Koble PC til receiver, mister surroundlyd? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer Forman313 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av qwert
    Epler og pærer. S/PDIF er en protokollspesifikasjon for overføring av digitale lydsignaler, for eksempel over Toslink (eller 75-ohm coax). Toslink er en fiberoptisk kabel- og tilkoblingsstandard som bl.a. kan overføre S/PDIF.
    Er det ekko her?

Det hjelper nok akk så lite på "surrounden" så lenge recieveren HTR-6230/(RX-V365) ikke dekoder lyd via HDMI. Kun pass-through.[/QUOTE]

Var litt for kjapp i starten her. Forsto det som at det var problemer med å få lyd ut av HDMI på den bærbare, men når jeg leser i litt lavere gir ser jeg jo at det var feil.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikaelft
    Takk for alle svar Avventer svar fra Acer kundesupport om denne støtter optisk eller koax.

Receiveren tar ikke imot lyd fra hdmi, desverre Og de 2 optiske inngangene er opptatt med ps3 og tv... så jeg håper pc'n klarer å sende ut lyd fra coax.
    I følge den lille tråden her: 3820tg Owners Lounge er det optisk utgang.

Du skriver at begge dine optiske på forsterkeren er opptatt av bla TV. Hva slags Decktron TV er det, og har du rikstv, kabel, CD eller Viasat?
    Om du har dekoder så har disse ofte Coax SPDIF utgang, slik at du får frigjort den ene optiske.

Det er uansett ingen stor kostnad om du må ha en mediakonverter.

Amazon.com: Digital Fiber Optical (Toslink) to Digital Coaxial (S/PDIF) Converter: Electronics

Active Mikaelft sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwert
    Litt avhengig av om TVen din vil sende videre et digitalt signal som kommer inn via HDMI kan det kanskje hende at du kan jukse til noe med PC->HDMI->TV->Optisk->Reciever.

Du trenger i så fall et kodek for sanntids DD på PCen (f.eks. AC3Filter). Et ekstra dekode-enkode trinn blir nødvendig siden TVen i alle tilfelle vil nedmikse et beskyttet digitalt signal (fra en DVD, for eksempel), og da er du like langt. Audio/video synkronisering blir kanskje ikke optimalt, men dette funker.
    Hei. TV'n videresender kun 2kanals signal til receiver. Samsung LED.
    ---
    Onkyo & Cerwin-Vega hjemmekino
    http://avforum.no/myhometheater/mikaelft

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forman313
    I følge den lille tråden her: 3820tg Owners Lounge er det optisk utgang.

Du skriver at begge dine optiske på forsterkeren er opptatt av bla TV. Hva slags Decktron TV er det, og har du rikstv, kabel, CD eller Viasat?
    Om du har dekoder så har disse ofte Coax SPDIF utgang, slik at du får frigjort den ene optiske.

Det er uansett ingen stor kostnad om du må ha en mediakonverter.

Amazon.com: Digital Fiber Optical (Toslink) to Digital Coaxial (S/PDIF) Converter: Electronics
    Hei. Det er en Samsung LED-tv.
    Tv'n overfører optisk, PS3 overfører optisk. Har analogtv fra get (ca 20 kanaler).
    ---

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har HDMI hele veien frem til TV, og du har en optisk kabel som går fra TV til forsterker. Hva er da problemet?

Lager ARC problemer?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forman313
    Du har HDMI hele veien frem til TV, og du har en optisk kabel som går fra TV til forsterker. Hva er da problemet?

Lager ARC problemer?
    Tv'n sender kun 2kanals lyd fra tv dersom jeg bruker HDMI inngangen. Jeg vil ha surround
    Tv'n sender kun ut surroundlyd fra tv dersom jeg bruker antenneinngangen (kabeltv).
    ---

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis pc'en har optisk ut så kan du jo få tak i en optisk til coax converter hvis du har bare coax ledig på receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Goddag Folkens.

Ser at dette er en gammel tråd, men har fått ett problem med noe lignende jeg også. Håper noen smarte folk her

Jeg har en Onkyo Forsterker. Den har mange hdmi på baksiden. Jeg har prosjektor. Bilde og lyd fra prosjektor og data via Forsterker.... Hvordan?
    Jeg fikk lyd å bilde via pls3.. Men, får ikke dette til via datan. Får bilde om jeg velger å kjøre hdmi fra prosjektor til data, og bruker 3,5mm fra data til forsterker, men da får jeg ikke surroundlyd! Har KUN headphone og mic uttak fra den bærbare pcen.
    Om jeg kobler hdmi fra Prosjektor til Forsterker, og lyd fra pc hdmi til Forsterker.. Hvor i alle dager skal jeg sette inn disse 2 hdmi ledningene?? Det er ett hav av muligheter (tror jeg), men blir bare forbannet etter en stund, for det er så innfloket system.. hehe.. Trenger litt veiledning her.

Robin

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke HDMI fra PC til forsterker? Man skal jo da kunne velge lyd ut via HDMI i skjermkortinnstillingene og lydinnstillingene. Litt avhengig av skjermkort kanskje.

Newcomer S.Fredrikstad sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan kjøre manuelt... 6ch-input...
    da tar du 3 stykker, av di phono-kablene og kobler til... står på reciveren din hva som er Front, Back, Senter og sub...
    DA har dere surrerundt i 5 kanaler!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruksanvisning er en fin ting å bla litt i med slikt avansert utstyr. Men jeg anbefaler at du tar HDMI fra PC til HDMI IN på forsterker og så fra HDMI OUT på forsterker til prosjektor. Så må du inn i menyen på forsterkeren og fortelle hva du bruker av inn- og utganger. Da er det greit å kikke i bruksanvisningen.

Når du har koblet opp dette så høyreklikker du på volumikonet nederst i høyre hjørne og velger avspillingsenheter. Velg deretter den enheten som tilsvarer forsterkeren din. Hos meg sier den at det er TV'en så mulig det er PJ'en din. Hvis du så velger egenskaper og støttede formater så ser du hvor mange kanaler som støttes og hvilke formater, DTS DD etc som støttes.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •