Nad c375bee eller CV 2,8 kw ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad c375bee eller CV 2,8 kw ?

Hei, har to cerwin vega ve 15 som trenger ein forsterker! er ute etter masse bass ( fulldig bass) og å spille høyt! :-D kass forsterker som er den beste for dinna jobben?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du skal spille maksimalt er det et *must* med CV2.8kw! vil anta om du skal ha maksimalt ut med naden må du ha c375+275.. kommer jo klart ann på høyttalerne, og jeg kjenner ikke til ve serien desverre..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde valgt Nad

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser egentlig ikke grunnen til å ha en godt lydende forsterker på cerwin vega, da du aldri får god lyd uansett! eneste må vel være at man da kan ta med seg forsterkeren videre til en annen type høyttaler, ved en senere anledning. ellers er det jo viktig med *maks trøkk* å Naden leverer ikke nok til å få ut maksimalt av CV..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørvarme
    om du skal spille maksimalt er det et *must* med CV2.8kw! vil anta om du skal ha maksimalt ut med naden må du ha c375+275.. kommer jo klart ann på høyttalerne, og jeg kjenner ikke til ve serien desverre..
    ja maksimalt er viktig! trur eg går for den

Ser egentlig ikke grunnen til å ha en godt lydende forsterker på cerwin vega, da du aldri får god lyd uansett! eneste må vel være at man da kan ta med seg forsterkeren videre til en annen type høyttaler, ved en senere anledning. ellers er det jo viktig med *maks trøkk* å Naden leverer ikke nok til å få ut maksimalt av CV..
    aha! blir nokk cv 2,6 ja men tenker seinere at eg kjem til å kjøpe 2 til ve 15! men den klarer vell fint å spille med 4 cerwin vega ? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt enig her. Det blir som å si at mine Klipsch aldri vil spille high end og da kan jeg like greit bare slenge på en reciever.

Synes man skal gjøre det beste ut av det, uansett hvor stort potensiale som ligger i høyttaleren eller resten av utstyret.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vell ha ein til forsterker? den blir vell bare til å styre lyd, bass, osv....
    har nokken eit bra forslag til ein forsterker som eg kan koble i samman med? takker for svar

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aprilia
    Hei, har to cerwin vega ve 15 som trenger ein forsterker! er ute etter masse bass ( fulldig bass) og å spille høyt! :-D kass forsterker som er den beste for dinna jobben?

hei hadde samme problemet jeg på den tiden. jeg kjøpte først en 372. hadde den i liten stund fant ut jeg måtte ha mer krefter. gikk jeg for en CV 2.6 KW kunne ikke blitt bedre angret ikke litt så rette valget ditt er nok å gå for cv effekten.

NAD spiller bra. men ikke på 15" har erfaring med dette. høyt spillte det men den hadde ikke kontroll på bassene. og spesielt VE som er mer tung drevne enn XLS? tror jeg. men NAD spiller ganske så bra på 12" og nedover.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ein marantz marantz pm7001 som eg håper at eg kan koble til cerwin vega 2,6 kw som eg skal kjøpe er ikkje sikker på om den kan kobles til, men dokke veit nokk ditta her er eit bilde av min bak fra.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo se om du finner noen skikkelige blokker på brukten. Rotel RB-1091 og Midgard Oberon 6.1 dukker opp rett som det er. Rotel RB-1092 er også en mulighet. Tenker alle disse spiller rævva av CV 2,8.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ein marantz marantz pm7001 som eg håper at eg kan koble til cerwin vega 2,6 kw som eg skal kjøpe er ikkje sikker på om den kan kobles til, men dokke veit nokk ditta her er eit bilde av min bak fra.
    Det burde går greit siden den har pre-ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du kan jo se om du finner noen skikkelige blokker på brukten. Rotel RB-1091 og Midgard Oberon 6.1 dukker opp rett som det er. Rotel RB-1092 er også en mulighet. Tenker alle disse spiller rævva av CV 2,8.
    meina du at eg kan få nokke som er beidre ein cv 2,6? :O skjønnte ikkje heilt. kan du sende meg ein link til det vist det var det du meinte ?

takk då bruka eg marantzen min til å styre lyd og bass

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig ofte du får en CV effektforsterker som har noe feil. Så vær obs. PA forsterker kan jo være noe?!

Nad 375+ 275 er en bra kombo.
    QSC
    Crown
    Carver

CV spiser det meste man gir dem. Bare gi den masse sunn Watt, slik at høyttaleren blir stor og sterk. 8) Gir du den dårlig Watt blir den sykemeldt, og du må sikkert betale masse sykepenger. Moralen: Kjøp en god nok Forsterker!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Ikke helt enig her. Det blir som å si at mine Klipsch aldri vil spille high end og da kan jeg like greit bare slenge på en reciever.

Synes man skal gjøre det beste ut av det, uansett hvor stort potensiale som ligger i høyttaleren eller resten av utstyret.
    synes det blir litt feil for å være ærlig.. Man sitter da ikke å fin-lytter til cerwin vega.. det er en høyttaler som er bygd for et formal: masse bass, og party like musikk,morro faktor.. å dra en paralell til dine klipsch høyttalere blir da litt feil mener jeg. Greit at klipsch kan spille med masse morrofaktor, men man kan i større grad også *fin-lytte* til denne. kommer helt ann på bruken.

kjenner mange som bruker denne som fin match til eks rør forsterkere så vel som i hjemmekino/stereo med masse trøkk og smell (som cerwin vega også passer bra til)

on topic: ser ut som det kommer nye serier med cerwin vega effekttrinn utover vinteren/nyåret. vanskelig å si når de er på markedet men nye modeller er på vei, for de som er intereserte!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det mulig å lage et produkt som gir 2x500w til 8000 kroner? Det er jo fullstendig spinnvilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Hvordan er det mulig å lage et produkt som gir 2x500w til 8000 kroner? Det er jo fullstendig spinnvilt.
    hvem har sagt det er ekte 500w ? uten at jeg tør uttale meg om det :-P men virker jo for godt til å være sant..

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror disse NYE cv forsterkere er CV egenproduserte, eller dvs; Enten egenproduserte eller stanton som eier CV.

Men det virker som CV går litt tilbake til røttene.
    Se på denne bl.a

CV-5000 | www.cerwin-vega.com

Virka rimelig rått ut!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    meina du at eg kan få nokke som er beidre ein cv 2,6? :O skjønnte ikkje heilt. kan du sende meg ein link til det vist det var det du meinte ?

takk då bruka eg marantzen min til å styre lyd og bass
    Noe som er bedre enn CV amper er det nok ikke noe problem med å få tak i.

Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS
    Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS

Disse er bare å få kjøpt brukt, men de er i en helt annen klasse enn CV.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe at denne genearsjonen med CW forsterkere er bedre enn forige. Som var en billig OEM forsterker som ble solgt mye billigere under andre navn. Billig er jo bra, men de leverte ikke ikke godt nok i mine øyne.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •