Effekt til Klipsch RF82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effekt til Klipsch RF82

Hei.
    Kan starte med å si at jeg har lest opp og ned, frem og tilbake på dette temaet og det finnes MYE info, men jeg klarer ikke å komme helt i mål med hva jeg tror blir mest riktig.

Som surroundreciever er det nå en Pioneer LX60 som mater RF82, men tror det er en del mer å gå på...

Så vil ha en effektforsterker som klarer å dra max ut av disse. Eneste kravet jeg klarer å komme på er at jeg kan fortsette å bruke mine Xindak SC-01B kabler som er bi-wire med bananplugger.

Disse er de som åpenbart tiltaler meg mest: Fra Rotel, RB1552, RB1562, RB1572 eller RB1582. Fra Parasound, NC2125 eller NC2250.

Når det er sagt, er ikke budsjettet så vanvittig høyt akkurat nå, da TV'n og blurayspilleren akkurat er byttet til nytt og stua er fikset opp.

Allikevel, hva gir mest for pengene av disse? Har tatt med NC2250 og RB1582 fordi jeg har lest mye bra om disse, men de er egentlig for dyre.. Når det er sagt kan jeg overtales....

En RB1572 skal kunne gi 250w x2 i 8ohm, men jeg gidder ikke det hvis en RB1552 som gir 125w x2 i 8ohm er nok, da den også er rimeligere.

Ser også at prisene på Rotel's saker varierer litt hvor noen med lavere watt output er dyrere enn andre med mer power osv.

Ser meg nesten grønn på det, så hadde satt stor pris på alle forslag og all innsats på overtalelse til en god effekt til bra pris! Anbefalinger til gode ledninger å stappe i pre-outen på recieveren tas også i mot med stor takk.

Henrik

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett denne:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...rb-1572-a.html
    ...og lest igjennom så virker denne mest fristende da den ser ut til å mer power enn de fleste andre i denne prisklassen.

Ser også at den virker å spille bra på B&W og det er såvidt meg bekjent ganske tungdrevne greier?

Så hvis det skulle stått mellom NC2125 til Parasound, RB1572 & RB 1552 fra Rotel, hva gjør man? Kjøper man Parasounden med lavere power enn RB1572 fordi den skal være en bedre match, eller går man for Rotel uansett? Da blir spørsmålet hvor mye power man egentlig trenger for å dra helt max ut av dette.

Jeg blir GAL!
    (beklager bump)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Emotiva XPA-5 på mine RF-82 og er strålende fornøyd:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch har veldig høy følsomhet på sine høyttalere så de er ikke så kresne på effekt. Jo mere effekt jo bedre kontroll har du på elementene;-) alltid bra å ha effekt i reserve sånn at du har "headroom" til når det virkelig skjer noe i musikken..

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nc2250, og synes selv den oppgraderte lydbildet betraktelig fra onkyo 875. Når samboeren min hørte forskjell, da må i allefall noe være bedre8)
    Kan finnes noen ganger på brukten, betalte 7000,- for min.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    effekt i watt er ikke første prioritet her, velg Parasond 10 av 10 ganger til Klipsch, også EMotiva funker gull..

mener bestemt at det er en del å velge blant som passer Klipsch bedre enn Rotel - typiske mørke/feite amerikanere, med pondus og varmere lyd som passer klipsch veldig bra, spes med tanke på hornet.. rotel blir litt kaldere og litt mer skrikete, men for all del - hver sin smak.. :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Hei.
    Kan starte med å si at jeg har lest opp og ned, frem og tilbake på dette temaet og det finnes MYE info, men jeg klarer ikke å komme helt i mål med hva jeg tror blir mest riktig.

Som surroundreciever er det nå en Pioneer LX60 som mater RF82, men tror det er en del mer å gå på...

Så vil ha en effektforsterker som klarer å dra max ut av disse. Eneste kravet jeg klarer å komme på er at jeg kan fortsette å bruke mine Xindak SC-01B kabler som er bi-wire med bananplugger.

Disse er de som åpenbart tiltaler meg mest: Fra Rotel, RB1552, RB1562, RB1572 eller RB1582. Fra Parasound, NC2125 eller NC2250.

Når det er sagt, er ikke budsjettet så vanvittig høyt akkurat nå, da TV'n og blurayspilleren akkurat er byttet til nytt og stua er fikset opp.

Allikevel, hva gir mest for pengene av disse? Har tatt med NC2250 og RB1582 fordi jeg har lest mye bra om disse, men de er egentlig for dyre.. Når det er sagt kan jeg overtales....

En RB1572 skal kunne gi 250w x2 i 8ohm, men jeg gidder ikke det hvis en RB1552 som gir 125w x2 i 8ohm er nok, da den også er rimeligere.

Ser også at prisene på Rotel's saker varierer litt hvor noen med lavere watt output er dyrere enn andre med mer power osv.

Ser meg nesten grønn på det, så hadde satt stor pris på alle forslag og all innsats på overtalelse til en god effekt til bra pris! Anbefalinger til gode ledninger å stappe i pre-outen på recieveren tas også i mot med stor takk.

Henrik

skal du makse disse høytalerne så må du i tilfelle regne med noe utlegg, parasound og emotiva spiller bra som regel på rf82, av de to ville jeg valgt emotiva for å spare noen kroner og samtidig få like bra lyd som para,hvis ikke bedre- for å makse de ville jeg kikket på rør effekt, f.eks rogue eller ayon , disse dukker opp på brukten innimellom , da er det nok mulig at du må ha en stereo pre også hvis du ikke finner en integrert ayon, f.eks spirit
    med en av de to rørforsterkerne vil du virkelig finne ut hva som bor i rf82, med para eller emotiva vil du få god lyd men ikke maks

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte Emotiva xpa 3 på mine RF82 og synes det fungerte veldig bra.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Da skal jeg prøve å styre unna Rotel når tiden kommer.

Skal lese meg opp på Emotivaen og sjekke det ut.
    De ser sjukt svære ut bare så kanskje jeg må bytte rack også da, hehe.

Blar opp det som trengs bare lyden blir som jeg vil.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    parasound nc 5125 til 10.000 kr da... frister det ?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånt frister egentlig ALLTID.

Hva tenker du på?

H

EDIT: Etter snakk med litt forskjellige folk med peiling og anbefalinger både her og utenfor, ser det ut til at det blir Emotiva XPA-3. Så kan jeg dra på litt til senterhøytalleren også, så bør det jo bli fint. Så senere oppgradere alt med en Emotiva til, XPA-2 og kjøre den på frontene alene og flytte XPA-3'en til bakhøytallerne med senter. Tror det kan se ut som en god plan til stuekinoen.

Takk for hjelp karer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •