Bi-Wiring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Bi-Wiring

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-Wiring

Har kjøpt meg en Onkyo TX-NR808 som jeg vil bruke med bi-wiring til frontene. Men det jeg lurer på er hvor stor betydning har det om jeg har 2 forskjellige par høyttalerkabler med forskjellige lengder? Jeg bruker ett par til bass (MIT Terminator) og det andre paret til mellomtone/diskant (Supra Ply 3,5kvmm).

Grunnen til at jeg gjør det er at da får høyttalerene noe mer strøm, jeg merket ihvertfall at det var mer bass (har bare testet på relativt lavt volum foreløpig da jeg ikke er alene i huset). Men ble ikke helt overbevist totalt sett, lurer på om det har noe og si at paret jeg bruker til mellomtone/diskant er ca 1m korterte? Kabel parene er hhv ca 3 meter og 2 meter. Har ikke dette litt betydning for fasen? Eller er det bare innbilning tro?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At kablene dine har forskjellig lengde har ingen betydning for fasen. Signalene i kablene går med en hastighet på mange tusen kilometer i sekundet - en meter fra eller til på kabellengden tilsvarer en flytting av høyttalerne i størrelsesorden brøkdeler av en millimeter. Slapp av og kos deg med godlyden din.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •