Rotel RB-1572 feilet,hva blir best på 683?NAD C275bee?Rotel RB-1582? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 66 av 66
    Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har nå hatt 1582 en ukes tid og kjørt mye både film og musikk og det på veldig høyt volum og denne gir seg ikke som 1572 gjorde når det ble krevende, denne skriker etter mer. Jeg var veldig fornøyd med 1572 også helt til jeg ble gjort oppmerksom på at den greide ikke og fore 683 med nok strøm når en skulle spille grisehøyt. Så jeg bytta effekt istedenfor høyttalere siden jeg liker B&W lyden godt og 1582 er en skikkelig kraftkar.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Så prøver du 1582 og sammenligner, så skjønner du hva jeg snakker om. Men du har allerede gjort deg opp en mening, du hører ikke sibilanter med NAD. Men jeg tror ikke jeg tar feil når jeg påstår at NAD er dårligst av alle de effekttrinnene jeg testet på DM683 når det kommer til mellomtonen og videre oppover, ingen av de andre effekttrinnene var i nærheten av NAD på dette området i samme rom, samme pre, samme kabler og med samme høytalere.

Edit: Men jeg må spørre igjen, du bruker Pure Audio. Ikke at jeg opplevde at romkorreksjonen fikset problemet da... men dog ett viktig spørsmål.
    Gammel tråd men må bare skyte inn noe her. Jeg hadde jo 1572, bytta den ut etter at Josruu fikk meg til og teste den skikkelig og fikk 1582, den gir seg ikke. Men den virkelig store oppgraderingen kom når jeg nå byttet ut Yamaha rx-v1800 som pre og fikk inn Rotel RSP 1570, det var helt utrolig hvilket lydbilde som brettet seg ut, enda bedre definert bass, ja egentlig alt ble så mye bedre. Satt nesten og kløp meg i armen, det var nesten som og få nye høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd men helt sikkert aktuel enda.

Hvis du ser deg råd til det, prøv en dedikert forforsterker også, gjerne med prosessorinngang for sammenligning. Tror du kommer til å få enda flere blåmerker på armen din. Ligger veldig mye potensiale i en god forforsterker for det totale lydbildet.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med Vincent SP-331 som jeg mener er det beste jeg har hørt på 683

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Jeg endte opp med Vincent SP-331 som jeg mener er det beste jeg har hørt på 683
    Sp-331 er også en god forsterker til prisen, få konkurenter i denne prisklassen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Gammel tråd men helt sikkert aktuel enda.

Hvis du ser deg råd til det, prøv en dedikert forforsterker også, gjerne med prosessorinngang for sammenligning. Tror du kommer til å få enda flere blåmerker på armen din. Ligger veldig mye potensiale i en god forforsterker for det totale lydbildet.
    Joda jeg prøvde det men det må ha vært mismatch, prøvde Hegel P4A mk2 men Rotel prossessoren knuste den ihvertfall så jeg må nok prøve noe annet. Men er så fornøyd nå at det blir en stund til.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •