HK AVR460 eller Onkyo TX-NR808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK AVR460 eller Onkyo TX-NR808

Ok, nå har jeg sett lenge på ny receiver, og tror jeg har peilet meg ut en løsning og en prisklasse jeg kan leve med. Det blir er receiver med pre-out slik at jeg kan utvide med effektforsterker etterhvert.
    Jeg kan få de to nevnte receiverene til samme pris, kun 300kr som skiller. Det jeg ikke vet er hvem av disse som vil passe best til høyttalerene mine, front paret er ett sett med KEF iQ90. Jeg hører nok like mye på musikk som jeg ser på film og spiller (PS3). Jeg har sett på spec og utstyrsliste, og mener begge har det jeg trenger av innganger og utganger. Oppgitt effekt er også ganske likt, med hhv. 140W på HK og 180W på Onkyo (målt i en kanal, ved 1kHz og 6ohm).
    Jeg har ikke bruk for HDMI med 3D, og trenger bare tre-fire HDMI innganger.

Så det jeg prøver og finne ut av er, hvilken av disse vil låte best på KEF?
    (Det blir og bestille fra nett, så jeg har jo 30 dagers returrett hvis jeg skulle gå på en "smell". Men vil gjerne slippe det )

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag hade en 460 hemma en helg och jämfört med vad jag hade, en 11 år gammal Pioneer, var det självklart bättre, men till det priset var jag inte helt överbevisad. Idag, fick jag tag på en grisbillig Onkyo TX-SR707, och jag svimmade nästan av skillnaden. Kärringen kom springande och undrade va fan det er som sker. Det enda hon ser är ett brett glis från mitt tryne.

Otroligt tryck och dynamik helt plötsligt. Nästan så man kan tro att det var något galet med 460. 707, 807, 875 osv är ju erkänt klart starkare än årets modeller. Det finns ett par 875 för 4-5000 på brukten. Jag hade alla gånger sett efter en sån.

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nylig en onkyo 707 med pre out, syntes forforsterker delen i denne var skuffende lydmessig, selv min gamle pioneer vsx-1016 klarte seg langt bedre på musikk en onkyoen, som ellers var en veldig fin reciever..
    Syntes forskjellen på reciverene er såpass stor på dette område, at dersom du har muligheten, burde vurdert flere en onkyo og HK..
    Uten effektforsterker tilkoblet var onkyoen klart bedre en pioneer recieveren..

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt hk i ca 4 år, først avr 130 og så nå nylig avr 355. Det jeg kan si om lydsignaturen til HK er at den er ganske skarp i toppen, ikke spiss men "skarp" låter litt udefinert på mye rockegitar osv. Men den er strømsterk og leverer godt med bass. Akkurat den skarpe lyden er et pluss under film, men under musikk blir det veldig irrriterende

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine tilbakemeldinger, takk for det

Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Hadde nylig en onkyo 707 med pre out, syntes forforsterker delen i denne var skuffende lydmessig, selv min gamle pioneer vsx-1016 klarte seg langt bedre på musikk en onkyoen, som ellers var en veldig fin reciever..
    Syntes forskjellen på reciverene er såpass stor på dette område, at dersom du har muligheten, burde vurdert flere en onkyo og HK..
    Uten effektforsterker tilkoblet var onkyoen klart bedre en pioneer recieveren..
    Jo jeg har jo vært innom det som er av merker, og lest omtaler osv. Har også vurdert Pioneer. Det er ett godt poeng det med forforsterker. Jeg ser jo også at VSX-LX52 er på billigsalg i noen butikker, til ca samme prisen jeg får de to andre for. Alternativt så får jeg Yamaha RX-V2065 til ca 1500,- mer en Onkyo'n, men syntes det blir litt mye.

Ellers har jeg veldig gode minner fra Onkyo også, er derfor jeg har fokusert litt ekstra på det merket. Begge de jeg har plukket meg ut går for og være bra i bassområdet, noe jeg setter pris på. TX-NR807 fikk jo kjempe omtaler, er det noen som vet om det er noe forskjell lydmessig på den og den nye 808?

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    ...707, 807, 875 osv är ju erkänt klart starkare än årets modeller. Det finns ett par 875 för 4-5000 på brukten. Jag hade alla gånger sett efter en sån.
    Så du sier at 875 ville vært et bedre kjøp en 808? Har jo ikke egentlig noen store problemer med og kjøpe brukt, men er alltid gøyere med nytt da, hehe

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Så du sier at 875 ville vært et bedre kjøp en 808? Har jo ikke egentlig noen store problemer med og kjøpe brukt, men er alltid gøyere med nytt da, hehe

la meg få avkrefte det med en gang. 875 har jeg selv hatt i et år før jeg kjøpte 807.

875 er kanskje en "bedre" forsterker siden den var dyrere enn hva 807 og 808 er.

men 807 og 808 har HD lyd og lydkvalitetet er isåmåte merkbart mye bedre.
    jeg hadde hvertfall aldri gått tilbake til en reiceiver som ikke har HD-lyd formatene

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    la meg få avkrefte det med en gang. 875 har jeg selv hatt i et år før jeg kjøpte 807.

875 er kanskje en "bedre" forsterker siden den var dyrere enn hva 807 og 808 er.

jeg hadde hvertfall aldri gått tilbake til en reiceiver som ikke har HD-lyd formatene
    Aha, så 875 støtter ikke HD lydformatene nei, det er en av grunnene til at jeg vil ha ny receiver istedenfor og bruke penger på og få reparert den jeg har.

EDIT:
    Var forresten innom siden din og tok en titt på anlegget ditt c-v, ser flott ut! Forstår jeg det rett, at du bruker 807 som pre med emotiva som effekt? Har nemlig lurt litt på samme opplegget selv egentlig, men kun effekt til frontene bare. Er du fornøyd med forforsterker delen til onkyo og spiller det bra sammen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    875 har väl TrueHD ?

Onkyo TX-SR875 - 7.1-Channel Home Theater Receiver | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products

Eller är det ett annat HD ljud du menar?
    Kan helt ärligt inte se en sak med 807 som är bättre än 875. 875 är bortimot 20% mer strömstark än 807, har samma HD koding, bättre EQ.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    875 har väl TrueHD ?

Onkyo TX-SR875 - 7.1-Channel Home Theater Receiver | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products

Eller är det ett annat HD ljud du menar?
    Kan helt ärligt inte se en sak med 807 som är bättre än 875. 875 är bortimot 20% mer strömstark än 807, har samma HD koding, bättre EQ.
    Du har rett i at den støtter HD formatene, det står klart og tydelig
    Med tanke på effekten, så oppgis 875 til 160W (8ohms 1kHz 0.7%), så den er litt sprekere også når en tar hensyn til at det er målt i 8 ohm, mot 6 ohm på 808. Men jeg finner den ikke brukt noe sted, og samtidig så tenker jeg litt pris... hvis jeg f.eks må gi samme pris for en brukt 875 så ville jeg heller valgt ny 808. Får 808 til 6700,-, regner med at det må være ett godt kjøp uansett?

Edit:
    Med andre ord så heller jeg litt mot Onkyo, hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan svära på att jag såg en 875 i går morse på finn för 5000. Det kommer garanterat flera. Effektmässigt är den starkare ja, men det hjälper ju bara om den har stort nog strömaggregat. Det är ju det som är den största skillnaden. De "äldre" har mycket kraftigare strömaggregat.

808 ser absolut fin ut. Hade jag haft HDMI 1.4 som krav hade jag nog köpt den tror jag. 6700 ser ut till att vara kanonpris. Ser att Netshop har 5-6 st 875 på lager..kan fort ske en kraftig prisreduktion snart där. Jag vet dom har haft de till 5000 på supertilbud förr.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ekstremt dårlig argumentasjon her. 875 har støtte for nøyaktig de samme lydformatene som 807 og 808.
    Har også hatt både 875 og 807. Gikk tilbake til 875 etter en kort periode med 807 da den er en mye bedre forsterker både til musikk og film. Spesielt om du skal kjøre uten effekt nå i starten.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan svära på att jag såg en 875 i går morse på finn för 5000. Det kommer garanterat flera. Effektmässigt är den starkare ja, men det hjälper ju bara om den har stort nog strömaggregat. Det är ju det som är den största skillnaden. De "äldre" har mycket kraftigare strömaggregat.

808 ser absolut fin ut. Hade jag haft HDMI 1.4 som krav hade jag nog köpt den tror jag. 6700 ser ut till att vara kanonpris. Ser att Netshop har 5-6 st 875 på lager..kan fort ske en kraftig prisreduktion snart där. Jag vet dom har haft de till 5000 på supertilbud förr.
    Ja det går jo an og vente en liten periode i tilfelle det skulle komme noe tilbud på 875'en. Netshop er vel en av nettbutikkene som ikke har noen avtale med service på onkyo tror jeg, men for 5000 for en slik forsterker skal en vel alltids kunne overleve den delen og betale for reparasjon selv, HVIS det skulle skje noe En annen sak er at de bare hadde den i sølv, ville helst hatt sort, men igjen... for en god nok pris, hehe. Får se hvor tålmodig jeg klarer og være.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Ekstremt dårlig argumentasjon her. 875 har støtte for nøyaktig de samme lydformatene som 807 og 808.
    Har også hatt både 875 og 807. Gikk tilbake til 875 etter en kort periode med 807 da den er en mye bedre forsterker både til musikk og film. Spesielt om du skal kjøre uten effekt nå i starten.

godt mulig jeg tok feil her, det beklager jeg.

Men jeg hadde 2 onkyo 875, ettersom ene ble ødelagt, og jeg fikk ny - hvorav ingen av dem klarte å dekode HD lydsignalene jeg prøvde å gi dem. mulig det var defekter på de jeg hadde - ikke vet jeg..

beklager hvertfall det punktet. står hvertfall fremdeles på at jeg hadde valgt 808 fremfor 875.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt mulig jeg tok feil her, det beklager jeg.

Men jeg hadde 2 onkyo 875, ettersom ene ble ødelagt, og jeg fikk ny - hvorav ingen av dem klarte å dekode HD lydsignalene jeg prøvde å gi dem. mulig det var defekter på de jeg hadde - ikke vet jeg..

beklager hvertfall det punktet. står hvertfall fremdeles på at jeg hadde valgt 808 fremfor 875.
    Ingen skade skjedd

Selv ble jeg litt usikker nå på om det er verdt og investere i en "eldre" 875, tipper nok at det kommer en effekt innen vinteren er over uansett og da er det jo forsåvidt forforsterkeren som teller. Men det er en vurdering jeg må tenke mere på. Har det jo ikke kjempe travelt, selv om jeg begynner og bli rimelig klar for ny receiver etter ca 5-6 mnd uten senter kanalen som har gått på hk'n jeg har i dag.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble HDMI 1,4 oppgraderingen lansert til AVR 460 så da hadde jeg valgt den. Den har klart bedre lyd enn både onkyo og Pioneer. Kanskje ikke alle gadgets de andre har, men med de viktigste tingene på plass og best lyd hadde jeg ikke vært i tvil.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Nå ble HDMI 1,4 oppgraderingen lansert til AVR 460 så da hadde jeg valgt den. Den har klart bedre lyd enn både onkyo og Pioneer. Kanskje ikke alle gadgets de andre har, men med de viktigste tingene på plass og best lyd hadde jeg ikke vært i tvil.
    At den har "klart bedre lyd enn både Pioneer og Onkyo" uten å engang nevne hvlike modeller det er snakk om er vel noe drøyt vel ??
    Dette kommer jo mye an på smak og behag,og hvilke høytalere man skal koble til!
    Hadde H/K vert så overlegne andre modeller som du vil ha det til,så hadde dem vel vert alene på toppen på salgsstatestikken!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett spørsmål her, når du sier 875 er en mye bedre forsterker, tenker du både på lydkvalitet og effekt, eller kun på effekt? Jeg prøver og få ett inntrykk av forforsterker delen på 875

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Ett spørsmål her, når du sier 875 er en mye bedre forsterker, tenker du både på lydkvalitet og effekt, eller kun på effekt? Jeg prøver og få ett inntrykk av forforsterker delen på 875
    Jeg bytta tilbake til 875 nettopp pga forforsterker delen, som jeg oppfatter som ett knepp vassere enn på de lavere modellene du vurderer. Spesielt om musikk er viktig for deg, til kinobruk var de nokså like. Jeg bruker effektforsterker, men det er heller ikke et dårlig argument at denne leverer mye mer strøm.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bytta tilbake til 875 nettopp pga forforsterker delen, som jeg oppfatter som ett knepp vassere enn på de lavere modellene du vurderer. Spesielt om musikk er viktig for deg, til kinobruk var de nokså like. Jeg bruker effektforsterker, men det er heller ikke et dårlig argument at denne leverer mye mer strøm.
    Nei det gjør ikke noe at den leverer mye strøm, er en av tingene jeg liker med den receiveren jeg har i dag. Men at den har en god forforsterker passer godt siden jeg har planer om effekt også. Jeg skal sjekke litt opp hvem som har 875 nye, vil helst ha nytt når jeg skal kjøpe noe nå. Vet netshop har, men kansje noen har den billigere, hvem vet Dessuten har netshop den kun i sølv, det går jo til nød, men sort passer best.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •