Har jeg valgt rett receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har jeg valgt rett receiver?

Fikk min Onkyo TX-NR808 idag. Kjører med Samsung Bluray-spiller, Classé effekttrinn og B&W DM683.

Har ikke pakket den opp enda, lurer på om jeg valgte rett.

Det sto mellom denne og TX-NR1007. Jeg har ikke bakkanaler eller senter enda, men det kommer snart. Dog, det blir bare et 5.1 system. Effektmessig er disse forsterkerene like, men 1007'en har to forsterkertrinn mer. 808'en har HDMI 1.4, men tv'en min (Samsung LED, ikke 3D) blir stående, så i utgangspunktet har jeg ikke bruk for annet enn 1.3.

Spørsmålet er da: Valgte jeg rett forsterker? Har 1007'en noen funksjoner/kvaliteter jeg går glipp av med 808'en når jeg uansett kun skal kjøre 5.1?

Prismessig var disse like: 7995,-

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Av de to hadde jeg også valgt 808.
    Pga den er HDMI 1.4 og 3D-ready.

Der er veldig få av oss som bruker 9.1 kanaler.
    Men det er mye lettere for deg å få solgt 808 i fremtiden en gang, siden den er HDMI 1.4 og 3D-ready.

Og hvem vet.
    Plutselig dukker det opp et 3D-tv eller projektor hos deg om noen år.
    Så er mye reddet med den forsterkeren ja.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde de samme forsterkerne (med fler) oppe til vurdering selv for bare en ukes tid siden, før jeg valgte 808 som jeg fikk satt opp for noen dager siden.

Effektmessig er de vel forsåvidt ikke helt selv om de har oppgitt samme effekt i watt, 1007 har ett strømforbruk på 11,6A mens 808 ligger på 7,5A
    (ref: Onkyo TX-NR1007 - THXâ„¢ Ultra2 Plusâ„¢ Certified 9.2-Channel Network Receiver | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products og Onkyo TX-NR808 - 7.2-Channel 3-D Ready Network A/V Receiver | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products)
    hvilket jeg vil tro vil gi en indikasjon på hvor mye de kan levere videre av strøm til høyttalerne (og strøm er viktigere enn watt vettu, bare se på harman/kardon ). Men så lenge du har effekt har vel ikke det noe og si for deg, så nå gjorde jeg sikker mye ut av en liten sak, hehe

Er forresten enig med tor rasmussen at det blir lettere og få solgt 808 hvis du skal det en gang i fremtiden.

Men utover dette så kan jeg si at jeg er veldig fornøyd med det jeg har hørt fra min 808 til nå, den spiller pent og rent og med bi-wiring som jeg bruker så viste den noe mer muskler også (uten sammenligning med 1007). Den er ekstremt enkel og sette opp, det er bare snakk om minutter, og det funker bra.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leverer forsterkeren mer strøm,leverer den også mer effekt(watt). Forskjellen er bare hva produsenter skryter av på papiret. 1007 er kraftigere en 808, til tross for samme tall på papiret.

P = U * I

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Leverer forsterkeren mer strøm,leverer den også mer effekt(watt). Forskjellen er bare hva produsenter skryter av på papiret. 1007 er kraftigere en 808, til tross for samme tall på papiret.

P = U * I
    Hehe, ja var egentlig det jeg tenkte selv om ikke jeg fikk det frem. Men 1007 er kraftigere ja, det er poenget

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, du får TX-SR875 for litt mindre en du gav for 808. Det blir påstått at den har en bedre forforsterker, bør passe godt for deg som har classe effekt. Sjekk denne tråden: http://avforum.no/forum/receivere-fo...-tx-nr808.html

Grunnen til at jeg ikke gikk for denne var at jeg leste en del på forskjellige forum at det var litt trøbbel med den, på lyd delen, så jeg turte ikke... men ellers er det nok en bedre receiver en den du og jeg har.

EDIT: hvis det ikke er for seint for deg ift returretten da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •