Onkyo TX-SR508 eller 608? Må bestille i dag...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR508 eller 608? Må bestille i dag...

Etter mye styr og stress med kjøp av ny reciver og tv-møbel står jeg nå igjen med to valg, og er ekstremt usikker på hva jeg skal velge. Hadde i utgangspunktet kjøpt 608, men den var defekt ved levering og er returnert, og prisen blir ikke samme som ved første kjøp.

Den skal drive Dynavoice F6 front, Center i samme serie og en XTZ 99W10 sub.

Av komponenter så blir det en stue-pc som står for tv, serier og filmer. Squeezebox duet som tar seg av musikk, og xbox360 og ps2 til spilling.

Bakhøyttalere er tatt ned pga stuens utforming og vil ikke komme på plass med det første.

Så hva bør jeg velge? Vil jeg klare meg i massevis med 508, eller blir det bare dumt å ikke gå for 608?

Prismessig er det 1250 som skiller disse to i totalpris, så er da 608 så mye bedre til mitt bruk at det er verdt å legge så mye ekstra i det? Har trangt budsjett som det er, så håper på innstill fra dere.

Onkyo TX-SR508 kroner 1990 hos lefdal.

Onkyo TX-SR608 kroner 2990 hos komplett, i tillegg kommer frakt på denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    För ditt oppsett skiljer det nästan ingenting mellan de 2, så då hade jag gått för den billigare om jag måste välja. Tänker du framåt hade jag inte valt någon av de. En med Pre-out hade varit prioritet. Du får ut, för många brukbart ljud, ur de 3X40W som 508/608 ger ut till dina högtalare, men vill du få ut BRA ljud ur de bör du ha en effekt till.

Men varför skall du ha reciever när du inte skall använda i vart fall 5.1? Du får ju aldrig ut vettig surround från 2.1.

Edit//Kan se det med reciever sedan du skall ha fler källor.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil jo ha på plass bakhøyttalere etter hvert, bare usikker på når i fremtiden det vil skje. Kanskje like greit å vente med reciver og heller gå for en stereoforsterker?

Har du eventuelt en å anbefale da for rundt 2500?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •