Forsterker til SA 1750?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til SA 1750?

Hei.

Jeg skal ha nytt stereoanlegg i stua. Har mer eller mindre bestemt meg for SA 1750 høyttalere, mest pga. Den berømte WAF.

Så er spørsmålet hvilken forsterker jeg bør gå for? Ønsker helst at den skal koste under 10 laken.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører mine med en Primare i21, noe som fungerer helt greit. Men vil egentlig anbefale en litt sterkere forsterker. Det vil åpne høyttalerene enda mer. Jeg vet at det ligger en pent brukt i30 på markedet til 11K, om du har muligheten til å strekke deg litt, vil jeg absolu anbefale den.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult. Det er jo også en fantastisk høyttaler..
    Av forstrekeri, så kan jeg absolutt anbefale alt fra Hegel. Stereo forsterkerne fra Harman Kardon er også bra. Men det kommer egentlig an på hva du hører på av musikk.

Personlig, så er min klare favoritt Hegel. H70, H100 er jo de rimeligste forsterkeren til Hegel. Begge med DAC om jeg ikke husker helt feil.
    Primare er også en annen konkurrent. Dette låter noe mer pent og pyntelig enn hva Hegels forsterkere gir uttrykk for. Men det er smak og behag.
    I20, er jo den rimeligste der. Skal du noe opp, så er I30 et langt bedre alternativ. Men til prisen av I30, så har du passert Hegel H100 i pris, men du nærmer deg Hegel H200, noe som er et råskinn av en forsterker.

Hvis du fortsatt ikke synes noen av alternativene er riktig for deg, så går vi tilbake til andre nevte.. Nemlig Harman Kardon. De har 2 reine stereo forsterker. HK980 og HK990. Begge 2 spiller bra sammen med 1750, men ikke like kontrollert. HK980, som helt klart er den rimeligste jeg nevner har masse egenskaper som 1750 liker, men det kommer jo litt an på deg som lytter. Den spiller litt mer pompøst enn de tidligere nevnte forsterkeren, men du får veldig mye for pengen. HK990 spiller jo bedre enn den igjen.

Her er en link til de jeg nevnte:
    Forsterker | Stereo | Soundgarden

De som har den høyeste waf´n er jo helt klart Hegel og Primare....

Lytt og hør...

Lykke til..

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene. Kommer nok til å ta en lytterunde. Jeg hører på det meste av musikk, men liker nok best musikk med litt trøkk i.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til musikk med trøkk i, er det svært få, om ikke ingen, som slår HK 990. Mere strømsterk forsterker til under 20K skal du leite LENGE etter. Hørte den i helga på et par SA Mantra 60, og det var knalltøfft!

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hørt 1750 på H70 og her får du mye for pengene da det som nevnt over er innebygd dac. Hadde ikke Soundgarden kampanje på det meste av Hegel for en stund siden?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en venn av meg som kjører disse høyttalerne med music angel kt 88 rørforsterker.
    Det fungerer ganske så bra! bare et tips

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også bekrefte at Music Angel gjør underverker for disse høyttalerene, selv om det kan bli litt ukontrollert når volumet blir høyt. Kunne ønske jeg hadde en MA for hånden nå som jeg kjører oppsett med aktiv sub, tror jeg kunne ha hevet detaljområdet betraktelig i forhold til min Onkyo (som i motsetning til MA, totalt sett, har mye bedre kontroll over høytt.)

Ellers er det vel Primare som anbefales, så Hegel, og så HK. Velkjent lekse, men jeg ville ikke nølt med å få høre disse på noe hybrid f.eks fra Vincent eller Audio Analogue (mye bra på brukten der).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •