HK AVR460 eller Onkyo TX-NR808 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Jeg bytta tilbake til 875 nettopp pga forforsterker delen, som jeg oppfatter som ett knepp vassere enn på de lavere modellene du vurderer. Spesielt om musikk er viktig for deg, til kinobruk var de nokså like. Jeg bruker effektforsterker, men det er heller ikke et dårlig argument at denne leverer mye mer strøm.
    Ett spørsmål til her, leser litt på forumet og ser at du en gang hadde trøbbel med HDMI switching på 876. Fant du ut av hva som var problemet, eller hvordan du kunne unngå det?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    godt mulig jeg tok feil her, det beklager jeg.

Men jeg hadde 2 onkyo 875, ettersom ene ble ødelagt, og jeg fikk ny - hvorav ingen av dem klarte å dekode HD lydsignalene jeg prøvde å gi dem. mulig det var defekter på de jeg hadde - ikke vet jeg..

beklager hvertfall det punktet. står hvertfall fremdeles på at jeg hadde valgt 808 fremfor 875.
    Dette var et problem som 875 slet med. Endel av receiverene dekodet ikke som de skulle i HD. På 876 var dette problemet borte.
    Personlig ville jeg ikke går for noen av disse modellene og heller tittet på Yamaha 3800 eller Denon 3808 da de etter hva jeg har erfart er bedre enn gammel Onkyo og det meste fra HK
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh... selvsagt... jeg har blandet 875 og 876 jeg... Har lest review av 876 mens jeg har vært i kontakt med netshop og faktisk klart og prute 1000,- på 875 (satt ned fra 7995 til 6995 på nettsiden dems nå, hehe). Nei da tviler jeg på at det blir 875, med min flaks... vil ikke risikere og kjøpe meg problemer... Da er jeg litt tilbake til 808 igjen jeg.

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette var et problem som 875 slet med. Endel av receiverene dekodet ikke som de skulle i HD. På 876 var dette problemet borte.
    Personlig ville jeg ikke går for noen av disse modellene og heller tittet på Yamaha 3800 eller Denon 3808 da de etter hva jeg har erfart er bedre enn gammel Onkyo og det meste fra HK
    Det som er greia mi er at jeg får veldig gode priser på de nyere onkyo (og HK) modellene, får ikke like gode priser på yamaha, så totalt sett tror jeg at jeg får mest for pengene ved og kjøpe en av de merkene jeg har sett meg ut. Men for all del, jeg liker og prøve nytt, og kunne gjerne tenke meg en yamaha rx-v-modell. Har ikke noe personlig forhold til noen av merkene, og kun erfaring med onkyo og hk (og hegel når jeg hadde stereo)

Har en kamerat som anbefaler yamaha, mente det generelt gav mer nøytral lyd, og ikke la på så mye i bassområdet som han har opplevd at onkyo kan gjøre. Det samme gjelder vel generelt for pioneer også (etter hva jeg har lest meg til). Men hvem som passer best til KEF iQ90 er jo også ett tema.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Ett spørsmål til her, leser litt på forumet og ser at du en gang hadde trøbbel med HDMI switching på 876. Fant du ut av hva som var problemet, eller hvordan du kunne unngå det?
    Det var en hardware feil, så jeg fikk byttet HDMI-kort på garantien. På min "nye" 875 har jeg ikke hatt disse problemene.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da ble det Onkyo TX-NR808

Da har jeg bestilt, ble en 808 og gleder meg til den kommer!

Takker for alle fine tilbakemeldinger, alle innspill ble tatt til vurdering og var med på og gi meg en magefølelse som jeg til slutt fulgte

Regner med at en 808 blir en stor kvalitetsforbedring på lyd i forhold til dagens receiver uansett (på bilde også selvsagt), og siden ingen av receiverene vi har diskutert her kan måle seg på kraft i forhold til den jeg har i dag så vil det bli en effekt etterhvert uansett

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •