Forforsterker som passer Klipsch RF83?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forforsterker som passer Klipsch RF83?

Noen der ute med gode forslag til forforsterker til Klipsch RF83..? Bruker en Emotiva XPA-5 til å drive.. Har per idag en Parasound NC 2100 som forforsterker, men vil bytte ut denne.. Trenger noe som "trøkker", med MYE bass.. Bør ha bass og treble justering..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saftogboller
    Noen der ute med gode forslag til forforsterker til Klipsch RF83..? Bruker en Emotiva XPA-5 til å drive.. Har per idag en Parasound NC 2100 som forforsterker, men vil bytte ut denne.. Trenger noe som "trøkker", med MYE bass.. Bør ha bass og treble justering..
    Parasound 2100 er jo noe av det bedre du får til ditt bruk.... ville nok heller sett etter en sub som kan gjøre jobben bedre... f.eks:
    CERWIN-VEGA HFA-21SX Subwoofer | Hi-Fi Klubben <-- dette er en vannvittig rå sub, også kvalitetsmessig!! .

Om du savner bass med den PREampen, så kan det være effektforsterkern som har en tonal balanse som ikke passer deg! Ville sett etter Parasound der og, de har oftest en liten party kul som få andre har i bassområdet .

EDIT: BASS OG TREBLE knotter er bare noe tullball, som tar for store frekvensområder og ødelegger ofte mer enn hva det gjør nytte!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LYNGDORF RP-1 RoomPerfect Processor Forforsterker | Hi-Fi Klubben

Denne kan også bidra med bedre lyd hos deg, siden den har såkal Voicing, så kan du legge inn endel EQ'er som passer dine behov . Det er også noe som heter PARTY mode der .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, NC2100 duger den, men vet ikke om jeg er helt fornøyd med den rent teknisk. Parasound og Emotiva er jo begge Amerikansk og burde vel sånn sett passe godt ilag uansett..

Har hørt at rør på RF83 skal være en god match.. Men hva man vinner og evt taper på rør er jeg usikker på..

Ang sub, så har jeg en SVS PB12 Pluss/2.. Men for stereobruk vil jeg helst unngå sub.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Lyngdrof dpa-1 på det sterkeste

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dpa-1 er vel litt over det jeg kunne tenkt meg å bruke prismessig sett ut fra høyttalernes verdi i seg selv. Men på papiret høres det jo veldig bra ut.

Hvilke Klipsch ht har du Nadkraft? Og hvilken elektronikk bruker du på de?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

se etter en rørpre av god kvalitet

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dpa-1 er vel litt over det jeg kunne tenkt meg å bruke prismessig sett ut fra høyttalernes verdi i seg selv. Men på papiret høres det jo veldig bra ut.

Hvilke Klipsch ht har du Nadkraft? Og hvilken elektronikk bruker du på de?
    Bruker Emotiva xpa-2 på et par Klipsch RF-82. Alt handler om prioriteringer, så min del var Lyngdorfen verdt prisen. I tillegg så har den roomperfect som faktisk funker i motseting til diverse andre kalibrering systemer. Men jeg tror Parasound også er et godt alternativ, får mye skryt på forumet her vertfall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •