklubben det innenfor garantien - og mens jeg venter - kjører jeg på med mer film og musikk :-D
    Du har, selvfølgelig, rett.

Mange har understreket likheten mellom 4311 og 3311, noe som er svært gledelig for kjøperne av 3311 vil jeg påstå. 3311 må jo skille seg ut som et svært godt "bang for the bucks"-alternativ? Spent på å høre dine synspunkter også på forskjellen mellom disse to.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og funderer på oppgradering fra H/K AVR255 og har ca 10.000 i budsjett. AVR255 skal opp på stua, så salg av denne inngåt ikke. Men jeg har en Emotiva XPA-5, som føltes som en god ide der og da, men er jammen ikke sikker lenger.

Med mine lettdrevne Klipsch RB81 og RS43 antar jeg Denon 4311 vil kunne drive dette lett uten at jeg vil savne Emotivaen? Spørsmålet er selvfølgelig om det er en god ide å selge Emotivaen, strekke budsjettet litt og kjøpe Denon 4311? Alternativet er Yamaha RX-V2067

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Check for Update 24.11.2010

Update Firmware: Available
    Update Time: 10min. (estimate)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update Firmware: Available
    Update Time: 10min. (estimate)
    Ja? ... Fyr løs! Merker du noe forbedring på kjente problemer? Hva sier changelogen (om det finnes en)?

A100 om to dager nå.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 43-11 komme i hus og oppgradert og tilkoblet alt av utstyr
    Endelig 5.1 igjen, men, syns det vart litt lite bass enn det jeg er vant med

Suben "buldrer" ikke så mye som før, så vurderer å ta den bort fra audyssey og bare justere manuelt

også lite bass generelt sett, så lurer på om det er noen justeringsmuligheter for sånt?
    Har ikke funnet noe selv

Siste reciever, som vart byttet ut var en 10 år gammel marantz sr5000, med Bass / Trebla / Balance justering under den store lydstyrke justeringa

Litt skuffet vedrørende bassen så vurderer om jeg skulle hatt en ny sub i tilfelle jeg ikke får justert det skikkelig

Denon AVR-4311
    Front: BW DM 603 S2 (large)
    Senter: BW CC6 S2 (small)
    Bak: Småe BW noe (small)
    Sub: Dali SW 12

rommet er bare 2 x 4 meter (cirka)

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious

Suben "buldrer" ikke så mye som før, så vurderer å ta den bort fra audyssey og bare justere manuelt

også lite bass generelt sett, så lurer på om det er noen justeringsmuligheter for sånt?
    Har ikke funnet noe selv

Siste reciever, som vart byttet ut var en 10 år gammel marantz sr5000, med Bass / Trebla / Balance justering under den store lydstyrke justeringa

Litt skuffet vedrørende bassen så vurderer om jeg skulle hatt en ny sub i tilfelle jeg ikke får justert det skikkelig

Denon AVR-4311

Da er det vel bare å skru opp gainen på sub til ønsket nivå etter kalibrering?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Da er det vel bare å skru opp gainen på sub til ønsket nivå etter kalibrering?
    I følge kringlyd kalibrerings tråden, skal man vist aldri gjøre det.

Siterer:

"Gain-knotten er utrolig unøyaktig, og du husker sjelden hva den sto på.

Å gå opp eller ned i dB-steg i receiveren er da utrolig mye mer nøyaktig, ikke sant?

Dersom du har én sub, spiller det ikke SÅ stor rolle, men jeg vil likevel anbefale deg (og andre) å heller benytte receiverens justeringskontroll for subutgangen - dersom du skal justere litt etter kalibreringen."

Og

"Fordi du før kalibrering bør grunnjustere suben til 85db ved -20 på receiver ved avspilling av en 50Hz sinustone. Justerer du gain på suben etter kalibrering forskyver du hele utgangspunktet ditt"

Min tråd

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR-4311

Sett frontene til "small", så suben din får noen frekvenser å jobbe med!

EDIT:
    Og/eller setter bassinnstillingene til "LFE + main"? Innspill Flageborg?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Dubious

Har ikke funnet noe selv

Denon AVR-4311

Et lite tips.
    Syntes også at bassen min var veldig svak på mine 2 SVS subber.
    Tok ut y splitt bak på subbene og kalibrerte med bare med ene phono kabel in.
    Justeret så bassen til 75 desibel på auto set up. Etter dette var ferdig så satte jeg inn Y splitter igjen og fikk da automatisk 5 desibel økning.
    Hvis du ønsker mer bass gå inn manual set up og juster økning på LFE ut fra forsterker. Ikke juster på gain på subbene. Ødlegger da hele kalibreringen.

Er ellers kjempeførnøyd med min 4311 selv om jeg har hatt noen dropouts på filmlyd fra min panny bd 55. Ser frem til å bytte til Oppo 93, satser på at dette fikser problemet 8) .

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    I følge kringlyd kalibrerings tråden, skal man vist aldri gjøre det.

Siterer:

"Gain-knotten er utrolig unøyaktig, og du husker sjelden hva den sto på.

Å gå opp eller ned i dB-steg i receiveren er da utrolig mye mer nøyaktig, ikke sant?

Dersom du har én sub, spiller det ikke SÅ stor rolle, men jeg vil likevel anbefale deg (og andre) å heller benytte receiverens justeringskontroll for subutgangen - dersom du skal justere litt etter kalibreringen."

Og

"Fordi du før kalibrering bør grunnjustere suben til 85db ved -20 på receiver ved avspilling av en 50Hz sinustone. Justerer du gain på suben etter kalibrering forskyver du hele utgangspunktet ditt"

Joda, selvfølgelig det jeg mente. Bare formulerte det litt feil.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig enkelt - med kun 1 knapp på fjernkontrollen

Dynamic EQ: On
    Dynamic Volume: Day

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    1. Sett frontene til "small", så suben din får noen frekvenser å jobbe med!

EDIT:
    2. Og/eller setter bassinnstillingene til "LFE + main"? Innspill Flageborg?
    1. Ja, men etter autokalibrering er delingen satt til "Advanced" og det gir i de fleste tilfeller for lav deling i alle kanaler. Sett deling til 80Hz for alle høyttalere. Sjekk også for musikkinnstillinger under Audio Setup og 2ch Direct/Stereo.

2. Det kan være greit for de verste bassfreakene, MEN da må du ha mye Extra Power til fronthøyttalerne. Det er en mye bedre løsning å øke nivået til subbene på Receiver.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoHaj
    Et lite tips.
    Syntes også at bassen min var veldig svak på mine 2 SVS subber.
    Tok ut y splitt bak på subbene og kalibrerte med bare med ene phono kabel in.
    Justeret så bassen til 75 desibel på auto set up. Etter dette var ferdig så satte jeg inn Y splitter igjen og fikk da automatisk 5 desibel økning.
    Hvis du ønsker mer bass gå inn manual set up og juster økning på LFE ut fra forsterker. Ikke juster på gain på subbene. Ødlegger da hele kalibreringen.

Er ellers kjempeførnøyd med min 4311 selv om jeg har hatt noen dropouts på filmlyd fra min panny bd 55. Ser frem til å bytte til Oppo 93, satser på at dette fikser problemet 8) .
    Denon kom med innebygget subkalibrering fra modell 4310. Hvis man har inntil 4 subber er det bare å stille volumet på 1 av gangen(power off på de 3 andre) dvs. måle 1 av gangen(power off på de 3 andre) til alle er justert på 75dB. Subkalibreringen skjer først i autoprosessen. Deretter går man videre i kalibreringen for resten av systemet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var ikke antydning til "blue rain" med unntak av 1 sekvens. Etter ca. 55min. er Viktor og Kraven i lagringsrommet for "de gamle", og det er KUN når Kraven står foran kamera at "blue rain" forekommer. Det må være noe helt spesielt med denne problemstillingen.
    Sjekker videre....

Edit: kilde - les mer om filmen her --> Underworld (2003) - IMDb
    Firmware Update 24.11.2010 korrigerte ikke ovennevnte problem.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoHaj
    Hvorfor mistenker du at spilleren er årsaken?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon er bassfattig

Har ikke funnet noe selv

Denon AVR-4311

Jeg har B&W 802D som front og Denon AVC-A1XVA og jeg opplever også at hele lyden er bassfattig. Nå er riktignok 802D ekstremt tungdrevne (og tilbakelente -britiske høyttalere er reserverte i bassen i utgangspunktet) men det kan rett og slett også være for lite strøm og watt for de i A1XVA (som var flaggskipet til Denon i 2007 da jeg kjøpte den).

Likevel mistenker jeg totalpakken til å være altfor gjerrig på bass så etter romkorreksjonen gikk jeg manuelt inn og økte bassen til +4 på frontene (har sub på LFE + main) og valgte crossover frequency til 80 Hz på både front, senter og bak. Alt dette økte bassen flere hakk.

Min sub er B&W ASW 855 (Det var deres flaggskip i 2007)

Jeg vil nå skaffe 4311 for å drive B&W 805s, men vurderer også sterkt Pioneer SC-LX73/ SC-LX83 samt Onkyo TX-NR 3008. Alle disse ligger noenlunde i samme prisklasse og har vunnet en haug med tester. Masse watt og HDMI 1.4a på alle og nøyaktig samme tekniske duppeditter som ipod kontroll osv osv. Skjønner ikke hvorfor jeg fortsatt har en dragning mot Denon....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor mistenker du at spilleren er årsaken?
    Dropouts på lyden er kjent 4311/A100-problem. Jeg mistenker at spilleren er uskyldig.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste