Problemer med passthrough, TX-NR808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med passthrough, TX-NR808

Kjøpe meg en sånn liten tass sist uke. Kobla opp i går kveld, men sliter litt med HDMI-passthrough.

Jeg har kobla TV'en til utgang en, og CD-tuneren til CBL/SAT-inngangen. Alt funker som det skal når forsterkeren står på, men når jeg slår den av blir alt først svart, så kommer bilde og lyd på TV'en. Etter 10 sekund slår det seg av igjen og jeg får opp beskjed om at "Ingen signal, sjekk tilkoblingen". Det jeg lurer på da; Hva har jeg gjort galt? Og hva må jeg gjøre for å rette opp i dette?

Har sjekka bruksanvisninga, men uten hell..

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Kjøpe meg en sånn liten tass sist uke. Kobla opp i går kveld, men sliter litt med HDMI-passthrough.

Jeg har kobla TV'en til utgang en, og CD-tuneren til CBL/SAT-inngangen. Alt funker som det skal når forsterkeren står på, men når jeg slår den av blir alt først svart, så kommer bilde og lyd på TV'en. Etter 10 sekund slår det seg av igjen og jeg får opp beskjed om at "Ingen signal, sjekk tilkoblingen". Det jeg lurer på da; Hva har jeg gjort galt? Og hva må jeg gjøre for å rette opp i dette?

Har sjekka bruksanvisninga, men uten hell..
    Det blir rimelig svart hos meg også når jeg skrur av forsterkeren...det er jo den som sørger for at bildet fra CD boksen din kommer frem....og da må den stå på...tror ikke Onkyo har et opplegg hvor den slipper gjennom lyd og bilde uten at den står på...men på min HK har jeg HDMI bypass, det betyr at forsterkeren slipper igjennom bilde uten at det blr "behandlet" på noen måte, men forsterkeren må jo fremdeles være på...høres ikke det fornuftig ut da?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det dette du leter etter?
    Power Control

Off: Power Control disabled.
    On: Power Control enabled.

To link the power functions of compatible components connected via HDMI, select “On”. This setting is set to “On” automatically when the “HDMI Control (RIHD)” is set to “On” first time.

• The “Power Control” setting can be set only when the “HDMI Control (RIHD)” setting is set to “On”.
    • HDMI power control only works with compatible components that support it and may not work properly with some components due to their settings or compatibility.
    • When set to “On”, power consumption will increase.
    When set to “On”, regardless of whether the AV receiver is On or in Standby, both audio and video stream from an HDMI input will be output to the TV or other components via HDMI connection (HDMI pass through function). When the HDMI pass through function activates in standby mode, HDMI THRU indicator will light.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo verdt å prøve. Men jeg er redd for at HDMI Pass-through funksjonen bare funker med "Onkyo RIHD"-kompatible enheter tilkoblet.

Google "Onkyo RIHD".

RIHD (Remote Interactive over HDMI)

For A/V receivers:
    Select Onkyo A/V receivers offer integrated system control with certain HDMI-compatible high-definition displays, DVD and hard-disk recorders, and Blu-ray Disc players. With one remote control, you can control certain functions, including Standby, Volume and Direct Change. These receivers can seamlessly integrate with other compatible playback components and displays.

For DVD players

RIHD also enables selected Onkyo players to easily integrate with compatible Onkyo A/V receivers and other compatible displays.

*Compatibility depends on respective model.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, mulig jeg som har misforstått selgeren da, jeg fikk opplyst om at dette var mulig

Når jeg slår av receiveren begynner "thru"-knappen ved siden av standbyknappen å lyse... Hva er dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter firmware-oppdatering av Onkyo TX-NR808 og resetting av HD-PVR fra Canal Digital (tilbakestilling til standardinnstillinger) fikk jeg endelig TX-NR808 til å fungere, se
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1529052

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt videoproblemer med Onkyo TX-NR808, se http://avforum.no/forum/receivere-fo...-spillere.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •