Denon AVR-4311 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 189
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott informativ tråd Flageborg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan legge til et tips om Audyssey måling som er ganske viktig, og som ikke kommer helt fram av illustrasjonen din Flageborg. Dette er du helt sikkert klar over, men det er nok mange andre som ikke er det
    Nemlig at mikrofonen ikke må stilles for nært sofaryggen, da mikrofonen plukker opp refleksjoner fra den, akkurat som fra alle andre flater. Jeg har sett flere eksempler der folk glemmer av det.

Å sette mikrofonen midt på puta (sett ovenfra) blir kanskje feil i forhold til avstanden til høyttalerene, men du får ofte bedre resultater av det.

Forøvrig er det en drømmereciever du har fått deg! Grattis!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Flott informativ tråd Flageborg
    Takker

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trouble
    Kan legge til et tips om Audyssey måling som er ganske viktig, og som ikke kommer helt fram av illustrasjonen din Flageborg. Dette er du helt sikkert klar over, men det er nok mange andre som ikke er det
    Nemlig at mikrofonen ikke må stilles for nært sofaryggen, da mikrofonen plukker opp refleksjoner fra den, akkurat som fra alle andre flater. Jeg har sett flere eksempler der folk glemmer av det.

Å sette mikrofonen midt på puta (sett ovenfra) blir kanskje feil i forhold til avstanden til høyttalerene, men du får ofte bedre resultater av det.

Forøvrig er det en drømmereciever du har fått deg! Grattis!
    Takk for tilbakemelding. Ser den.

Knipser noen nye bilder i kveld som vil illustrere bedre dette utrolig viktige poenget med korrekt plassering av målemic.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plassering av målemikrofon i 1.ste punkt enten på tripod eller toppen av sofaputa

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plassering av målepunkt 2 og 3, enten på tripod eller på toppen av sofaputa

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plassering av målepunkt 4 og 5 på tripod. Resten av målingene bør foretas innenfor området av målepunkt 1 til 5

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en imponerende guide! Flotte bilder og bra fortalt. Skal følge dette i morgen å gi tilbakemelding på forandringene
    Min tråd

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..

1. 4311 og oppover har vel det Denon kaller "advanced"-menyer om ikke jeg husker feil.

2. Jeg ser at flere "early adopters" i utlandet er plaget med noe de kaller "blue rain" (forekommer både på 4311 og A100) i mørke scener. Det er snakk om x-antall blå prikker på tv-skjermen. Problemet lar seg så langt løse ved å skru av "video convert", men folk håper på en firmware-fix. Så langt jeg har fått med meg har disse tilbakemeldingene kommet fra brukere i statene, men sjekker du om det samme problemet er tilstede på ditt eksemplar?

Omtale av problemet på side 97 og 98 i 4311-tråden på AVSforum.com: The "Official" Denon AVR-4311CI/AVR-A100 thread [NO PRICE TALK] - Page 98 - AVS Forum
    1. 3311 har en enklere GUImeny enn 4311, men etter å ha hatt noen runder med kalibrering av 3311 må jeg innrømme at jeg fint kunne levd med den versjonen også. Da er det verre med den enkle DOSbaserte menyen fra tidligere år.

2. Holder på å teste litt "video convert". Må ha video convert=on for å få onscreen meny, så da er det ikke alternativer. Så en veldig "mørk" film, Underworld på Bluray, og den er omtrent svart som natten gjennom det hele, unntagen ved fullmåne.
    Det var ikke antydning til "blue rain" med unntak av 1 sekvens. Etter ca. 55min. er Viktor og Kraven i lagringsrommet for "de gamle", og det er KUN når Kraven står foran kamera at "blue rain" forekommer. Det må være noe helt spesielt med denne problemstillingen.
    Sjekker videre....

Edit: kilde - les mer om filmen her --> Underworld (2003) - IMDb

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,jeg har en 4311 med "blu rain" bug. Har feilen på alle kilder,Ps3,Xbox 360,Cambridge 650BD og Grundig Riks TV box. Har testet med video convert av og på,testet også Game modus på og Video modus uten at det gjorde saken noe bedre. Har ikke bare blå farge/stikk men grøn og rød også. Uansett om det er SD eller HD,det er der stortsett hele tiden. Tok den med tilbake til Hifi Klubben for å sjekke,med same feil der. Feilen oppstår etter at den har stått på litt,er blitt varm. Venter nå på svar om hva som kommer til å skje,men etter å ha lest rundt på div forumer så er det vist mange med samme bug,usikker på om jeg vil ha den eller ny tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er det også en av grunnene til at jeg sitter litt på gjerdet ang. 4311 eller A100, og at jeg derfor vurderer Yamaha RX-V3067. Ønsker ikke å kjøpe en receiver med bugs! Synes dette er helt utrolig av Denon. Dersom YPAO er en like god løsning som Audyssey MultEQ XT32 blir det enklere å forkaste Denon.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sondre78

1. Har ikke bare blå farge/stikk men grøn og rød også. Uansett om det er SD eller HD,det er der stortsett hele tiden.

2. Feilen oppstår etter at den har stått på litt,er blitt varm.
    1. Oh shit - det må være utrolig slitsomt - ikke til å leve med....

2. Her har 4311 vært påslått og aktiv 24/7 siden dag 1.

Som nevnt var det synlig i en kort sekvens på filmen Underworld, og i løpet av filmkvelden 12. november med Ringenes Herre - Atter en konge, var det ingen antydning til "blue rain".

Regner med at det er noen "ingeniører" som er satt på saken allerede.....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvid gjerne denne tråden til en full Flageborg kalibreringsguide med passende tittel og bildedokumenatsjon. Det hadde vært et ypperlig bidrag til de fleste av oss
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Utvid gjerne denne tråden til en full Flageborg kalibreringsguide med passende tittel og bildedokumenatsjon. Det hadde vært et ypperlig bidrag til de fleste av oss
    Ja det hadde jo vært supert :-D

BTW, har Denon uttalt seg angående feilen med 4311/A100 offentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilen på min kom etter 3 dagers bruk,som sagt jeg har testet alle mulige kombinasjoner med video convert av og på + alle andre mulige justeringer inne på menyen,uten at det ble noe bedre. Kansje til det værre noen ganger,da jeg fikk en jevn blå stripe på venster side av bildet,merkelig greier! Siste oppdatering fra Hifi klubben jeg fikk i dag,var at de hadde sent nedover min setup fil fra receiveren,med melding om at feilen er å finne på flere 4311 og A100. Rart at noen har feilen og ikke andre,da de kommer fra samme produskjon,samme levrandør av komponenter osv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sondre78
    Kansje til det værre noen ganger,da jeg fikk en jevn blå stripe på venster side av bildet,merkelig greier!
    Det virker som problemet ditt eskalerer hinsides.....

Hvis du kobler bildekabel direkte fra kilde til skjerm så er vel alt som det skal?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har testet alle kilden direkte i tven,ingen prob da. Har Denon 4310 på lån nå,uten noe problem. Syntes også at bilde var vel mørkt på 4311,måtte juester/kalibrere bilde inn på nytt,er vel kansje vanlig ved bytte av forsterker/receivere siden allle kilder går igjennom den? Syntes også det er rart at Denon ikke vet om feilen,siden feilen er så utbrett. Hifi klubben har hatt den i snart 10 dager,får vel gi de litt tid til å finne ut av det. Siden den var helt rå på lyd delen,fikk mye bedre lyd en ved min gamle NAD T785:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alternativer til Denon 4311

Sitat Opprinnelig postet av eirik72
    For min del er det også en av grunnene til at jeg sitter litt på gjerdet ang. 4311 eller A100, og at jeg derfor vurderer Yamaha RX-V3067. Ønsker ikke å kjøpe en receiver med bugs! Synes dette er helt utrolig av Denon. Dersom YPAO er en like god løsning som Audyssey MultEQ XT32 blir det enklere å forkaste Denon.
    Jeg hadde også store planer om å skaffe 4311 men etter å ha lest om bugsa vurderer jeg alternativer. Har noen her noe erfaring med Pioneer SC-XL83?
    Den vinner stort sett alle tester den entrer og det er bare lovord å høre om den.

Et par tusenlapper billigere enn 4311 er den også på Dustin.no! Kan noen skrive noe vettugt om sc-xl83 hadde jegvært evig takknemlig! Virker nesten for godt til å være sant. 6 HDMI inn, 2 ut. Alle er 1.4a. Både lyd og bilde-delen er toppklasse.

Ser nesten ut til at den slår 4311...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det blir fiksa ganske snart for jeg skal kjøpe 4311 på tirsdag..

hadde egentli tenkt å kjøpe yamaha, men har ikke råd til det og denon får jeg på avbetaling (fikk ikke det på yamaha)

også er det jo snedig å kunnestyre den fra ipodn da
    også blir det vel en denon blu-ray spiller neste år (4th link greia)

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignota99
    Jeg hadde også store planer om å skaffe 4311 men etter å ha lest om bugsa vurderer jeg alternativer. Har noen her noe erfaring med Pioneer SC-XL83?
    Den vinner stort sett alle tester den entrer og det er bare lovord å høre om den.

Et par tusenlapper billigere enn 4311 er den også på Dustin.no! Kan noen skrive noe vettugt om sc-xl83 hadde jegvært evig takknemlig! Virker nesten for godt til å være sant. 6 HDMI inn, 2 ut. Alle er 1.4a. Både lyd og bilde-delen er toppklasse.

Ser nesten ut til at den slår 4311...
    Hei

Ingen tvil om at LX83 er en grom receiver. Men er litt tidelig å kunne konkludere om den slår AVR-4311 da denne nettopp er kommet i salg og ikke har vært på testbenken hos noen enda. Tviler egentlig på at den er bedre enn Denon receiveren på bildedelen. På lyddelen vil det være mye smak og behag da disse vil lyde forskjellig. Er selv meget spent på hvordan AVR-4311 sparker fra seg "power" messig og hvordan nye Audyssey fungerer, om den er blitt mye bedre enn forrige utgave. Rent spesifikasjonsmessig virker faktisk Denon receiveren endel vassere enn Pioneeren med endel flere muligheter!

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •