Onkyo 608 skjønner ikke PC HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 608 skjønner ikke PC HDMI

Min nye Onkyo TX-SR608 viser ikke bilde fra min HTPC over HDMI.
    HDMI fra BluRay spiller og Xbox er helt OK.
    Jeg trodde først at kanskje grafikkkortet i PC'en var for gammelt, og kjøpte et nytt ATI kort i HD54xx serien. Men heller ikke det gir bilde gjennom receiveren.

Som en nødløsning har jeg PC'en koblet til Onkyo'en via VGA, og det fungerer jo, men ville helst hatt HDMI til å virke.

Ved finlesing i Onkyo brukermanualen finner jeg "video signals from a PC are not guaranteed". Ingen forklaring på hvorfor ikke.

Så... har dere noen gode forslag? Hva er problemet med HDMI fra PC som ikke andre HDMI kilder har?

(Ja, jeg har testet med mange forskjellige kabler, og utelukker at kabelen er et problem. Har også testet mange forskjellige oppløsninger uten hell).

Newcomer ArildE. sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøvd å koble til pc´en i en av de andre hdmi kontaktene på receiveren? Kanskje inngangen er skutt?

På min 608 har jeg også hatt litt trøbbel med hdmi inngangen til pc. Lyd og bilde ble kuttet av og på. Byttet inngang og da fungerte det helt fint. Kjøpte ny hdmi kabel og prøvde pc-inngangen på nytt og nå funker det helt fint (?). Den gamle kabelen brukes på ps3 helt uten problemer.
    Dali Mentor 1 - Dali Mentor Vokal - B&W M1 Surround - XTZ sub 10" - Pioneer LX55 - Emotiva XPA5 - Panasonic 65" ST60 tv - Panasonic BDT500 blurayspiller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •