Effektforsterker. Nad vs Lygdorf vs Cambridge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker. Nad vs Lygdorf vs Cambridge

Heisann folkens

Jeg har i dag en Sony STR-DA1200ES receiver (7x100w) som jeg har brukt til å drive 2x Radionette gladiator 44 høyttalere, dette har fungert helt fint.
    Så fant jeg ut at jeg skulle oppgradere litt så jeg fikk til innkjøp av en System audio sa510av senterhøyttaler og 2x System audio sa505 som bak bakhøyttalere.

Opplevde da at jeg mistet en del av trykket som frontene hadde før jeg oppgraderete, det er ikke like mye liv i de nå som før.
    Så da har jeg tenkt å kjøpe meg en effektforsterker til frontene sånn at jeg kan få tilbake det godlyden
    Har da vært på hifiklubben å sett hva di har og er 3 stk som jeg har kikket litt på : Nad 275BEE, Lygdorf sda 2175 og Cambridge 840.
    Han på hifiklubben anbefalte naden, men jeg er ikke helt sikker enda, noen som har noen gode råd?
    Takker for alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xtermin8r
    Heisann folkens

Jeg har i dag en Sony STR-DA1200ES receiver (7x100w) som jeg har brukt til å drive 2x Radionette gladiator 44 høyttalere, dette har fungert helt fint.
    Så fant jeg ut at jeg skulle oppgradere litt så jeg fikk til innkjøp av en System audio sa510av senterhøyttaler og 2x System audio sa505 som bak bakhøyttalere.

Opplevde da at jeg mistet en del av trykket som frontene hadde før jeg oppgraderete, det er ikke like mye liv i de nå som før.
    Så da har jeg tenkt å kjøpe meg en effektforsterker til frontene sånn at jeg kan få tilbake det godlyden
    Har da vært på hifiklubben å sett hva di har og er 3 stk som jeg har kikket litt på : Nad 275BEE, Lygdorf sda 2175 og Cambridge 840.
    Han på hifiklubben anbefalte naden, men jeg er ikke helt sikker enda, noen som har noen gode råd?
    Takker for alle svar
    Mange/de fleste receivere blir oppgitt til f.eks 7x140 fordi det er 7 kanaler,men blir målt i stereo.Mange ganger målt oppimot 190 watt i stereo.Når man går over til 5 og 7 kanaler så yter de svært lite.Sett 7x28 w på dyre receivere til 20.000.
    NAD-en er jo en del billigere enn de andre og yter mest sannsynlig mer enn Lyngdorfen som er en 110 watter.Cambridge vet jeg lite om.
    Ellers så har du Rotel,Emotiva og Parasound.Ved kjøp av Parasound kan du brokoble (vet ikke hvordan de låter da),men du kan kjøpe en nå og en senere.
    Link til sidene :
    Effektforsterkere - L-Sound AS
    Emotiva Audio UPA-1 Mono-Block Amplifier
    AVshop.no / Parasound forsterkere

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Mange/de fleste receivere blir oppgitt til f.eks 7x140 fordi det er 7 kanaler,men blir målt i stereo.Mange ganger målt oppimot 190 watt i stereo.Når man går over til 5 og 7 kanaler så yter de svært lite.Sett 7x28 w på dyre receivere til 20.000.
    NAD-en er jo en del billigere enn de andre og yter mest sannsynlig mer enn Lyngdorfen som er en 110 watter.Cambridge vet jeg lite om.
    Ellers så har du Rotel,Emotiva og Parasound.Ved kjøp av Parasound kan du brokoble (vet ikke hvordan de låter da),men du kan kjøpe en nå og en senere.
    Link til sidene :
    Effektforsterkere - L-Sound AS
    Emotiva Audio UPA-1 Mono-Block Amplifier
    AVshop.no / Parasound forsterkere

Det kan jo forklare hvorfor jeg føler at jeg fikk mindre lyd i frontene.
    Naden er vel oppgitt til 2x150 lygdorfen 2x200 og Cambridgen er også 2x200w
    Naden kan enn også brokoble ifølge han på hifiklubben.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger ein SDA2175 på avtorget no til 5000kr. Forsterker kan det være du får låne med deg heim fra hifiklubben, så då går det ann å sammenligne litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Ligger ein SDA2175 på avtorget no til 5000kr. Forsterker kan det være du får låne med deg heim fra hifiklubben, så då går det ann å sammenligne litt.

Ser at den ligger til salgs
    Ny forsterker vet jeg nok ikke om jeg kommer til å kjøpe nå med en gang, den jeg har nå er ikke så gammel.

Meg kunne godt ha prøvd en effekforsterker for å sett om det hjelper noe

Hifiklubben hadde jo verken Lygdorfen eller Cambridgen inne, kun naden, så er kun den jeg har fått hørt på. Da var den koblet opp til noen CV høyttalere.

Noen som har testen noen av di 3 som kan ha noen meninger om hvordan di er

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xtermin8r
    Ser at den ligger til salgs
    Ny forsterker vet jeg nok ikke om jeg kommer til å kjøpe nå med en gang, den jeg har nå er ikke så gammel.

Meg kunne godt ha prøvd en effekforsterker for å sett om det hjelper noe

Hifiklubben hadde jo verken Lygdorfen eller Cambridgen inne, kun naden, så er kun den jeg har fått hørt på. Da var den koblet opp til noen CV høyttalere.

Noen som har testen noen av di 3 som kan ha noen meninger om hvordan di er
    Jeg ville vurdert Cambridgen, evt Parasound, de låter best i mine ører!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •