Rotel RB-1070 VS NAD c272 til DM683?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RB-1070 VS NAD c272 til DM683?

Hvilken av disse effekt forsterkerne vil dere anbefale til 683?
    Begge merkene passer vel godt til B&W og de er vel ganske like effektmessig?Eller blir naden sterkere enn rotel?

Sitter og lurer på om jeg skulle hatt mer effekt så hvis noen av dere har en av disse til salgs så PM meg
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RB-1572 2x250W Class D Effektforsterker - - L-Sound AS

Koster litt mer men vil tro den er verdt det å vel så det!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel, samt den revox anbefaler . NAD 275 er også veldig god, men passer nok best på Dali imine ører iallefall.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips men jeg hadde tenkt og kjøpe brukt så jeg slipper å bruke så mye på det.
    Burde vel få disse forsterkerne for rundt 2500-3000,-?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt ut av det blå:
    Hvordan er Doxa forsterkerne?
    Vil en doxa 70 b klare og drive 683?
    Ser det ligger ett par på hifisentralen til en rimelig penge.

Har søkt litt på forumet men eneste jeg finner om ytelsen i Doxaen er at de er strømsterke.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Helt ut av det blå:
    Hvordan er Doxa forsterkerne?
    Vil en doxa 70 b klare og drive 683?
    Ser det ligger ett par på hifisentralen til en rimelig penge.

Har søkt litt på forumet men eneste jeg finner om ytelsen i Doxaen er at de er strømsterke.
    Doxa-70 vil drive de uten og svette en gang

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Doxa-70 vil drive de uten og svette en gang
    Slapp av litt

NAD C275 vil jeg bare si styr unna... Kjøp heller en Vincent SP-331 istedet.

Doxa 70, så må du også legge på en ordentlig pre, bruke pre fra en receiver blir snaut. Vi brukte en Doxa 70 SE etter eller annet med passiv pre på midten av 90 tallet på ett par B&W 805 Matrix...stativhøytalere vel og merke. 683 suger juicen ut av strømforsyningene, og med for lite juice så blir det flat og kjedelig. :-?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var prat på c272 men det var kansje det du mente?Hvis det var det, hvorfor må jeg styre unna den?

Og v-1800 blir brukt som forforsterker.
    Så du tror at doxa 70b vil dra 683 bra harman/kardon?

Hvor mye kan man gi for feks 70b nå?Er den verdt 3000?Den ene jeg så på var visstnok oppgradert av lauland,uten at det sier meg noe særlig.
    Eller burde jeg gå for enten rotel eller nad?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var prat på c272 men det var kansje det du mente?Hvis det var det, hvorfor må jeg styre unna den?
    Jeg har testet en del effektforsterkere på nettopp DM683, NAD C275 kom på jumboplass både når det gjelder krefter og lydkvalitet. C275 er etterfølgeren til C272.

Og v-1800 blir brukt som forforsterker.
    Så du tror at doxa 70b vil dra 683 bra harman/kardon?
    Har selv Doxa Model 73 som effekttrinn, har testet denne på DM683, har full kontroll på høytaleren, men det er forskjeller fra gamle Doxa 70 til dagens modell. Forskjellen med en dedikert pre kontra receiver er ganske stor, Lyd og Bilde, Hjemmekino kan skrive hva de vil om musikkformidling fra disse receiveren, men en billig forforsterker knuste Onkyoen min som pre.

Hvor mye kan man gi for feks 70b nå?Er den verdt 3000?Den ene jeg så på var visstnok oppgradert av lauland,uten at det sier meg noe særlig.
    Eller burde jeg gå for enten rotel eller nad?
    Jeg ser at de annonserer disse forsterkerne for rundt 3000 kroner, er garantert prutningsmuligheter, er du nyskjerrig på Doxa så sjekk ut Doxa tråden vår her på AVforum og Doxa boksen venner på Hifisentralen.

Vil du ikke ha Doxa så vil jeg anbefale deg Rotel, 1582 har jeg testet på DM683 og det er noe av det bedre jeg har hørt på disse høytalerne.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar Zebby.Jeg skal lese litt om Doxa, ble litt nysgjerrig på dette merket nå
    1582 utgår hvertfall for øyeblikket mtp pris.Kan heller kjøpe det ved en seinere anledning.Er morro å prøve ut litt forskjellig også, man får jo som regel solgt ting igjen.

Ja en forforsterker vil nok helt sikkert danke ut receivere på musikk men en kompis av meg drev her for en stund siden og testet ut diverse forforsterkere sammen med CV og midgard oberon og han prøvde v1800`n min og ble overrasket over hvor mye trøkk og bra lyd (som det kan bli i CV) som den leverte.
    Og så lenge jeg ikke har hørt de med en pre så vil jeg vel heller kansje ikke savne det

EDIT:
    Hva med Vincent SP-996, er det noe og satse på til disse HT?Likte utseendet på de veldig godt hvertfall.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar Zebby.Jeg skal lese litt om Doxa, ble litt nysgjerrig på dette merket nå
    1582 utgår hvertfall for øyeblikket mtp pris.Kan heller kjøpe det ved en seinere anledning.Er morro å prøve ut litt forskjellig også, man får jo som regel solgt ting igjen.

Ja en forforsterker vil nok helt sikkert danke ut receivere på musikk men en kompis av meg drev her for en stund siden og testet ut diverse forforsterkere sammen med CV og midgard oberon og han prøvde v1800`n min og ble overrasket over hvor mye trøkk og bra lyd (som det kan bli i CV) som den leverte.
    Og så lenge jeg ikke har hørt de med en pre så vil jeg vel heller kansje ikke savne det

EDIT:
    Hva med Vincent SP-996, er det noe og satse på til disse HT?Likte utseendet på de veldig godt hvertfall.
    Vincent lager somregel meget gode produkter. SP-996 er en monoblokk vel og merke så du må ha 2 av den for å kjøre høyttalerene.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 stk på hånda nå.De er 2-3mnd gamle og får paret for 3500,-
    Tenker jeg går for de hvis de klarer 683`ene bra.*Noen som har prøvd på 683 eller andre litt krevende HT?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 stk på hånda nå.De er 2-3mnd gamle og får paret for 3500,-
    Tenker jeg går for de hvis de klarer 683`ene bra.*Noen som har prøvd på 683 eller andre litt krevende HT?
    Kan bli bra det der, men som du tydeligvis har forstått, så krever 683 en skikkelig kar forsterker :P. Syns vincent'ene er en veldig god start. Dog syns jeg de som syns NAD 275/272 ikke passer bw, har en vannvittig forskjellig smak ifra min . Virker ut til at ZaBBY har testa en defekt, eller på en møkkaplass.

Newcomer golfsko sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde to stk Vincent SP-996 på mine 804S, og jeg ble ikke fornøyd.
    Veldig fin og oppløst lyd, men slapp bass. Regner med 804S og 683 er ganske like høytalere å drive..

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt nad og b&w før og det låt bra da hvertfall.Men smaken er jo forskjellig heldigvis.
    Hvis det kansje er litt slapp bass i vincentene så tror jeg det kansje kan bli bra, siden jeg egentlig har litt mye bass i stua mi slik det er nå.Og er det helt mismatch er det jo bare og selge de igjen, eller bruke de på surround HT eller senter

Takker for mange gode svar, endret seg en del fra tråd tittel men
    Skal poste erfaringer når jeg får prøvd de.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Vincent på meg,skal hentes til uka.
    Men hva tror dere om at sp-996 til bass elementene og v-1800 på diskant og mellomtone?
    Vil det fungere eller vil det bare bli tull siden det er to forskjellige forsterkere?

Jeg innbiller meg at det kansje blir tull siden forsterkerne sikkert har litt forskjell på volum ut?At det blir litt høyere mellomtone/diskant enn bass?Eller tenker jeg helt feil her nå?

Kansje det beste er å la sp-996 drive de helt alene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •