Hjemmekino lyd pakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hjemmekino lyd pakke

Skal kjøpe meg projektor nå veldig snart. (benq 5000)
    trenger derfor et okay lyd anlegg

Har ikke så peiling på dette, så vil egentig gjøre dfet enkelt å greit, og kanskje bare kjøpe en pakke. skal ha en pakke fra 5000-10 000 kr

Har akkurat begynt å kikke

Yamaha RX-V465 + Dynavoice 5.1-pakke svart Høyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Liker denne prisen og ser jo br a ut siden den har fått "best kjøp" fra lyd og bilde.

Onkyo TX-SR608B m/ Dynavoice F-6 EX og XTZ W10.16, 5.1- Surroundpakke Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Synes den pakken blir litt dyr kanskje

Noen som har forslag til pakke ? :-D

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den siste pakken du kom med der er ganske bra. men har du muligher så lønner det seg en del å spare opp til denne pakken Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black + XTZ W99 12.16 Piano Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

er veldig bra den du har funne også, men er litt svake høytakalere har eg inntrykk av ( vertfall i forhold til m65 ), men det er uten at eg har hørt de, eller egentlig har noen serlig bak grunn for det. men har hørt m65 og det overrasket meg veldig!! det spillte meget bra, tålte mye juling, bra trøkk og spillte veldig fint. men eg testet de i lag med en pioneer vsx-919 tror eg det var, men det var vertfall kanon!! andefales.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra ut det, hadde det bare fulgt med bluray spiller så hadde prisen gjort det
    litt mer forsvarlig å kjøpe den :P Noe det ikke gjør her...

Så du mener den er sykt mye bedre enn den første pakken jeg viste til.

Noen som har noen andre pakker å anbefale ? Vil ihvertfall ikke dyrere enn 11 500. hadde heller likt noe til 6000-9000 kr

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok det er stor forskjell på en pakke til 5-6 tusen og en på 11 tusen.. vil nok få mye mer trykk og krefter... litt mer kino følelse

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Så bra ut det, hadde det bare fulgt med bluray spiller så hadde prisen gjort det
    litt mer forsvarlig å kjøpe den :P Noe det ikke gjør her...

Så du mener den er sykt mye bedre enn den første pakken jeg viste til.

Noen som har noen andre pakker å anbefale ? Vil ihvertfall ikke dyrere enn 11 500. hadde heller likt noe til 6000-9000 kr
    har aldrig hørt den førate pakken, men det er jo tross alt en høytaler til 1000 kr, så det begrennser seg en del da.. har som sagt bare hørt den andre, og den spiller veldig bra.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    har aldrig hørt den førate pakken, men det er jo tross alt en høytaler til 1000 kr, så det begrennser seg en del da.. har som sagt bare hørt den andre, og den spiller veldig bra.

Okay, får vel kanskje holde et lite øye med den da.
    Bor i en rekkehus leilgihet, og holder på å lage hjemmekino, bare redd at det blir veldig lytt til de to naboene mine... Da jeg ikke har kjøpt noe lyd isolasjon, bruker kun to toms to lekter og isolerer med glawa og mdf plater over der igjen..
    Billig isolasjons osv mottas med åpene armer

Snakka med en fra Hifi klubben og han sa at man jo måtte ha bra anlegg for å spille lavt også, dette får å få bra lav lyd :P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du heller skal kjøpe en ålreit receiver og bare store fronter i starten? En sub har en tendens til å forplante masse bass i hele huset og det er ikke alltid man får skryt for det. Og surround er ikke så kult med mindre man kan spille nokså høyt. Synes ihvertfall jeg.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, du har et poeng

Men er gira på surround egentlig

Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black + XTZ W99 12.16 Piano Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Heller veldig mot den pakka her nå

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss du er redd for at lyden fra subben skal forplante seg, så kan det være lurt å kjøpe en "isolator", å ha under subben, da forplaner lyden seg mye mindre i veggene.

nå har ikkje eg noe peiling på lyd isolering, men ser at det er mangen som bruker dobble lag med rockwool, og så dobble gipps plater på utsiden. men tror det skal være noe luft spalter å noe plast å greier inni der en plass, men det er eg ikkje sikker på... men det finner du kjapt med å søke her inne på forumet, er mangen som har skrevet om det.

feks dette AVshop.no / Auralex GRAMMA/Subdude Attenuator skal funke bra til det .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kjempegod surrounpakke hvis du er interessert

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=67117&cat=all

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, du har et poeng

Men er gira på surround egentlig

Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black + XTZ W99 12.16 Piano Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Heller veldig mot den pakka her nå
    Den pakken vil være et mye bedre anlegg en den første pakken du linket til ja, har du råd så er det veien å gå med frakt blir det dog 12680kr...
    Med denne pakken kan du spille drit-høyt å skremme de fleste, eller lavt å fortsatt ha litt fylde i lyden..
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Kanskje du heller skal kjøpe en ålreit receiver og bare store fronter i starten? En sub har en tendens til å forplante masse bass i hele huset og det er ikke alltid man får skryt for det. Og surround er ikke så kult med mindre man kan spille nokså høyt. Synes ihvertfall jeg.
    +1

Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har lyst på pakka med m-65 høytalerne å syntes det blir for dyrt nå å betale 11500 kr, så kjøp heller denne pakken.
    Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Med Forsterker 5.0 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Det er samme pakke uten sub. koster 8000 kr Da kan du heller kjøpe sub når du har råd

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moppeken
    Hvis du har lyst på pakka med m-65 høytalerne å syntes det blir for dyrt nå å betale 11500 kr, så kjøp heller denne pakken.
    Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Med Forsterker 5.0 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Det er samme pakke uten sub. koster 8000 kr Da kan du heller kjøpe sub når du har råd
    det er jo en god mulighet... spiller bra uten sub også 8) å heller ta den til vinter/vår en gang så kan du heller kline til med 12"'eren i stedet for 10"'erern 8)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo en god mulighet... spiller bra uten sub også 8) å heller ta den til vinter/vår en gang så kan du heller kline til med 12"'eren i stedet for 10"'erern 8)

Et veldig godt tips.... Hvor mye koster det bare for sub løs da? For akkurat samme som egentlig følger med i den pakken ?`Siden jeg har naboer vegg i vegg så er det kanskje like greit å droppe hele suben hvis det er grei bass i høytalerne fra før? Sparer jo noen lapper, så kan jeg eventuelt kjøpe sub når jeg får meg hus en gang...

Men blir det bra trøkk selv uten sub, noen som har erfaring her ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et veldig godt tips.... Hvor mye koster det bare for sub løs da? For akkurat samme som egentlig følger med i den pakken ?`Siden jeg har naboer vegg i vegg så er det kanskje like greit å droppe hele suben hvis det er grei bass i høytalerne fra før? Sparer jo noen lapper, så kan jeg eventuelt kjøpe sub når jeg får meg hus en gang...

Men blir det bra trøkk selv uten sub, noen som har erfaring her ?
    det var visst 12" som var med i den pakken, og den koster 4000 ,-.
    Det kommer seff en del ann på rommet, men det vil spill ganske bra uten sub, vertfall på musikk, men på film, så vil jo all den "dype" informasjonen forsvinne, så det vil jo mangel litt, men for all del de vil jo funke bra.

Link til subben. XTZ 99 W12.16 High Glossy 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var visst 12" som var med i den pakken, og den koster 4000 ,-.
    Det kommer seff en del ann på rommet, men det vil spill ganske bra uten sub, vertfall på musikk, men på film, så vil jo all den "dype" informasjonen forsvinne, så det vil jo mangel litt, men for all del de vil jo funke bra.

Link til subben. XTZ 99 W12.16 High Glossy 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

okay, det vil si at jeg sparer 500 kr hvis jeg kjøper pakke uten sub da... Er jo ikke så mye i grunn.. Hadde det vært 1000 kr eller mer så hadde det blitt et enkelt valg.

Har akkurat kjøpt Hdmi kabel 2x 10 meter og høytaler ledning 25 meter 2x1.5
    på Clas olsen, er dette bare noe dritt eller vil jeg ikke merke noe særlig forskjell på disse kablene ? Har sett på hdmi kabel at det ikke skal være noe forskjell på bilde og lyd, men kanskje på holdbarheten på ledningen bare... Kosta ihvertfall 500 kr for 10 meter hdmi kabel der... Dumt eller greit ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om du ordla deg litt feil der...

Du sparer ikke 500kr på å kjøpe pakke uten sub, du "taper" 500kr på lang sikt, men sparer 3500kr her og nå kjøpe med subb nå...

Om du kjøper pakken med sub sparer du 500kr, mot å kjøpe subben om 1år..

Jeg har 10meter HDMI fra Biltema, sikkert enda værre en Clas, men det fungerer, signalet kommer frem...

Høyttalerkabel vil du heller ikke merke noe forskjell på, eller for å si det på en annen måte, du vil ikke savne noe, kabelen er helt kurant, vertfall i den prisklassen høyttalere, alt skal stå i stil..

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    vet ikke om du ordla deg litt feil der...

Du sparer ikke 500kr på å kjøpe pakke uten sub, du "taper" 500kr på lang sikt, men sparer 3500kr her og nå kjøpe med subb nå...

Om du kjøper pakken med sub sparer du 500kr, mot å kjøpe subben om 1år..

Jeg har 10meter HDMI fra Biltema, sikkert enda værre en Clas, men det fungerer, signalet kommer frem...

Høyttalerkabel vil du heller ikke merke noe forskjell på, eller for å si det på en annen måte, du vil ikke savne noe, kabelen er helt kurant, vertfall i den prisklassen høyttalere, alt skal stå i stil..

Jeg som ordla meg feil her jah Sliten etter å ha jobbet 13 timer med kjellerstua :P

Okay da burde det gå greit, legger skjult anlegg, så kjipt hvis det skulle bli helt feil her.,.. :P

Nå vurderer jeg bare om jeg skal ha ramme lerret eller normal manuell.
    Noen som vet om ramma kommer ferdig montert? Slik at pakke er drit svær, for da får jeg den ikke ned til kjelleren. har sett på lerret fra avshop

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vurderer jeg bare om jeg skal ha ramme lerret eller normal manuell.
    Noen som vet om ramma kommer ferdig montert? Slik at pakke er drit svær, for da får jeg den ikke ned til kjelleren. har sett på lerret fra avshop
    ramme kommer flatpakket i to laaange pappesker.
    automanual er en eske..

(noen rett meg om jeg har sett feil)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •