Hjelp til hjemmekino med klipsch - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stein-erik
    hei

Hadde jeg kjøpt en hjemmekinoforsterker hadde det nok blitt noe fler høytalere:P ja bassen er et must, lurte egentlig bare om det er en bra løsning og ha det sånn?
    Noen forslag til en bra forsterker?
    Jeg skal ikke si hva du bør gjøre, for det er helt opp til deg Men ett tips som jeg ikke føler blir sagt nok er at Stereoanlegg (med eller uten SUB) koblet til DVD/BLU-RAY spiller gir vell så god lyd til film som Hjemmekinoanlegg, du får mer lyd for pengene, fordi du legger penger i et par høyttalere(og evt en SUB) istedenfor 2 par, en center og en sub. Da får du to ting til å forenes på en mye bedre måte, musikk og film. Men hvis film er hva du lever for, så for all del legg det i hjemmekino. Hvis du skal ha stereoalternativet som jeg sa, så trenger du ikke receiver, eller så kan du kjøpe en receiver etterpå, og bruke Stereoanlegget som effektforsterker. Altså du får bedre høyttalere, og bedre lyd per høyttaler hvis du legger det i et stereoanlegg, og det går glimrende til musikk, men mangler Surround. Føler dog at jeg får det, fordi lyden fyller hele rommet hjemme Hjemmekino, da får du de forskjellige lyd mulighetene (DTS og DOLBY DIGITAL) og Surroundlyden som mange elsker

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har tenkt litt på det der Tror kanskje jeg bare kjøper meg en bass, brukte aldri det surround anlegget jeg hadde før. Bare litt morro innimellom. Blir vel kanskje en klipsch bass vis eller har dere noe andre forslag?

En annen ting jeg lurer på, så det var en post her på forumet der man la in tilbud fra forskjellige forhandlere, men klarer ikke finne tilbake igjen til den posten. Noen som har en link?

Takk

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha sin RX-V1065 er en meget bra reciver og til 4000.- så vet jeg ikke om det er så mange som kan måle seg. Men det er smak å behag.

Men jeg ville solgt H/K:n og kjøpt denne Yamaha recivern, spart opp litt penger å kjøpt en 2-5 kanals effektforsterker.

Når det gjelder SUB spørsmålet så er svaret SVS om det skal brukes til film. Selger det på Lsound.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har vurdert å selge H/K virker ikke som det er den "perfekte" forsterkeren til klipsch, føler den er litt "dau" ved normal lytting til musikk. Bruker vel høytalerne 70% av tiden til musikk. Hva er da alternativet? kanskje en forforsterker + effekt?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stein-erik
    Ja har vurdert å selge H/K virker ikke som det er den "perfekte" forsterkeren til klipsch, føler den er litt "dau" ved normal lytting til musikk. Bruker vel høytalerne 70% av tiden til musikk. Hva er da alternativet? kanskje en forforsterker + effekt?

Hva som er det beste alternativet kan INGEN fortelle deg :P Det må du danne et inntrykk av selv. Men ligger en Onkyo 807 på finn for 4k nå. Ellers er Yamahaen et godt kjøp.

Skal du kjøre rein stereo så er jo Parasound NC2100 og NC-2250 en BRA kombo.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt på forumet her og bli veldig nysgjerrig på Emotiva serien. XPA 2 og USP 1 på da bli knall til disse høytalerne Bare å finne de brukt:P

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •