Hva klarer Yamaha Z11, Pioneer SC-LX 90 og Denon AVC-A1HD å drive? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer Deeenon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Suss-ano <3

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Tror ikke du bør bekymre deg for om Susano har nok krefter. Det har den garantert ved bi-amping. Jeg sier ikke at det ikke kan bli bedre, men 300watt fra icepower (som såvidt jeg vet ikke rynker spesielt på nesa om impedansen detter) burde være mer enn nok. Tar man den nye modellen er følsomheten 90db/w. Delefilteret er også enda enklere enn første genrasjo D-serie.

Liker du signaturen til Pioneeren din er mitt råd altså å drite i effekt og heller få disse fantastiske høytalerne inn i stuen.

Om du kjøper med den nye centeren og 2 av de nye subene, DB1, samt plasserer 805 bak kan du føre meg opp på listen over sykt misunnelig.

KEEP IT SIMPLE, LYKKE TIL!!

Geir Arne

Ganilsen, liker tankegangen din! =)
    Skal slettes ikke tvile på at det kommer ett par 802 inn i hus! Men, om jeg kjøper "den nye centerer og to av de nye subene og DB1" må nok noen melde meg på Luksusfellen(!)

Liker signaturen til Pioneer'en, og kunne ikke vært mer enig i det du sier. Sparesparespare, så kommer nok monstrene om ikke så aaalt for lenge! =)

Kabler: Bruker VD HUL nå. Har 4 lengder fordelt på 2 høyttalere (Frontene)
    MEN, "venusbeboeren" i huset er sjefen. Sjefen liker ikke at kabler vises. Om høyttalerene skal ha kabler, skal det isåfall bare være 1.

Ergo, BI-Amp-kabler

HIFISentralen it is!

Thanks, mate!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke vært bekymret for å drive 802 med Susano. Har selv 4 OMD28 som er temmelig tungdrevne(83 db/1W/1m-3.6 ohm) saker å drev disse med LX71/82 inntil jeg fikk effekt på frontene. Dette hjalp særlig på høye volum-men på vanlige volum var ikke forskjellen så stor akkurat men litt bedre lydkvalitet i Roteln 1092 er det uansett hvis jeg fin hører.
    Hadde jeg hatt råd hadde det nok stått en Susano her også! Lydkvaliteten er meget bra utfra det lille jeg har hørdt på den. I ren effekt leverer Susano: 2X235, 5X220 og 7X210 alle i 8 ohm og 2X430W i 4 ohm. ca 30A i strøm.

Sikring slår inn på ca 2500W+ fra støm nett.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer

Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Ville ikke vært bekymret for å drive 802 med Susano. Har selv 4 OMD28 som er temmelig tungdrevne(83 db/1W/1m-3.6 ohm) saker å drev disse med LX71/82 inntil jeg fikk effekt på frontene. Dette hjalp særlig på høye volum-men på vanlige volum var ikke forskjellen så stor akkurat men litt bedre lydkvalitet i Roteln 1092 er det uansett hvis jeg fin hører.
    Hadde jeg hatt råd hadde det nok stått en Susano her også! Lydkvaliteten er meget bra utfra det lille jeg har hørdt på den. I ren effekt leverer Susano: 2X235, 5X220 og 7X210 alle i 8 ohm og 2X430W i 4 ohm. ca 30A i strøm.

Sikring slår inn på ca 2500W+ fra støm nett.

Høres meget sweet ut! Her er det flere med god og hjelpsome erfaringer! Takker nok en gang!
    Hvordan fungerer Rotel'ene da, opp mot OMD28?m
    Susanoen fungerer utmerket! Men, å prøve å finne et møbel til denne er som å lete etter en Iphone på et eldresenter!
    Det virker som de har konstruert denne på pure f*enskap..(!)

Anyways, det spiller vel sweet det du og har? Jeg har (..enda..) ikke somlet meg til å legge ut noen bilder.. Kanskje like greit da det er 100meter kabelsalat bak TV'n -og receivern står på et enkelt Ikeabord ved siden av... haha...

Uansett, tar meg en tur på siden din iallefall! =)

Btw, noen som har testet Vienna Beethoven Concert Grand på Pioneer-elektronikk?

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Susano, men bruker 2 stk Parasound Halo A21 til å drive noen Klipsch Palladium P37. Selv om Susano skal være en av de aller beste recieverene som finnes, er en effektforsterker å foretrekke.
    Regner med du skal ha både center og gjærne 4 surround høyttalere som skal matche frontene? Da får du plutselig mye watt som skal fordeles på flere HT.
    Du trenger faktisk ikke så stor og dyr effekt i tillegg til Susano.
    I bi-amp mode, kan du la Susano drive diskant og effekt drive bass, så får du i pose og sekk

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Jeg har også Susano, men bruker 2 stk Parasound Halo A21 til å drive noen Klipsch Palladium P37. Selv om Susano skal være en av de aller beste recieverene som finnes, er en effektforsterker å foretrekke.
    Regner med du skal ha både center og gjærne 4 surround høyttalere som skal matche frontene? Da får du plutselig mye watt som skal fordeles på flere HT.
    Du trenger faktisk ikke så stor og dyr effekt i tillegg til Susano.
    I bi-amp mode, kan du la Susano drive diskant og effekt drive bass, så får du i pose og sekk

Sweet! Du har faktisk Susanoen! Nå snakker vi! =)

Jeg kjører faktisk bare 5.1, da leiligheten vår ikke er så veldig stor!
    BI-Amper receiveren. Dette driver ett sett 805s og en Dali Mentor Center (av alle ting i denne værden..)
    Nå vurderer jeg å virkelig slå på stortromma og handle 802D. Tror du, som faktisk har Pioneeren, at den vil klare å drive denne på en ok måte.
    Det er klart jeg kan handle eff. trinn...(meeen ikke på en stund...) *host*

Merket du stor forskjell på Palladium'ene før og etter Halo A21?

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være ærlig å si at jeg har aldri testet Palladium på Susanoen. Hadde allerede Parasound effektene da jeg fikk Palladium, så plugget de rett inn i de.
    Vurderer å bytte ut Parasound med noe annet, og hvis jeg selger de uten å ha noe på hånd, må jeg jo nøye meg med Susanoen. Da kan jeg sammenligne litt.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

=)

Okei, ser den..!

Kun det beste er godt nok for deg, med andre ord! Noe som frister, eller kommer bare "må-teste-noe-nytt-syndromet"?
    For min del tenker jeg enten Vienna Acoustics BCG, eller å spare opp til 80D

Tror du Susanoen driver viennaen greit?

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viennaen har vel en db på 90, men er vel også 4ohm, så det kan hende det spiller ok, men at Susanoen ikke klarer å dra hele potensialet ut av de.
    Til "normalt" bruk, tror jeg det skal gå greit med de fleste HT, så sant du ikke får noen veldig tungdrevne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deenon:

Hva med Pioneer S1 ex?... Oppsett av disse eller evt s3ex med tilhørende surround og center er min drøm fremover

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Viennaen har vel en db på 90, men er vel også 4ohm, så det kan hende det spiller ok, men at Susanoen ikke klarer å dra hele potensialet ut av de.
    Til "normalt" bruk, tror jeg det skal gå greit med de fleste HT, så sant du ikke får noen veldig tungdrevne.
    Her snakker vi om noen tungdrevne høyttalere med følsomhet på 87 db og min impedans på 2,8 ohm.De er vel bare singel-wire også ? Som testeren sa og han som hadde testa de før han er de designa mer for musikkelskere enn de som skal ha alt 100 % som 802 D blir i forhold.Testeren visste ikke prisen på de når han testa de og fikk et positivt sjokk når han fikk vite prisen.
    Tenker du på de som er til salgs på forumet nå ? Løp og kjøp.
    Tror jeg hadde kjøpt de hvis du liker lyden i de.Du taper lite/ingenting på å teste.Kjøper du 802 D og ikke liker de likevel så taper du en god slant ved salg.Hilsen eks B&W 803 eier :-)

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Deenon:

Hva med Pioneer S1 ex?... Oppsett av disse eller evt s3ex med tilhørende surround og center er min drøm fremover

Hehe, sweet høyttaler det å! =)
    Kan jo lett vurderes, men planen nå (guttedrømmen MÅ gå i oppfyllelse) er å få 802D inn i hus!
    Da jeg allerede har 805s -og ønsker å beholde dem, vil de bare flyttes bak.
    Centeren får komme etterhvert. Regner ikke med å finne en i sort på nettet, og siden den da må handles ny får det heller vente.
    Vil nok heller søke internett ny og ned etter noe fra KRELL, CLASSE eller McIntosh til å drive dette...

More is never enough..

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deeenon
    Hehe, sweet høyttaler det å! =)
    Kan jo lett vurderes, men planen nå (guttedrømmen MÅ gå i oppfyllelse) er å få 802D inn i hus!
    Da jeg allerede har 805s -og ønsker å beholde dem, vil de bare flyttes bak.
    Centeren får komme etterhvert. Regner ikke med å finne en i sort på nettet, og siden den da må handles ny får det heller vente.
    Vil nok heller søke internett ny og ned etter noe fra KRELL, CLASSE eller McIntosh til å drive dette...

More is never enough..

Har du vurdert effekttrinn fra Rotel? Har hatt RMD-1095 før(5x200 Watt), og den sparket bra fra seg.
    Rotel er noe billigere (så lenge man kjøper nytt), men de er klasse D.
    RMB-1575 koster 18.995,-.:wink:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at jeg ville ha dumpa receiveren og gått for prosessor og effekt. Skal du først begynne å handle effekt så blir det fort sluttrinn til overs og da synes jeg at en såpass kraftig receiver blir bortkastet.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Tror nok at jeg ville ha dumpa receiveren og gått for prosessor og effekt. Skal du først begynne å handle effekt så blir det fort sluttrinn til overs og da synes jeg at en såpass kraftig receiver blir bortkastet.
    Støtter denne, om effekt er høyaktuelt.

Geir Arne

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •