Hva klarer Yamaha Z11, Pioneer SC-LX 90 og Denon AVC-A1HD å drive?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer Deeenon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva klarer Yamaha Z11, Pioneer SC-LX 90 og Denon AVC-A1HD å drive?

Jeg er selv i besittelse av en Pioneer SC-LX 90. Driver 805 til B&W uten stress, men -mye vil ha mer.
    Sitter nå og vurderer 802D. Klarer den å drive dem?
    Vet jo at Pioneer bruker Susano til f.eks TAD'ene, og de er vel relativt tungdrevne?

Mitt spm. er vel egentlig som følger:

Hvor morro kan jeg ha det før jeg må kjøpe KRELL, McIntosh, EC Nemo ect. ect. som drivjern i mitt kommende anlegg?

Lenge leve AVForum!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deeenon
    Jeg er selv i besittelse av en Pioneer SC-LX 90. Driver 805 til B&W uten stress, men -mye vil ha mer.
    Sitter nå og vurderer 802D. Klarer den å drive dem?
    Vet jo at Pioneer bruker Susano til f.eks TAD'ene, og de er vel relativt tungdrevne?

Mitt spm. er vel egentlig som følger:

Hvor morro kan jeg ha det før jeg må kjøpe KRELL, McIntosh, EC Nemo ect. ect. som drivjern i mitt kommende anlegg?

Lenge leve AVForum!
    Dette er et gjettesvar :-) Susano har vel mest kaft av disse og også best på musikk ?
    Når det kommer til målewatt gjort i test så er Yamaha Z 11 målt til 2x215 w i 8 ohm ved 0,1 % forvrenging.Skulle tro at Susano leverer en god del i stereo.
    Hifi-klubben klagde på sprengte diskanter på 803 D og da ble det brukt 200 watts effekttrinn fra Classe.NAD M3 har heller ikke sjangs til å drive de.Skjedde visst flere ganger og 802 d er vel enda verre å drive.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at ingen av de nevnte har noe problemer med å drive 802.. Pioneer har ice blokker og kan konfigureres kanalmessig til hvordan du må ønske, bi amping, tri amping osv.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du ha et sånt smykke av en ht er du nesten nødt til å ha effektblokk, hvis ikke kan du vel bare beholde det du har, og eventuelt spare opp til du kan kjøpe alt på en gang. må jo være en av døds syndene beskrevet i bibelen å drive 802d med en reciver!!!!!!!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    skal du ha et sånt smykke av en ht er du nesten nødt til å ha effektblokk, hvis ikke kan du vel bare beholde det du har, og eventuelt spare opp til du kan kjøpe alt på en gang. må jo være en av døds syndene beskrevet i bibelen å drive 802d med en reciver!!!!!!!!!!!
    Vanskelig å se om du er helt seriøs i svaret her. 8)

Men jeg for min del hadde ikke noen kvaler med å drive 802 frem til jeg evt fikk på plass et effekttrinn!

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dønn seriøs

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    er dønn seriøs
    Hehe.. Var bare noe med måten du skrev det på

Men det vil vel likevel være en oppgradering imo å bytte høytt for så å oppgradere etterhvert med enda mere effekt! Som trådstarter selv sier så har hans receiver null problemer med å drive dagens høytt.

Mitt tips vil være å bytte høytt om du har mulighet for så evt spe på med mer effekt om behovet melder seg

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lol

Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hehe.. Var bare noe med måten du skrev det på

Men det vil vel likevel være en oppgradering imo å bytte høytt for så å oppgradere etterhvert med enda mere effekt! Som trådstarter selv sier så har hans receiver null problemer med å drive dagens høytt.

Mitt tips vil være å bytte høytt om du har mulighet for så evt spe på med mer effekt om behovet melder seg

i min bok er 802 en så god ht så jeg hadde ikke hatt hjerte til å drive den med kun reciver, 805s er jo også en meget kabapel ht, bare gå inn på marsboer sin side og sjekk, han driver 805s med en meget seriøs bryston effek forsterker. hadde jeg vært i trådstarters sko, hadde jeg kjøpt meg effektforserker først, siden hanhar så gode ht, så kjøpt 802d da økonomien hadde tillat det. ser argumentet ditt, jeg kunne formulert meg på en mer konstruktiv måte

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No problemo

Til trådstarter så hadde jeg kanskje vurdert også å evt ta med meg reciever til HFK om det er en butikk som har dem i demo, så kan du gjøre deg opp en mening om hva du synes selv!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir litt overkill med 802D på Denon AVC-A1HD. Men du verden, det kommer til å spille bra!

ville heller satset på NAD M15HD og M25. Regmer med du skal ha 800 serien rundt hele ?!.

802D har kun 2x8", så det vil iallefall fungere med alle de du har nevnt, men for å få utnyttet dem best mulig, så tror jeg det er lite som slår NAD Master serien .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å se på antall og størrelse på elementer er nærmest verdiløst når det kommer til om en høyttaler er lett å drive eller ikke.

Kjørte Dali Euphonia MS4 på min AVR 4308 før, og det spilte kjempebra. Nå har jeg Klipsch KL-650THX, små stativhøyttalere som Denon'en ikke hadde sjans til å trekke skikkelig. Samme elementstørrelse og antall, totalt forskjellig last.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-LX 90

Først og fremst vil jeg takke dere alle for fine innlegg!

Grunnen til at jeg handlet Susano'en var grunnet lyden. Jeg tenkte: "Aaah, endelig! En receiver som vil klare å drive tungdrevne høyttalere, slik at jeg slipper å handle NEMO for å få dette til å høres bra ut!"

Hva 805s angår, synes jeg Susano driver dette på en super måte. Tidligere hadde jeg Denon AVR-3808, og selv om jeg både prøvde å BI-Wire og Bi-Ampe ble det "tammt"..

Ser på mange måter at det kan lønne seg "kjøre" monoblokk'er, evnt noen tunge effekter.
    Men, jeg har allerede handlet en mildt sakt dyr receiver. Hvor mye må jeg ut med i såfall. Hvilke komponenter vil dere kanskje kunne tenke dere at vil passe?

Er såklart 100% enig i at dette burde lyttes på før en evnt handel. Kommer nok til å dra til HFK for å lytte før noen avgjørelser tas.

Det er guttedrømmen å få 802D inn i hus, men dette vil være TOTALT uaktuelt uten at jeg har forsterkeri til å drive dette.
    Da vil det isåfall være like greit å bare holde seg til 805s ett par år til, før bilen selges -ja, dere hørte meg!

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    før bilen selges -ja, dere hørte meg!
    Hehe, liker prioriteringen din

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst vil jeg takke dere alle for fine innlegg!

Grunnen til at jeg handlet Susano'en var grunnet lyden. Jeg tenkte: "Aaah, endelig! En receiver som vil klare å drive tungdrevne høyttalere, slik at jeg slipper å handle NEMO for å få dette til å høres bra ut!"

Hva 805s angår, synes jeg Susano driver dette på en super måte. Tidligere hadde jeg Denon AVR-3808, og selv om jeg både prøvde å BI-Wire og Bi-Ampe ble det "tammt"..

Ser på mange måter at det kan lønne seg "kjøre" monoblokk'er, evnt noen tunge effekter.
    Men, jeg har allerede handlet en mildt sakt dyr receiver. Hvor mye må jeg ut med i såfall. Hvilke komponenter vil dere kanskje kunne tenke dere at vil passe?

Er såklart 100% enig i at dette burde lyttes på før en evnt handel. Kommer nok til å dra til HFK for å lytte før noen avgjørelser tas.

Det er guttedrømmen å få 802D inn i hus, men dette vil være TOTALT uaktuelt uten at jeg har forsterkeri til å drive dette.
    Da vil det isåfall være like greit å bare holde seg til 805s ett par år til, før bilen selges -ja, dere hørte meg!
    Drømmer man om noen høyttalere og man vil ta seg råd er det vel bare å knekke til :-) Tror nok forsterkeren din greier seg ganske bra.Og så har man det med eiergleden da,og den virker til å bli stor hos deg.Har man fått det i hus kan man skifte/oppgradere utstyr senere.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eiergleden

Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Drømmer man om noen høyttalere og man vil ta seg råd er det vel bare å knekke til :-) Tror nok forsterkeren din greier seg ganske bra.Og så har man det med eiergleden da,og den virker til å bli stor hos deg.Har man fått det i hus kan man skifte/oppgradere utstyr senere.

Ja, håper det. Men, man vet jo aldri helt sikkert før man har fått testet det.
    Får vel ta med meg receiver'en til Oslo og spørre pent om jeg kan koble den opp
    Ser for meg at eiergleden er stor med 802D! Viste et bilde av dem til min bedre halvdel, hun syntes de var pene... (YES!!)

Hvor kan jeg handle BI-Amp-kabler? Ikke BI-Wire, men BI-Amp?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det greieste er egentlig å handle to par kabler.. Vet ikke hva du har nå, men jeg kan varmt anbefale Van den Hul!

Selv om jeg er "pioneer" mann må jeg objektivt si at ikke jeg heller,som Sven1978 sier, vil tro at Susanoen vil ha noe problemer med å drive 802 BRA! Alt blir jo bedre med mere effekt, men jeg hadde ,som jeg har skrevet også før i svarene, ikke hatt noe betenkeligheter å drive disse med receiveren din!

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Det greieste er egentlig å handle to par kabler.. Vet ikke hva du har nå, men jeg kan varmt anbefale Van den Hul!

Selv om jeg er "pioneer" mann må jeg objektivt si at ikke jeg heller,som Sven1978 sier, vil tro at Susanoen vil ha noe problemer med å drive 802 BRA! Alt blir jo bedre med mere effekt, men jeg hadde ,som jeg har skrevet også før i svarene, ikke hatt noe betenkeligheter å drive disse med receiveren din!

Takker! Ja, jeg vil tro det skal kunne gå. Om det blir katastrofe kan jeg jo bare handle inn effekttrinn...
    (motsier meg selv nå, menmen..) :P

Og, ja! jeg får handle inn 2 sett kabler.. Synes det er littegrann merkelig at ikke Van Der Hul har BI-Amping kabler?
    Det er jo bare "ett ekstra sett" i samme kabel, men still... Det blir så sinnsykt med kabler over alt!

Bruker bare V.D. Hul

Thaaanks! =)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig å med tips. Du må gjerne poste noen bilder av oppsettet ditt nå!

For en receiver, den er en PERLE i mine øyne!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Ja, jeg vil tro det skal kunne gå. Om det blir katastrofe kan jeg jo bare handle inn effekttrinn...
    (motsier meg selv nå, menmen..) :P

Og, ja! jeg får handle inn 2 sett kabler.. Synes det er littegrann merkelig at ikke Van Der Hul har BI-Amping kabler?
    Det er jo bare "ett ekstra sett" i samme kabel, men still... Det blir så sinnsykt med kabler over alt!

Bruker bare V.D. Hul

Thaaanks! =)
    Bi-wire kablene er beregna på å bruke til Bi-amping også.
    Folk mener så forskjellig om kablenes virkning,men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for noen skikkelig gode kabler som du finner på Hifisentralen.no :-)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du bør bekymre deg for om Susano har nok krefter. Det har den garantert ved bi-amping. Jeg sier ikke at det ikke kan bli bedre, men 300watt fra icepower (som såvidt jeg vet ikke rynker spesielt på nesa om impedansen detter) burde være mer enn nok. Tar man den nye modellen er følsomheten 90db/w. Delefilteret er også enda enklere enn første genrasjo D-serie.

Liker du signaturen til Pioneeren din er mitt råd altså å drite i effekt og heller få disse fantastiske høytalerne inn i stuen.

Om du kjøper med den nye centeren og 2 av de nye subene, DB1, samt plasserer 805 bak kan du føre meg opp på listen over sykt misunnelig.

KEEP IT SIMPLE, LYKKE TIL!!

Geir Arne

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •