Beste forsterker integrert eller effekt til store infinity kappa

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste forsterker integrert eller effekt til store infinity kappa

Har en kompis som har et par store gamle infinity kappa høyttalere. De som går i en bue bak på kassa. Er vel 4 elementer i hver av dem. 15" bass element.

De ser vel slik ut (er vel helt lik disse, bare 15"): http://avforum.no/forum/attachments/...kappa_8.1i.jpg

Han skal ha seg ny forsterker. Hadde vist sett en harmon kardon til 14k på komplett. Sa jeg skulle sjekke om det var noe bedre løsning til disse.

Hva anbefaler dere i pris klassen maks 20 000? Kanskje effekt + forforsterker?

I så fall merke? F eks. Rotel rc-1580 + rb-1582?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De største Infinity Kappa'ene er noen alvorlig tungdrevne saker. Spiser forsterkere til frokost. Glem Harman Kardon til 14.000 - her må det graves dypt i lommeboken. DP, Krell, Bryston - noe i den gaten. Skal kompisen holde budsjettet og samtidig få godlyd, må han tenke stort, kraftig og brukt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært rart å visst modellnummer. Jeg har aldri sett Kappa med 15".

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår hva du sier. Men tror ikke han vil bruke noe særlig mer. Forstår det også slik at han ikke vil kjøpe brukt.

Det er sjelden han spiller veldig høyt. Så det er ikke det viktigste. God lyd er nok det viktigste for han.

Så mitt spørsmål står fortsatt. Hva vil være det beste kjøpet for han for ca 20 000 kroner?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Jeg forstår hva du sier. Men tror ikke han vil bruke noe særlig mer. Forstår det også slik at han ikke vil kjøpe brukt.

Det er sjelden han spiller veldig høyt. Så det er ikke det viktigste. God lyd er nok det viktigste for han.

Så mitt spørsmål står fortsatt. Hva vil være det beste kjøpet for han for ca 20 000 kroner?
    Vel, vel - etter min erfaring er halvveis bra i hifi bortkastede penger i lengden. Særlig hvis man kjøper nytt. Kjøper man brukt, kan man få igjen pengene sine sånn noenlunde hvis man angrer seg. De store Infinity Kappa'ene ER noen vriene beist - med lave impedanser og slemme fasevinkler. Det er særlig når man skal spille lavt, og likevel vil ha litt sting og kvalitet i lyden, at man skiller klinten fra hveten når det gjelder forsterkere. En Hegel H200 er vel på grensen til å ha krefter nok - if you twist my arm. Hvis budsjett på rundt 20.000 og nyinnkjøp er et absolutt must. Men jeg har aldri hørt den i samspill med Kappa - dette er i høyeste grad et hofteskudd i blinde.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usher R 1.5 skal være rimelig strømsterk. Ligger på ca. 22000,- veil. - hva en må betale aner jeg ikke.... Og må ha forforsterker/receiver med pre out i tillegg.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musical Fidelity Tri-Vista 300 eller Kw 500.
    Formidable forsterkere med 680w i 4 ohm, stor ekstern strømforsyning pluss selve forsterker også da som er ekstremt bygd med heftig strømreserver.
    Så noen på sentralen som nettopp solgte disse, lå rundt 20, nypris bortimot 70. Har dem selv på tungdrevne Magnepan som dem bare leker med, og har testet dem opp mot dyre DP saker, Krell, Electrocompani. Musical F er etter min mening langt bedre, og de driver det som skulle være av høytalere. Tri-Vista er en av få forsterkere omtalt som superforsterker. Uansett hva han kjøper nytt til 20k, kommer han ikke i nærheten av dette.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe at trådstarter greier å overtale kompisen sin til å kjøpe noe brukt. Her snakker du om noe helt annet enn en HK til 14.000 - hehe....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller på Kappa 8 med en Music Angel XD-800MKIII og jeg synes faktisk det låter veldig bra. Merker at det mangler litt krefter om jeg skal spille høyt, men det er sjeldent slike behov melder seg.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DanElectro
    Jeg spiller på Kappa 8 med en Music Angel XD-800MKIII og jeg synes faktisk det låter veldig bra. Merker at det mangler litt krefter om jeg skal spille høyt, men det er sjeldent slike behov melder seg.
    Music Angel er en veldig fin og god forsterker, men det blir som du sier litt lite krefter, og Kappaene er litt som Magnepan, de trives enda bedre med kraftigere saker

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som går i en bue bak på kassa. Er vel 4 elementer i hver av dem. 15".

Hva er modellbetegnelsen til disse???

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Vært rart å visst modellnummer. Jeg har aldri sett Kappa med 15".
    Itte je``hell.....!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke 9.1 / 9.2 den "største" Kappa´n med 12" basser?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en oversikt over kappa serien:

Infinity Kappa x.1i und x.2i Serie

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pass labs

Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Har en kompis som har et par store gamle infinity kappa høyttalere. De som går i en bue bak på kassa. Er vel 4 elementer i hver av dem. 15" bass element.

De ser vel slik ut (er vel helt lik disse, bare 15"): http://avforum.no/forum/attachments/...kappa_8.1i.jpg

Han skal ha seg ny forsterker. Hadde vist sett en harmon kardon til 14k på komplett. Sa jeg skulle sjekke om det var noe bedre løsning til disse.

Hva anbefaler dere i pris klassen maks 20 000? Kanskje effekt + forforsterker?

I så fall merke? F eks. Rotel rc-1580 + rb-1582?

PASS LABS X250.5

denne tror jeg skal klare jobben, blue power har denne, send han en pm og forhør deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •