Hjemmekino lyd pakke - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    det var visst 12" som var med i den pakken, og den koster 4000 ,-.
    Det kommer seff en del ann på rommet, men det vil spill ganske bra uten sub, vertfall på musikk, men på film, så vil jo all den "dype" informasjonen forsvinne, så det vil jo mangel litt, men for all del de vil jo funke bra.

Link til subben. XTZ 99 W12.16 High Glossy 12" | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Jeg tror ikke du bør unngå bassen sub'en gir altså, den MÅ du ha hvis du skal ha den gode filmopplevelsen, du mister store deler av det nedre lydbildet i eksplosive eksplosjoner og soundtracket på filmen. Det i seg selv er jo halve filmen, det blir nesten ingen film uten soundtrack. Har selv to DALI IKON 6 MK2 til 10 000 og det er ganske god bass, men selv den når ikke helt ned, og man føler veldig fort at det mangler noe. Jeg skal selv kjøpe en sub til anlegget mitt. Har 2.0 anlegg hjemme og det fungerer greit, kjempegodt til musikk. Bare for å sette dette i sammenheng, jeg kan vel egentlig også si at det er vell sub'en i den surroundpakken som er dyrest, som komponent i seg selv. 4000 alene + 5 høyttalere fordelt på de resterende 7 000 kronene. Du kan nesten se hva de har lagt mest penger, og de testene du ser på Surround.no er best i test i forhold til pris, legg merke til det og bare bruk tester som en pekepinn, men la avgjørelsen ligge på hva du mener er godt/best. Det sier ekspertene, og det lærte jeg selv da jeg var ute å sonderte terrenget i prisklassen 10 000. Fant ut at jeg bare måtte hoppe i det og finne høyttaleren som jeg selv synes var best.

Er også enig med GURBA, at du kan også kjøpe to gode, store fronter og en sub, og receiver eller å tråle bruktmarkedet for gode anlegg til en billig penge

Jeg ville kjøpt Surroundpakken til Surround.no med sub til 11-12 000 kroner hvis jeg skulle kjøpt en av de pakkene der, men hør på det før du kjøper det

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey
    Jeg tror ikke du bør unngå bassen sub'en gir altså, den MÅ du ha hvis du skal ha den gode filmopplevelsen, du mister store deler av det nedre lydbildet i eksplosive eksplosjoner og soundtracket på filmen. Det i seg selv er jo halve filmen, det blir nesten ingen film uten soundtrack. Har selv to DALI IKON 6 MK2 til 10 000 og det er ganske god bass, men selv den når ikke helt ned, og man føler veldig fort at det mangler noe. Jeg skal selv kjøpe en sub til anlegget mitt. Har 2.0 anlegg hjemme og det fungerer greit, kjempegodt til musikk. Bare for å sette dette i sammenheng, jeg kan vel egentlig også si at det er vell sub'en i den surroundpakken som er dyrest, som komponent i seg selv. 4000 alene + 5 høyttalere fordelt på de resterende 7 000 kronene. Du kan nesten se hva de har lagt mest penger, og de testene du ser på Surround.no er best i test i forhold til pris, legg merke til det og bare bruk tester som en pekepinn, men la avgjørelsen ligge på hva du mener er godt/best. Det sier ekspertene, og det lærte jeg selv da jeg var ute å sonderte terrenget i prisklassen 10 000. Fant ut at jeg bare måtte hoppe i det og finne høyttaleren som jeg selv synes var best.

Er også enig med GURBA, at du kan også kjøpe to gode, store fronter og en sub, og receiver eller å tråle bruktmarkedet for gode anlegg til en billig penge

Jeg ville kjøpt Surroundpakken til Surround.no med sub til 11-12 000 kroner hvis jeg skulle kjøpt en av de pakkene der, men hør på det før du kjøper det
    nå er det jo ikkje noe serlig bass trøkk i de høytalerene dine da, de spiller reit og fint, men lite bass.
    Og det med at man ikkje kan få en god film opplevelse er jo bare reint tull!!
    har man kraftige fronter, så klarer man seg lenge. vertfall i hans tilfelle der han har mindre gladre naboer, for de er jo "bare" de laveste frekvensene som går gjennom vegger.
    Men selfølgelig, skal man ha "kino" opplevelse, så kommer man jo ikkje utenom sub, siden det er sånn som du sier, at det er laget ett eget lyd spor på LFE utgangen, så eg for min del MÅ ha subber, men det er jo persolinge preferanser som bestemmer det.

Men i dette tilfellet så var det jo bare snakk om å kjøpe uten sub i første omgang, å viss han synest at det ble for tamt, så skulle han heller kjøpe en subb seinere ( når pengene strakk til ), så igjenn er det jo personlige preferanser og miljølige begrensninger ( naboer osv ), som bestemmer ka han evt gjør.

men nok om det, har du kjøpt annlegg no da?? :-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    nå er det jo ikkje noe serlig bass trøkk i de høytalerene dine da, de spiller reit og fint, men lite bass.
    Og det med at man ikkje kan få en god film opplevelse er jo bare reint tull!!
    har man kraftige fronter, så klarer man seg lenge. vertfall i hans tilfelle der han har mindre gladre naboer, for de er jo "bare" de laveste frekvensene som går gjennom vegger.
    Men selfølgelig, skal man ha "kino" opplevelse, så kommer man jo ikkje utenom sub, siden det er sånn som du sier, at det er laget ett eget lyd spor på LFE utgangen, så eg for min del MÅ ha subber, men det er jo persolinge preferanser som bestemmer det.

Men i dette tilfellet så var det jo bare snakk om å kjøpe uten sub i første omgang, å viss han synest at det ble for tamt, så skulle han heller kjøpe en subb seinere ( når pengene strakk til ), så igjenn er det jo personlige preferanser og miljølige begrensninger ( naboer osv ), som bestemmer ka han evt gjør.

men nok om det, har du kjøpt annlegg no da?? :-D

Har ikke fått kjøpt enda..... men blir i løpet av 1-2 uker nå.

Har en sub fra jbl som jeg bruker på i stua. Har en harman kardon forsterker 133 eller noe. så den begynner å bli gammel. Små satelitt høytalere fra JBL og JBL sub som jeg synes gir bra bass. står 200/230 bak på suben. Kunne det vært greit å sette den sammen med den pakken her Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Oak / Piano Finish 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

da betaler jeg bare 4000 kr, så har jeg vurdert den forsterken her ps.no - Receiver TX-SR608B 7x160w 6xHDMI 1.4 in 3D Ready THX Faroudja 1080p scaler Black er ikke pre out eller hva det heter, men gjør dette noe?

da kommer jeg isåfall billig ut av det med bare 7000 kr.

Er denne pakken bra? eller er det andre pakker jeg heller bør vurdere?

Tror ikke jeg kommer til å bytte anlegg på sikkert 10 år jeg da...

Hvis ikke det er lurt å bruke subben fra JBL, noen som har andre tips til sub som ikke koster skjorta, men samtidig gir bra trøkk ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Har ikke fått kjøpt enda..... men blir i løpet av 1-2 uker nå.

Har en sub fra jbl som jeg bruker på i stua. Har en harman kardon forsterker 133 eller noe. så den begynner å bli gammel. Små satelitt høytalere fra JBL og JBL sub som jeg synes gir bra bass. står 200/230 bak på suben. Kunne det vært greit å sette den sammen med den pakken her Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Oak / Piano Finish 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

da betaler jeg bare 4000 kr, så har jeg vurdert den forsterken her ps.no - Receiver TX-SR608B 7x160w 6xHDMI 1.4 in 3D Ready THX Faroudja 1080p scaler Black er ikke pre out eller hva det heter, men gjør dette noe?

da kommer jeg isåfall billig ut av det med bare 7000 kr.

Er denne pakken bra? eller er det andre pakker jeg heller bør vurdere?

Tror ikke jeg kommer til å bytte anlegg på sikkert 10 år jeg da...

Hvis ikke det er lurt å bruke subben fra JBL, noen som har andre tips til sub som ikke koster skjorta, men samtidig gir bra trøkk ?
    det går nok helt fint å bruke den ja. det er jo bare å bytte den ut seinere viss du finner ut at det er for lite :wink:
    det betyr ikkje noe at det ikkje er pre-out, så lenge at du ikkje skal utvide anlegget med effekt forsterker, eller sånne ting.
    Så det er jo en grei plan det der, da får du jo en 3d ready reciver også :=)

subber i den prisklassen så er det egentlig bare XTZ og evt en brukt svs. det finnes masse annet som er bra også, men det er vertfall trygge kjøp.

LYKKE TIL hvertfall :=)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at komplett kjører tilbud på denne forsterkeren http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594823 Hvordan er denne kontra Onkyo TX-SR608 Black

Har også sett at elkjøp har en kampanje i tilbudsavisen sin på en høytaler pakke
    Elkjøpavisen for uke 37 neders til venstre på side 7 heter Eltax høytaler pakke. er inkludert 5 høytalere og en sub. til 3995 kr.

Hvordan er denne pakken i forhold til denne pakken uten sub Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black + XTZ W99 12.16 Piano Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at komplett kjører tilbud på denne forsterkeren Komplett.no - Onkyo TX-SR508B hjemmekinoreceiver Hvordan er denne kontra Onkyo TX-SR608 Black

Har også sett at elkjøp har en kampanje i tilbudsavisen sin på en høytaler pakke
    Elkjøpavisen for uke 37 neders til venstre på side 7 heter Eltax høytaler pakke. er inkludert 5 høytalere og en sub. til 3995 kr.

Hvordan er denne pakken i forhold til denne pakken uten sub Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black + XTZ W99 12.16 Piano Med Sub og Forsterker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Har ikke hørt den Eltax pakken men jeg ville uten tvil lagt pengene mine i Dynavoice pakken. Da trur jeg også at de ekstra kreftene i Onkyo TX-SR608 kommer godt med. JBL suben din er nok minst like bra som Eltax suben i pakken til Elkjøp.

Mvh
    Peter

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar, jah da dropper jeg nok elkjøp!

Får holde meg til Dynavoice, ihvertfall til noe annet bra skulle dukke opp da.

Kommer til å kjøpe i løpet av 1-3 uker nå.

Men vet du hvordan subben min er når jeg sier 200-230 JBL ? Synes det er ganske bra bass, men nå driver den bare noen små satelitt høytalere da, men synes de spiller ganske bra egentlig. betalte ca 6000 for den pakka.

Har også vurdert å sette ned disse høytalerne ned i kjellerstua, men er jo litt sugen på noe nytt og enda bedre da...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Johnny, har dynavoice M65, F6 og senterkanal C6 som jeg kunne solgt veldig rimelig til deg hvis du er interessert.

Brukt 2 år, noen mindre skrap, men spilt veldig forsvarlig.

Bor i Mandal, sør Norge... Kontakt meg hvis du er interessert på PM hvis du vil det

Valgte F6 for litt kraftigere bakhøytalere og C6 er den som er beregnet å spille med M85(den større modellen), så er ok med trøkk i den..

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært interessert i det.

Er den pakken bedre enn de høytalerne i den pakken her
    Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Oak / Piano Finish 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Har også et annet spørsmål som jeg hadde håpet noen kunne svare på.
    Hvordan er den pakken fra Lefdal Ukens avis Pakken koster 6495 kr og inneholder pakken med
    Onkyo 608B NS555B, NS333B, NSC44B

Hvordan er den kontra : Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Med Forsterker 5.0 | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært interessert i det.

Er den pakken bedre enn de høytalerne i den pakken her
    Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Oak / Piano Finish 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Har også et annet spørsmål som jeg hadde håpet noen kunne svare på.
    Hvordan er den pakken fra Lefdal Ukens avis Pakken koster 6495 kr og inneholder pakken med
    Onkyo 608B NS555B, NS333B, NSC44B

Hvordan er den kontra : Onkyo TX-SR608 Black m/ Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Med Forsterker 5.0 | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    de yamaha høytalerene er ganske greie, men det er ikkje noe serlig trøkk i de, så der ville eg anbefalt en sub.. men det er de som er gulvståeende sant?? for de er ganske greit, og de er veldig pene å se på

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar!

Allerede kjøpt den pakken med Onkyo 608 forsterker og Yamaha pakken.
    Det er korrekt at det er gulvståeende front ihvertfall.
    Har ikke fått testa anlegget ennå, må prøve å få tid etterpå.

Når det gjelder sub så har jeg bestilt fra netthandelen, vet ikke om den er bra eller blir for stor men bestilte en 15" sub, link kan du se her : 15" aktiv subwoofer til hjemmebruk. 500W klasse D. - Netthandelen.no

Bor i en rekkehusleilighet, så redd det kan bli litt for kraftig, men går vel ann å stille bassen litt ned ;P

Håper subben passer til anlegget?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar!

Allerede kjøpt den pakken med Onkyo 608 forsterker og Yamaha pakken.
    Det er korrekt at det er gulvståeende front ihvertfall.
    Har ikke fått testa anlegget ennå, må prøve å få tid etterpå.

Når det gjelder sub så har jeg bestilt fra netthandelen, vet ikke om den er bra eller blir for stor men bestilte en 15" sub, link kan du se her : 15" aktiv subwoofer til hjemmebruk. 500W klasse D. - Netthandelen.no

Bor i en rekkehusleilighet, så redd det kan bli litt for kraftig, men går vel ann å stille bassen litt ned ;P

Håper subben passer til anlegget?
    gratulerer da
    så får du komme med tilbake meldinger om kordan det gikk
    har aldrig hørt om subbem, men den skulle nok sikkert trøkke greit den ;D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fornøyd med anlegget?? 8)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ER veldig fornøyd med anlegget jah.
    Får projektoren i morgen.... så da får jeg testa anlegget med film
    Har bare spilt et par cd`er på anlegget til nå, og må si jeg er meget fornøyd.
    Anbefales

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •