Denon vs Pioneer Watt ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon vs Pioneer Watt ?

Er det stor forskjell på denon og pioneer watt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye Ice blokkene til Pioneer( egentlig B&O..) Holder iallefall hva de er oppgitt til!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ms88
    Er det stor forskjell på denon og pioneer watt?
    Hei

Har gode erfaringer med både Denon og Pioneer, mens Pioneer oppgir watt i 6.ohm, oppgir Denon i 8.ohm. Derfor vil som regel Pioneer oppgi endel mer effekt enn hva Denon oppgir. Eksempel : Denon AVR-4810 oppgitt til å yte 140.W, Pioneer SC-LX82 oppgitt til 190.W, men hvis Pioneer også hadde oppgitt watt i 8.ohm ville den vært lavere enn 190.W!
    Er det noen spesifikke receivere du har sett på?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    De nye Ice blokkene til Pioneer( egentlig B&O..) Holder iallefall hva de er oppgitt til!
    Hei

Gjør ikke Denon også det?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være lurt å skjekke hvor mye den enkelte forsterker trekker fra nettet.
    Trekker man fra virkningsgraden, som er 60% (varmetap) så får man tilnærmet riktig oppgitt effekt.
    Denon har b.l.a ny strømforsyning i sine nye modeller XX11 samt AVR 4810.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Gjør ikke Denon også det?
    Det skriver jeg ikke noe om siden jeg ikke vet noe om det..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Kan jo være lurt å skjekke hvor mye den enkelte forsterker trekker fra nettet.
    Trekker man fra virkningsgraden, som er 60% (varmetap) så får man tilnærmet riktig oppgitt effekt.
    Denon har b.l.a ny strømforsyning i sine nye modeller XX11 samt AVR 4810.
    Men her er det viktig å ikke blande hva som står bak på receiver, men forholde seg til tall som sier MAKS trekket fra strømnettet. Tallene bakpå er i beste fall en pekepinn!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Det skriver jeg ikke noe om siden jeg ikke vet noe om det..
    Hei

Helt i orden det, joda Pioneer yter absolutt bra. Hadde nettopp LX82, solgte den, men var meget fornøyd. Selv om jeg var/er litt skeptisk til dette ICEPower greiene, må jeg si at når jeg først kom i mål med LX82 låt det meget bra.
    Tror selv at ICEPower er noe flere kommer til å kaste seg på, for det har jo noen fordeler med tanke på spesielt varmutvikling.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR-4810CI (3000 dollar) er oppgitt til 9x140w i 8 ohm
    Ved 0,1 % forvrenging er den målt til :
    7x30,9 w
    5x123,5 w
    2x168,2 w

Pioneer Elite SC-27 (2200 dollar) er oppgitt til 7x140w i 8 ohm
    7x107,4 w
    5x111,3 w
    2x151,6 w

Ser ut som Denon har greit med krefter i 2 og 5 kanaler,men ramler helt sammen når det blir 7 kanaler.Tør ikke å tenke på hva resultatet hadde blitt i 9 kanaler.
    Pioneeren holder seg meget bra i 7 kanaler også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har gode erfaringer med både Denon og Pioneer, mens Pioneer oppgir watt i 6.ohm, oppgir Denon i 8.ohm. Derfor vil som regel Pioneer oppgi endel mer effekt enn hva Denon oppgir. Eksempel : Denon AVR-4810 oppgitt til å yte 140.W, Pioneer SC-LX82 oppgitt til 190.W, men hvis Pioneer også hadde oppgitt watt i 8.ohm ville den vært lavere enn 190.W!
    Er det noen spesifikke receivere du har sett på?
    Har sett på 4310, og tenker nå litt på 3311, noen råd?
    har fra før av en pioneer vsx 915, som var merket 7x100w, men det er jo ikke kontinuerlig ved 2kanaler. Har B&w 683,685,htm61, og 686, og pioneer slår ut på overload, så den er nokk forsvak. Derfor jeg lurer litt på dette med watt, for denon er jo ikke veldig mye kraftigere med tanke på watt.

men er ikke helt sikker på det med strømforsyningene. Har hørt av nye denon xx11 serien, har vifteløse klasse D receivere, og at det skal være ICEpower.

er litt redd for å kjøpe en litt for svak receiver, siden 683 er tungdrevne.

noen gode råd?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 3808 er oppgitt til 7x130 i 8 ohm
    Ved 0,1 % er den målt til :
    7x113,5 w
    5x118,9 w
    2x186,7 w

Meget imponerende,så den mye dyrere og nyere modellen matcher ikke den gamle.Hmmm :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fra før av en pioneer vsx 915, som var merket 7x100w, men det er jo ikke kontinuerlig ved 2kanaler. Har B&w 683,685,htm61, og 686, og pioneer slår ut på overload, så den er nokk forsvak. Derfor jeg lurer litt på dette med watt, for denon er jo ikke veldig mye kraftigere med tanke på watt.

men er ikke helt sikker på det med strømforsyningene. Har hørt av nye denon xx11 serien, har vifteløse klasse D receivere, og at det skal være ICEpower.

noen gode råd?
    Emotiva XPA 5 effektforsterker ?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Denon AVR-4810CI (3000 dollar) er oppgitt til 9x140w i 8 ohm
    7x30,9 w
    5x123,5 w
    2x168,2 w

Pioneer Elite SC-27 (2200 dollar) er oppgitt til 7x140w i 8 ohm
    7x107,4 w
    5x111,3 w
    2x151,6 w

Ser ut som Denon har greit med krefter i 2 og 5 kanaler,men ramler helt sammen når det blir 7 kanaler.Tør ikke å tenke på hva resultatet hadde blitt i 9 kanaler.
    Pioneeren holder seg meget bra i 7 kanaler også.
    Hei

Har postet noe lignende tidligere, og ja, dette er virkelig noe å tenke på.
    Er nesten sånn at jeg lurer på om det må være feil, hvis jeg husker rett dalte ikke 4310 på samme måte som 4810 når det kom til 7 kanaler. Egentlig litt rart det her, forde at mange har ment i ettertid at Denon XX08 serien ikke var så bra, at det var en dårlig serie fra Denon, men Denon XX10 serie igjenn var på en måte en serie Denon slo tilbake på etter en litt skuffende XX08 serie. Denon XX10 serie har jo gjort det meget bra i haugevis med tester. Tingen er nok at man ikke bare utelukkende kan se på Watt, har selv testet 4810 flere ganger og hatt den på hjemlån, og den låter absolutt bedre enn min 3808A, og testet den også opp mot Pioneer SC-LX82, og sånn "power/kraft" messig var det ingen av dem som etter mitt syn skilte seg ut. Begge disse receiverne drev mine B&W CM9 helt upåklagelig. Dette ble da testet med musikk spilling/stereo "rett ut av esken". Har skrevet endel om dette i en annen tråd.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at Denon ikke bruker disse hybrid Ice strømforskyningene som mange andre benytter seg av er fordi de ikke syntes de låter bra nok. På den andre siden så vil det jo heller ikke låte like bra om du ikke har nok effekt.

Dyreste komponenten du har i enhver forsterker er trafoen, så ofte jo mer ekstra fusnkjonalitet og "støff" forsterkeren har, jo billigere/simplere er trafoen.. Iallefall i de lavere prisklasene er dette tilfellet..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noen gode råd?
    Hei

Dette med å annbefalle receivere og forsterkere er alltid litt vansklig, det er så forskjellig fra person til person hva man mener er bra og godt nok.
    Med de høyttalerne og oppsettet du har vil jeg mene at både 4310 og 3311 blir for svak. Du vil selvfølgelig få lyd i høyttalerne og det vil sikkert låte greit, men 683 er enorm vanskelig å drive godt. I dette tilfellet tror jeg nok at jeg ville gått for Pioneer, da for eksempel SC-LX82 vil være mulig å få ganske rimelig i disse dager. Det beste for 683 vil nok være en effektforsterker. Har du muligheter for å koble til effektforsterker til din nåværende receiver tror jeg det vil være det beste. Hvis ikke er SC-LX82 et meget godt valg, kansje du også kunne spé på med en effektforsterker ala Rotel RB-1572 som også benytter seg av B&O ICEPower.
    Vet det er andre på forumet som bruker RB-1572 og er fornøyd.
    Eller Pioneer SC-LX72 og effekt. Denon AVR-4310 har jeg faktisk ikke hatt muligheten til å høre, da HFK aldri hadde den inne, men har Denon AVR-3808A og B&W683, min 3808A synes jeg ble for svak for B&W683.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt av nye denon xx11 serien, har vifteløse klasse D receivere, og at det skal være ICEpower.

noen gode råd?
    Hei

Dette har ikke jeg hørt noe om, har du noen link til dette?, eller er det bare noe som du sier har hørt? Hvis det er noe i dette og Denon på tross av dette har greid å ta vare på sin lydklang/signatur er dette meget interressant synes jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,978
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noen gode råd?
    Uten å ha hørt oppsettet ditt vil jeg nesten her anbefale effekt..iallefall til frontene så vil receiveren ha en lettere jobb.

Generellt har vel B&W en litt tyngre last å drive for de fleste receivere.

Handler du på budsjett vil jeg anbefale Pioneeren. Den er på tilbud flere plasser for tida og for meg fremstår den som et meget godt kjøp pris/ytelse/utstyr. ikke minst ser den ut som en million dollars IME!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Dette har ikke jeg hørt noe om, har du noen link til dette?, eller er det bare noe som du sier har hørt? Hvis det er noe i dette og Denon på tross av dette har greid å ta vare på sin lydklang/signatur er dette meget interressant synes jeg!

Var innon HifiKlubben, og det var der det ble nevnt, spurte ikke noe mer om dette. Og det skulle være nye strømforsyninger i de. Har tenkt å deponere på en for å teste den ut med anlegget mitt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •