Pre med receiver pass through ?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har Abrahamsen V3 en varmere klang enn NC 2100,mon tro ?
    Har kjøpt Primare cd-spiller i tillegg,så kan være den,men synes klangen ble litt lysere og tynnere nå enn med receiver som pre og Denon blu ray som drivverk.
    Det er mye bedre lydbilde,bedre og mer detaljer osv,men bassen føles slankere og det ble mer slitsomt å høre på.
    Totalt sett litt skuffa.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har Abrahamsen V3 en varmere klang enn NC 2100,mon tro ?
    Har kjøpt Primare cd-spiller i tillegg,så kan være den,men synes klangen ble litt lysere og tynnere nå enn med receiver som pre og Denon blu ray som drivverk.
    Det er mye bedre lydbilde,bedre og mer detaljer osv,men bassen føles slankere og det ble mer slitsomt å høre på.
    Totalt sett litt skuffa.
    Kan ikke svare på hva som er det beste valget her, men jeg hadde ikke dette problemet med min NC-2100, så det kan være CD-spilleren din. Har du testet med Blurayen på NC-2100?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Kan ikke svare på hva som er det beste valget her, men jeg hadde ikke dette problemet med min NC-2100, så det kan være CD-spilleren din. Har du testet med Blurayen på NC-2100?
    Blu-rayen har kun HDMI-ut.Skal være en veldig god spiller.Kunne prøvd å flytte de nærmere bakveggen,men prøver å få det til å se OK ut i stua også.Hvordan vil du karaktisere lyden på NC 2100 ?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget normalt at man må flytte høyttalerne noe når man skifter forsterker. Nu bruker du også dac`en i Primaren fremfor den i receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det er meget normalt at man må flytte høyttalerne noe når man skifter forsterker. Nu bruker du også dac`en i Primaren fremfor den i receiveren.
    I see,så det er vanlig å flytte de etterpå ja.Lydbildet er såpass mye bedre at jeg kan gi bort litt av det mot fyldigere klang.
    Spm 1.Vil mer krefter hjelpe ?
    Spm 2. Regner med at Primaren er bedre som cd-spiller/DAC enn Denon-en og receiveren ?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Jeg blir å sende inn min, jeg synes det er for svakt. Og jeg er helt enig i at volumet blir for høyt klokken 24 på natta.

Har forresten begynt å vurdere Abrahamsen V3, men det finnes ikke så mye lesestoff om denne forforsterkeren
    Har jo 30 dagers åpent kjøp ved kjøp av Abrahamsen fra f.eks. Elkjøp. Så jeg foreslår kjøp og test.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det ikke er forsent vil jeg komme med ett forslag, Audio Note L2 pre, kan kjøpes ferdig bygd med cinemaloop, her kan du også da tune lyden ved rørbytter, det er ett stort pluss i mine øyne, det er bare små rør som sitter i den også så du får rør fra ca 100 kr stk og oppover, kan hende Upgrade audio også har en demomodell inne? opplever de som ekstremt kundevennlige og ikke minst behjelpelige med tuning av lyden, denne kan jo også oppgraderes videre med bedre innmat osv uten at det vil koste skjorta hver gang

har denne selv og er godt fornøyd, ga 7500.- for en brukt en som Upgrade monterte cinemaloop på for meg, i løse deler kostet denne pre ca 15 k ny
    dukker opp på hfs av og til

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vinkling av høyttalerene og en liten demping av diskanten,og vips så er jeg plutselig svært så fornøyd igjen.Monitor Audio-ene er noen små kruttønner :-)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hei!

Har tidligere eid Parasound NC-2100, dette funket bra. Så ser nå etter en ny, men er det andre gode pre som har denne funksjonen?

Håper på å holde meg under 5000.- på brukten.8)
    Denne oversikten er veldig grei: Oversikt over forsterkere med prosessorinngang

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kekka.

Har du fått din V3.0 ennå?

Jeg har en NC2100 nå og lurer på om det er verdt å ta en titt på V3.0. Jeg synes diskanten min blir litt skarp når jeg drar på. Mulig det bare er å dempe litt i rommet, men det får jeg neppe lov til av kjerringa. :-?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •