Hvordan få lyd via dac samtidig som man har bilde via hdmi?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer ArildE. sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få lyd via dac samtidig som man har bilde via hdmi?

Hei!

Nettopp fått meg en onkyo 608 receiver og vil gjerne at cambridge dacmagic skal freshe opp lyden fra spotify og mp3. Bruker mac mini som htpc og må derfor ha bilde på tv´en via hdmi samtidig som jeg vil ha analog lyd fra dac´en. Hvordan i all verden kan jeg få til dette?.. Har rca inngang og hdmi inngang på receiveren som heter "pc". Har brukt disse. Plugger jeg dac´en i en annen inngang og velger denne, så forsvinner bildet.

Håper dette var noenlunde forståelig. Setter stor pris på alle tips, triks og forslag!

(Usikker på om det heter rca, men det er ihvertfal sånn rød og svart plugg)
    Dali Mentor 1 - Dali Mentor Vokal - B&W M1 Surround - XTZ sub 10" - Pioneer LX55 - Emotiva XPA5 - Panasonic 65" ST60 tv - Panasonic BDT500 blurayspiller

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du kan kutte lyden via HDMI, og kjøre lyden fra Mac Mini igjennom USB til dac´n i stede, så burde vel problemet være løst?
    Eller er det bare USB innganger på denne MAc Minien?

Når jeg kikker litt på specs, så har det seg sånn at mini jacken også er en optisk utgang, så bare å finne en overgang, så er du i mål...
    eller en sånn:
    : Stor bild
    Clas Ohlson Internettbutikk

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg også trodde. At det bare var å velge usb (dac) på "lyd ut" på mac´en, men det fungerer ikke. Blir helt stille.

På receiveren står det "pcm" i displayet. Har det noen betydning? Regner med at det må endres på noe i instillinger på receiveren (?)

Takk for svar!
    Dali Mentor 1 - Dali Mentor Vokal - B&W M1 Surround - XTZ sub 10" - Pioneer LX55 - Emotiva XPA5 - Panasonic 65" ST60 tv - Panasonic BDT500 blurayspiller

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah okei! Så det går ikke å bruke usb?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jag förstår dig rätt...i Windows är det i alla fall väldigt enkelt att välja källa med ljud och bild. Kan väl inte tänka mig att det borde vara svårare på en mac?

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke både USB og optisk ut fra Mac Mini, men du må endre lydinngangen som brukes for HDMI-inngangen Mac Minien står koblet til forsterkern din på (fra HDMI til analog [fra DacMagic]).

Vet ikke hvor dette er i menyene til 608, dessverre.

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArildE.
    Hei!

Nettopp fått meg en onkyo 608 receiver og vil gjerne at cambridge dacmagic skal freshe opp lyden fra spotify og mp3. Bruker mac mini som htpc og må derfor ha bilde på tv´en via hdmi samtidig som jeg vil ha analog lyd fra dac´en. Hvordan i all verden kan jeg få til dette?.. Har rca inngang og hdmi inngang på receiveren som heter "pc". Har brukt disse. Plugger jeg dac´en i en annen inngang og velger denne, så forsvinner bildet.

Håper dette var noenlunde forståelig. Setter stor pris på alle tips, triks og forslag!

(Usikker på om det heter rca, men det er ihvertfal sånn rød og svart plugg)
    Har du klart å få lyd fra mac minien uten dacèn ?
    Jeg bruker optisk utgang fra min macmini, her er det en liten plugg som må festes på den optiske kabelen for å få lyd, så må man også gå inn på innstillinger må macèn og velge digital lyd ut..

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå prøvd litt forskjellig, men får fremdeles ikke lyd via dac sålenge jeg har bilde via hdmi. Har prøvd å assigne en coax inngang til "pc", men dette fungerer ikke. Prøvde så coax på "cbl/sat" og da fikk jeg lyd fra dac`en.

Konkluderer da med at signalet fra mac til dac, og fra dac til receiver går som det skal. Problemet er at det ikke fungerer å assigne en coax inngang til "pc", selv om dette er valgt i menyen.

Lyd fra hdmi er ikke noe problem, dette har fungert fint hele tiden.

Takker så mye for alle forslag! Noen som har flere tips?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •