Rotel RB-1572 feilet,hva blir best på 683?NAD C275bee?Rotel RB-1582? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er sant Zebby, ikke brukbart og ha høyttalere man ikke får til å låte slik man vil. Begynte og bli ganske frustrert når Rotelen kuttet første gangen...Og har man først begynt med oppgradering kan man liksom ikke gi seg før man er fornøyd heller men heldigvis ble det ikke så altfor dyrt denne gangen.

Jeg lover at neste gang jeg skal handle effekt skal jeg prøve 1582 Zebby!:lol:

Og hadde de hørt ut som Ari Jævla trist som **** Behn hadde jeg slått de til pinneved og brukt de som opptenningsved....
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nei det var et eller annet som var galt hvertfall.
    Ingenting som ga seg her da jeg testet så høyt jeg orket for første gang.

Newcomer Monster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tack för bra info JosRuu. Tänkte precis köpa en 1572 men avvaktar nu. Problemet är nog att Rotel förstärkaren inte klarar av den låga lasten från DM 683. B&W skriver att minimum är 3 ohm och HiFi Musik skriver i sin test att B&W DM 683 har en typisk basrefleximpedans men som är strömslukande låg mellan 100Hz och 800Hz. Fasvridningarna i basen är kraftiga och kräver väldimensionerad förstärkare.
    Tror vi kan dra en slutsats att denna class-D förstärkare inte fungerar så bra på högtalare med låg impedans.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det er nyttig for noen
    Nei kan ikke si at klasse d fungerte veldig bra på disse. Må nok holde seg til god gammeldags teknologi
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde Dire Straits med romeo and juliet nå og kan ikke si jeg merket mye til de s\ene når han synger "serenades". Litt skarpe s`er er det men det ligger vel mer i innspillinga i den sangen vil jeg tro da det var like mye s lyd med bare receiver. Tror du har hatt max uflaks med matching og kansje rom Zebby, det spiller fortsatt veldig bra her

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamle ører som ikke hører øvre spekteret lenger? ;-) :-P

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine tenkte du på? De er ikke 30 enda så jeg får tro de holder koken en stund til...
    Hørte selvsagt S`ene, oppfattet de bare ikke som skrikende og støyende.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, var bare ment som en spøk :-)
    Alle har forskjellige ører.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Mine tenkte du på? De er ikke 30 enda så jeg får tro de holder koken en stund til...
    Hørte selvsagt S`ene, oppfattet de bare ikke som skrikende og støyende.
    Så prøver du 1582 og sammenligner, så skjønner du hva jeg snakker om. Men du har allerede gjort deg opp en mening, du hører ikke sibilanter med NAD. Men jeg tror ikke jeg tar feil når jeg påstår at NAD er dårligst av alle de effekttrinnene jeg testet på DM683 når det kommer til mellomtonen og videre oppover, ingen av de andre effekttrinnene var i nærheten av NAD på dette området i samme rom, samme pre, samme kabler og med samme høytalere.

Edit: Men jeg må spørre igjen, du bruker Pure Audio. Ikke at jeg opplevde at romkorreksjonen fikset problemet da... men dog ett viktig spørsmål.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp,bruker alltid Pure Direct når jeg hører på musikk.prøvde både med og uten uten og høre sibilanter som det så fint heter. Foreløpig så er jeg veldig fornøyd med Naden så testing av 1582 skjer ikke enda.Men som sagt, neste gang jeg skal bytte ut noe skal jeg prøve den Zebby

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp,bruker alltid Pure Direct når jeg hører på musikk.prøvde både med og uten uten og høre sibilanter som det så fint heter. Foreløpig så er jeg veldig fornøyd med Naden så testing av 1582 skjer ikke enda.Men som sagt, neste gang jeg skal bytte ut noe skal jeg prøve den Zebby
    Når du bruker Pure Direct må du huske å slå av subben i forsterkeren og slå på full band.Det skal ikke ha noe å si i teorien,men i praksis så vil delefilteret i forsterkern lekke og du mister dypbass.
    Det er en del forklaringer på forumet og andre steder hvorfor ikke Rotel funker på en del B&W modeller.Da var det ikke snakk om krefter,men i mellomtone spesielt og delvis diskant.Denne NAD-en er av nyere type og fått mer hifi-lyd enn f.eks NAD 218 som er den dårligste forsterkeren jeg har hørt på mine eks B&W 803 N.Så ikke mobb stakkaren hvis han er fornøyd.Han sparte også penger og kan nesten kjøpe en sub til for pengene han sparte :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Når du bruker Pure Direct må du huske å slå av subben i forsterkeren og slå på full band.Det skal ikke ha noe å si i teorien,men i praksis så vil delefilteret i forsterkern lekke og du mister dypbass.
    Interessant, gjelder dette på Onkyo også? Trodde alle disse kretsene ble deaktivert i Pure Direc/Audio.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På yamaha kobles sub og alt annet EQ bort når du slå på Pure Direct.Da er det bare rett igjennom uten noe korreksjon av noe slag.
    Dypbass mangler det ikke på,683 spiller utrolig dypt i grunn
    Kan nok stemme det med mellomtone og rotel,det var jo under introen til money for nothing den kuttet første gangen.Akurat i det gitrariffet starter.

Han mobber vel ikke,kansje bare misunnelig fordi jeg ble fornøyd for halve prisen av ham Hehe Tviler ikke på at 1582 er en bra forsterker men hvis du leser testen lyd og bilde hadde med 1582 og rotel pre og c275 og nad pre så stikker nad av med seieren faktisk.

Muskelforsterkere som ikke koster skjorta - Lyd og Bilde

Så en film i dag også og det var mye mer trøkk og morro enn det har vært før.Så aldri film med rotelen, ble for skuffet da den kutta ut...
    Men hvis noen trenger vincent blokker har jeg 2 stk til salgs

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Interessant, gjelder dette på Onkyo også? Trodde alle disse kretsene ble deaktivert i Pure Direc/Audio.
    Hifi-klubben har testa dette i praksis og kom fram til at man bør justere dette som jeg beskrev i menyen på receiveren.Er du 100 % sikker ? Ta en test :-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han mobber vel ikke,kansje bare misunnelig fordi jeg ble fornøyd for halve prisen av ham Hehe Tviler ikke på at 1582 er en bra forsterker men hvis du leser testen lyd og bilde hadde med 1582 og rotel pre og c275 og nad pre så stikker nad av med seieren faktisk.

Muskelforsterkere som ikke koster skjorta - Lyd og Bilde
    Det gjorde den vel egentlig ikke. Rotel fikk en stjerne mindre pga pris. På lyd så fikk Rotel én stjerne mer enn NAD. Og det er jo lyd som teller

Og Rotel spiller Dire Straits helt fett på mine SVS STS-01.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den gjorde kansje det når jeg leser det en gang til. Leste bare det siste. Der det står at nad fikk en stjerne mer. Samme det. Fornøyd er jeg uansett. Bra den fungerer på dine HT. Ikke sikkert de er like strøm krevende som 683.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du bør beholde Nad`en hvis den passer for deg.
    Men må tilføye som det går an å lese i signaturen min
    så har jeg 1550 og 1552 på 685 og er meget fornøyd
    med lyden.
    Vil tippe at lydsignaturen på 1552 og 1582 er så og si
    identisk.
    I følge tester (jamfr hjemmekino) så dipper 685 på 3,6
    ohm lavest.
    Og har aldrig hørt Rotelen slite med effekten.
    Og så ser den litt mer maskulin ut en Nad.

Er vel flere en meg som synes det hadde hvert interessant
    om du hadde fått sammenlignet disse forsterkerene hvis
    du har mulighet.
    Ser 683 og forsterkereffekt er et hett tema på forumet.
    Tenker på meg selv hvis jeg skal oppgradere til hjemmekino
    i fremtiden også selfølgelig.

Men hvis Nad er punktum så ok. Sier jo litt det og.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Men hvis Nad er punktum så ok. Sier jo litt det og.
    Det han ikke vet har han ikke vondt av...

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant Zebby, det je gikke vet har jeg ikke vondt av

Neida, det hadde jo vært artig å prøvd 1582 for og sammenligne men budsjettet tillater ikke å handle inn en 1582 for og teste. Det er vel heller ingen som låner ut Rotel i nærområdet mitt. Han jeg kjøpte den andre av måtte i tilfelle bestille opp en og hvis jeg ikke skal ha den blir han jo sittende med en han må selge.

Og så lenge jeg syns jeg fikk god lyd med Naden som tross alt bare koster 6k nå, ble det litt til overs til en annen hobby også, RC bil oppgradering (1/5 skala riktignok)

Er også enig i at utseendet på rotel er bedre enn på naden men frua syns begge var stygge så det blir egentlig det samme. Men hvis det finnes noen i nærheten av meg som har 1582 hadde det jo vært interesant med en test

Edit: ser du skriver 1552 ikke har hatt noen problemer.Nå er jo ikke den digital så den har jo kondensatorer og ta strøm i fra. Det var der de mente 1572 som er digital slet, at den ikke klarte og trekke fort nok fra strømnettet og derfor gikk i protect pga overbelastning. Den skulle sendes inn uansett for sjekk for importør syns dette hørtes rart ut men jeg har pratet med en til som har hatt samme opplevelsen med denne forsterkeren og 683.Han hadde også prøvd Lyngdorf 2175 og opplevd at den også ikke klarte og levere nok strøm.
    Naden blir heller ikke nevneverdig varm selv ved høyt volum, rxv-1800 blir faktiskvarmere enda den bare er pre i stereo

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den gjorde kansje det når jeg leser det en gang til. Leste bare det siste. Der det står at nad fikk en stjerne mer. Samme det. Fornøyd er jeg uansett. Bra den fungerer på dine HT. Ikke sikkert de er like strøm krevende som 683.
    Sikkert ikke. De er på 90dB og 6ohm, men jeg vet ikke hvor lavt de går. Dessuten så har forsterkeren min endel større strømforsyning siden den skal mate 5 kanaler.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •