Pre (forforsterker) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen som har peiling på forforsterkere som er bra alså?

Får eg ikkje svar må eg jo berre kjøpe noke.. f.eks EC :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en nesten ny Cary SLP-03 på børsen. Den låter feiende flott og prisen på den som ligger ute er fin. Balanserte inn- og utganger samt cinema bypass har den også
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Det ligger en nesten ny Cary SLP-03 på børsen. Den låter feiende flott og prisen på den som ligger ute er fin. Balanserte inn- og utganger samt cinema bypass har den også
    Tja.. vil bruke litt tid nå på dette.. Enten må eg beholde Hegel, som er bra og ikke ha peiling på hva passer, eller så må eg kjøpe noe innen samme merke.
    Cary ja.. hvor bra er det mot disse dyre topplyd produkta?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google:

cary slp-03

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så greie på forforsterkere,men har observert noen ganger at den integrerte Krell KAV 400xi er verdt sin pris alene som forforsterker.Forforsterker-delen i denne er visst utrolig bra.De ligger på 14-16.000 på brukten.
    Jeg fikk en STOR lydmessig gevinst med å koble til Hegel DAC-en til Hegel H200.Hadde aldri trodd at det var mulig og at det var snakk om nyanser.Kanskje du kunne prøve en DAC før du bytter forforsterkeren som et billigere alternativ.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ikke så greie på forforsterkere,men har observert noen ganger at den integrerte Krell KAV 400xi er verdt sin pris alene som forforsterker.Forforsterker-delen i denne er visst utrolig bra.De ligger på 14-16.000 på brukten.
    Jeg fikk en STOR lydmessig gevinst med å koble til Hegel DAC-en til Hegel H200.Hadde aldri trodd at det var mulig og at det var snakk om nyanser.Kanskje du kunne prøve en DAC før du bytter forforsterkeren som et billigere alternativ.
    Ja den har fjernkontroll eller, trur ikkje det? Og en kan bruke den som forforsterker? Nemlig tenkt eg burde prøvd det først..
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja den har fjernkontroll eller, trur ikkje det? Og en kan bruke den som forforsterker? Nemlig tenkt eg burde prøvd det først..
    DAC-en har ikke fjernkontroll.Det er ikke en forforsterker.Man kobler til f.eks en cd-spiller via optisk eller coax ut,altså en digital utgang.Fra den til forforsterkerker/integrert kobler man den til via RCA eller XLR.XLR er anbefalt.Dette får jeg sjekket senere siden XLR-kablene ligger på posten.Ved bruk av data eller lignende kan kan man f.eks bare bruke USB-inn.Man trenger bare 1 inngang i forforsterkeren.Resten bruker du DAC-en til.
    Hovedpoenget med DAC-en er at du ikke bruker konverteren i cd-spilleren eller dataen.Trodde min cd-spiller var god,men det ble et STORT løft.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    DAC-en har ikke fjernkontroll.Det er ikke en forforsterker.Man kobler til f.eks en cd-spiller via optisk eller coax ut,altså en digital utgang.Fra den til forforsterkerker/integrert kobler man den til via RCA eller XLR.XLR er anbefalt.Dette får jeg sjekket senere siden XLR-kablene ligger på posten.Ved bruk av data eller lignende kan kan man f.eks bare bruke USB-inn.Man trenger bare 1 inngang i forforsterkeren.Resten bruker du DAC-en til.
    Hovedpoenget med DAC-en er at du ikke bruker konverteren i cd-spilleren eller dataen.Trodde min cd-spiller var god,men det ble et STORT løft.
    Var sånn eg trudde ja.
    Men då får eg sjå om eg får meg en god forforsterker. Men uansett kan eg jo bruke den på rørforsterkeren..det hadde vert intressant å hørt ja..
    Bel Canto, er den bedre?
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Naim ?

Noen som har erfaringer med Naim? Er det knall?
    Var lite seriøse svar og lite svar generelt..følte meg vel litt oversett på naimtråden hos hifi sentralen..

Nei.. xindak DAC-8 har fjernkontroll og er vel en DAC og Pre i samme boks med mulighet å oppgradere røret i den.
    Trur det kan vere noe.. men aller helst vil eg ha Hegel pre da Hegel er effekt..
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens fått tak i en Hegel pre P4A til i mitten av neste mnd
    Høyttalere:

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er Primare pre30 å anbefale, ligger en på bruktmarkedet nå.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut til at eg får meg en Hegel pre uti neste mnd :-D Så då får vi samme merke noe som er gunstig og.
    Effekten til Hegel fungerer glimrende på VA Mozart Grand og det er nye bedre enn når vi hører det på butikker koblet opp på dei vandlige høyttalerne. 8)
    Høyttalere:

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ble da ikke oversett i Naim-tråden på hifisentralen.

Når du stiller et spørsmål, og vi andre vil ha mer informasjon fra deg for å kunne svare bedre, så gir du ikke tilleggsinfo. Da er det ikke så å svare.
    Vidar P gav noen skikkelige svar på generelt gav noen svar på grunnlag.
    Hva forventer du egentlig?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Du ble da ikke oversett i Naim-tråden på hifisentralen.

Når du stiller et spørsmål, og vi andre vil ha mer informasjon fra deg for å kunne svare bedre, så gir du ikke tilleggsinfo. Da er det ikke så å svare.
    Vidar P gav noen skikkelige svar på generelt gav noen svar på grunnlag.
    Hva forventer du egentlig?
    Litt mer om hvordan naim spiller, mer en en linje liksom, for å danne seg et bilde, om det passer til mine høyttalere..osv. Men registrerte litt ja, f.eks om å ha hele serien i naim, noe som altid er en fordel.
    Eg gav vel info, gjorde eg ikke? Skrev hva høyttalere eg har, mer en det er vel ikke nødvendig vis alt må skiftes ut med naim, da eg fekk inntrykk av det.
    8) Men hadde vert grådig gøyt å fått testet hjemme. Får ta det på sikt, nå blir det Hegel oppsett først,(+ Music Angel'en som aldrig selges) så får vi se.
    Høyttalere:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •