Rotel RB-1572 feilet,hva blir best på 683?NAD C275bee?Rotel RB-1582? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    375bee har jeg hørt på disse. Ikke noe jeg ville gått for. Det er det mange andre og som mener.
    Som Zebby nevnte så var jo trafo forsterkeren 1582 det beste han hadde testet på 683?
    Ikke den beste, men topp 3 av de effekttrinnene jeg har testet på disse høytalerne.

Siterer meg selv fra samme tråden du har på sentralen.

"På DM683 har jeg testet NAD C275, Vincent SP-331, Jungson Duro, Rotel 1582 og Doxa 73, rangert i rekkefølgen etter min smak. NAD var bare fælt... Beste effektrinn prismessig Vincent eller helt klar Rotel 1582."

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler dessverre samme erfaring som deg JosRuu.
    Fikk prøvd ut 1572 hos kompis i går som ønsket mer effekt i sine B&W 703.
    Der midtre til øvre mellom tone viste seg og være i overkant hard mot ørene.
    Kvinne vokal ble i overkant detaljert og sjel-løst.
    Synes ikke bassen satt skikkelig heller men derimot diskant var detaljert og oppløst.
    Heldigvis var denne bare på hjemmelån.
    Nå må det sies at 703 ene er vel krevende og trenger nok forsterker i høyere prisklasse.
    Med rett utstyr fungerer nok 1572 men hvilke?
    For folk som lurer på denne effekforsterker så er det nok lurt og låne den hjem først og prøve.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det tror jeg lønner seg Ludoman.
    Var ingen problemer med å returnere til han jeg kjøpte av så det ordner seg.
    Han er jo rotel forhandler så da er det sikkert ingen ting iveien for at jeg bytter inn 1572 i en 1582 og betaler mellomlegget.
    Jeg skal ringe han i morgne og høre om dette og kan psote videre erfaringer om dette emnet.
    Har lest en del om 683 og effekt på forumet her nå og det er mange som har vært mildt sagt oppgitte over denne høyttaleren.

Da stoler jeg litt på deg Zebby, siden du har prøvd det meste av effekt og mener 1582 er av de bedre i denne prisklasen
    Leste forresten en test av 1582 der de også nevnte 1572 som kraftigere men med billigere strømforsyning...1572 kan jo ihvertfall ikke være kraftigere da. Det var en som trodde at strømforsyningen ikke var rask nok til og trekke nok strøm fra nettet så den fikk levert det 683 trengte. Dette problemet blir jo mindre i en ab forsterker med kondensatorer.Håper jeg
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    nevnte 1572 som kraftigere men med billigere strømforsyning...
    Disse to forsterkerene er vel HELT forskjellige på strømforsyningsdelen.
    1572 er jo en klasse D, mens 1582 er en klasse A/B.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg reagerte litt på også. Men det kan jo stemme at forsyninga i 1572 er billigere,siden det virker som om den ikke er like effektiv. Blir kansje helt feil og sammenligne disse to uansett hva effekt angår.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden det virker som om den ikke er like effektiv. Blir kansje helt feil og sammenligne disse to uansett hva effekt angår.
    Den skal vel være veldig motsatt. En klasse D er vel mye mere effektiv.
    Men nei, kan ikke sammenlignes tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lener meg godt tilbake, hvis du ikke liker lyden av 1582 så kaster du deg over C275, for den er helt motsatt i mellomtonen og diskanten....

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja en klasse D skal være mer effektiv, men hvis strømforsyningen i klasse D forsterkeren ikke er bra nok til og levere den strømmen som trengs til krevende høyttalere så vil det vel være en fordel med vanlige forsterkere at de har en kondensator bank og forsyne seg av skulle man tro?

Det er ihvertfall det inntrykket jeg sitter med etter å ha lest side opp og side end her inne i kveld.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på impulstur til hifi klubben i dag og lånte med meg en Nad C275bee.
    Koblet opp og lot den stå og småspille så den skulle få litt temperatur, kalibrerte emd YPAO micen og satte på Black Eyed Peas med Boom boom pow.Rotelen kuttet veldig tidlig på den før i dag på de dypeste bass tonene mens med Naden var det ingen problem i det hele tatt! Verken den eller høyttalerne ga seg før jeg ga meg, kjente faktisk at det blåste fra portene på ca 3 meter! Dette er den lyden jeg har leita etter! Masse dynamikk og fet bass! Merker ingenting til den skarpe diskanten og mellomtonen som du hørte Zebby.(vi har sikkert forskjellige preferanser)

Det er nok en stor fare for at denne blir hos meg Ikke sikkert kona syns like mye om utseendet på den da

Sitter og koser meg og hører på musikk nå i en helt annen kvalitet enn hva Rotelen ga meg både effektmessig og lydmessig. Kansje jeg endelig har kommet i mål?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du skal gi 1582 sjansen istedet for å være gnien...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel en klasse D forsterker litt annet lydbilde enn hva en A/B har etter det han jeg kjøpte 1582 fortalte.
    Har hatt Nad C275 på mine Dali 8008, og det kan ikke sammenlignes med lydbildet som jeg fikk med RB1582.
    Men hvordan man oppfatter lydbilde og hva man liker blir vel veldig individuelt.....
    RB-1582 er hos meg varmere og mer fyldig i bass enn det Naden var....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rart om 1572'en skal gi seg på 3ohm. Du har ikke hørt om selgeren har testet den for eventuelle feil? Det hadde vært rart og visst på hvilket volum den gav seg.

Edit: Klasse D er mer nøytral så den vil ofte være slankere i bassen enn AB som ofte er overdrevent fet.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett Zebby. Er hvertfall ikke høyttalerene som gir seg.
    Steike. Guffa på til MV +10 på Jungle Bill..stakkars ørene mine

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror RX-V1800 som pre og Rotelen er en mismatch, og ikke nødvendigvis Rotelen alene. Ref. tråder på nettet om RX-V versjoner som ikke "liker" effektforsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg tror RX-V1800 som pre og Rotelen er en mismatch, og ikke nødvendigvis Rotelen alene. Ref. tråder på nettet om RX-V versjoner som ikke "liker" effektforsterkere.
    og det er grunnen til at 1572 klipper?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er v1800 som gjør at 1572 klippet.naden gjør jo ikke det.
    Pratet med han somjeg handlet fra og han skulle sende den inn for sjekk for å være sikker men han hadde vært borti at strømforsyningen ikke var "rask"/effektiv nok til og levere strøm ved slike impedanser. Men han syns alikevel det var rat den skulle gi seg. Uansett så passer lyden Nad gir meg bedre, liker litt fet bass Har spilt mye musikk i dag og er kjempefornøyd foreløpig hvertfall.

Det er ikke for å være gnien jeg ikke har kjøpt 1582 zebby, men den overstiger budsjettet mitt akurat nå. Men slik det er nå så gir naden meg nok godlyd:smile:
    Tviler ikke på at det er en kjempeforsterker, han jeg handlet 1572 av skrøt også fælt av den og han kunne skaffe meg den hvis naden ikke innfridde.
    Men jeg skal prøve de sangene du foreslo i morgen og høre etter på skarpe "s"er.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på impulstur til hifi klubben i dag og lånte med meg en Nad C275bee.
    Koblet opp og lot den stå og småspille så den skulle få litt temperatur, kalibrerte emd YPAO micen og satte på Black Eyed Peas med Boom boom pow.Rotelen kuttet veldig tidlig på den før i dag på de dypeste bass tonene mens med Naden var det ingen problem i det hele tatt! Verken den eller høyttalerne ga seg før jeg ga meg, kjente faktisk at det blåste fra portene på ca 3 meter! Dette er den lyden jeg har leita etter! Masse dynamikk og fet bass! Merker ingenting til den skarpe diskanten og mellomtonen som du hørte Zebby.(vi har sikkert forskjellige preferanser)

Det er nok en stor fare for at denne blir hos meg Ikke sikkert kona syns like mye om utseendet på den da

Sitter og koser meg og hører på musikk nå i en helt annen kvalitet enn hva Rotelen ga meg både effektmessig og lydmessig. Kansje jeg endelig har kommet i mål?

Zebby har nok testet med en anna pre, jeg kjenner ikke igjen hans erfaring med NAD 375/275 på 683, skarp diskant er det iallefall ikke... Men han har hardnakka påstått dette siden dag 1.

EDIT: Har heller ikke gode erfaringer med ICEpower på BW .

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg skal prøve de sangene du foreslo i morgen og høre etter på skarpe "s"er.
    ZZzzzzuge på zzstemte sssser :-P

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det var onkyo zebby brukte som pre?
    Nei, jeg opplever heller ikke den lyden han beskriver.Jeg syns det bare låter fett jeg

Hadde midgard 6.1 på 684 en stund og det fungerte bra sammen.Det var ihvertfall krefter i overflod da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Zebby har nok testet med en anna pre, jeg kjenner ikke igjen hans erfaring med NAD 375/275 på 683, skarp diskant er det iallefall ikke... Men han har hardnakka påstått dette siden dag 1.
    og det påstår jeg enda, du har feil, jeg har rett, du er liten jeg er stor...

Neida, fra spøk til alvor. Ingenting er bedre enn at man blir fornøyd innefor det budsjettet man har satt seg, værre er det når man sprenger budsjettet og og ikke blir fornøyd. Men det er ikke kult når høytalerne høres ut som Ari Behn heller... ;-) Jeg kan konkludere med at Onkyo og NAD er en dårlig match, er vi enig da Skorob?

Mener like forbannet at du skulle ha testet 1582 da.... :lol:

Edit: Du spiller i Pure Audio ja?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •