Tips til optimalisering av Onkyo TX-NR808?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til optimalisering av Onkyo TX-NR808?

For noen uker siden dukket endelig min nye Onkyo TX-NR808 opp på posthuset. Den erstattet da min Denon 2807 og jeg må si jeg er veldig fornøyd så langt. Rent teknisk ligger den selvfølgelig langt foran og jeg må si det ble et helt annet trøkk i filmlyden.

Jeg har ikke pløyet gjennom manualen og heller ikke jobbet mye med instillinger (kun kjørt automatisk romkorreksjon), men det jeg ikke er helt fornøyd med er musikk opplevelsen. Den har nok en litt annen lydsignatur en Denon'en, men i ventetiden på Onkyo forsterkeren koblet jeg mine B&W 703 opp med en squeezebox duet dom ble koblet digitalt til en Benchmark Dac-1 og direkte til Midgard 4.1 blokker. Jeg har aldri koblet det opp slik (utenom reciever), men må si det ble et stort løft i forhold til Denon'en. Når Onkyo revieveren kom i hus igjen koblet jeg alt via denne og syntes lyden ble noe skuffende på musikk (bruker forttsatt både benchmark og midgard, men nå via Onkyo).

Følte lyden var mer luftig/crispy/åpen uten recieveren. Er det noen instillinger jeg burde gjort? eller er det naturlig at recieveren vil påvike lydbildet negativt? Det er vel egentlig ikke noen praktisk måte å koble opp utstyret slik at jeg får kjørt helt uten Onkyo'en på musikk og samtidig fungere fint på film uten å måtte kable om for hver gang?

Tips?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å stille spørsmålet litt annerledes, hva gjør egentlig recieveren med lydsignalet. Det kommer jo analogt inn fra DAC'en og skal jo analogt ut igjen fra pre-out. Burde jo egentlig ikke være bohov for noe lydbehandlig av recieveren i dette tilfellet?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at Audysseyen har blitt noe favorisert kalibrert mot film og ikke musikk. Hvordan er lyden om du kjører i Pure Audio, er det forresten i dette modus du kjører?

Så vidt meg kjent skal du ganske aktivt gå inn å aktivere presets om du skal ha Onkyoen til å farge lyden når det kommer inn analogt, såfremt det analoge signalet er valgt og ikke digitalt fra samme kilde.

Veldig ofte når jeg har kjørt romkorreksjon har jeg vært litt uheldig med plassering av micen, slik at den skiller på avstanden mellom frontene slik at de ikke spiller i rett fase med hverandre, merkes kanskje ikke like mye på film som musikk. Heldigvis kjapt og korrigere

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt både med og uten Pure Audio uten å bli helt sikker på hva som er best? De blir uansett dårligere enn om jeg kobler utenom recieveren. Hvis signalet ikke får noen behandling i recieveren må jeg kanskje konkludere med at kabling kan gjøre stor forskjell på lyden. Når jeg kobler via recieveren blir det et strekk ekstra med QED RCA-kabler. De aandre kablene er Cord Cobra 3 som nok skal være en bedre kabel, men HiFi Klubben gav også mye skryt til QED kablene når jeg kjøpte disse. Synes det virker rart om kablene skal ha så stor påvirkning på lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter firmware-oppdatering av Onkyo TX-NR808 og resetting av HD-PVR fra Canal Digital (tilbakestilling til standardinnstillinger) fikk jeg endelig TX-NR808 til å fungere, se
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1529052

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt videoproblemer med Onkyo TX-NR808, se http://avforum.no/forum/receivere-fo...-spillere.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •