Ny forsterker, ingen lyd...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker, ingen lyd...

Fikk min nye forsterker i posten i dag, en Yamaha RX-V365. Ser fin ut den, men det hadde vært kjekt med lyd også. Har prøvd alt mulig, men lyden uteblir. Har en paraboltuner og en ps3 koblet til hdmi inn, og tv'n koblet til hdmi ut. Bildet er utmerket, og switching mellom tv og ps3 fungerer med fjernkontrollen til forsterkeren. Men jeg har ikke lyd på noen av dem. Er det en helt åpenbar ting jeg har oversett, eller er det noe feil med forsterkeren? Har kjørt denne automatiske lydinnstillingen, og da lager den lyd i alle høyttalere. Trenger sårt litt hjelp her :roll:

På forhånd takk

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje teste å koble de to kildene til receiver med enten coax eller TOSlink...bare en tanke. HDMI = kun bilde og 365 må ha separat overføring av lyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både tuner och PS3 sin ljud konfig må sättas till HDMI ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fant akkurat ut at denne modellen ikke støtter lyd via hdmi... :cry:

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være du må definere HDMI som lydutgang på kildene dine?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AudunN
    Ja, fant akkurat ut at denne modellen ikke støtter lyd via hdmi... :cry:
    Du er sikkert ikke den eneste som har gått på en slik smell...

Mange av de minste recievere på markedet støtter ikke lyd over hdmi.
    Yamaha er ikke alene om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort det. Søkte litt her på forumet, og fant en tråd om akkurat samme problemet. Denne modellen støtter ikke lyd via hdmi. Da reiser den nok i retur. Er uaktuelt å kjøre lyd via phono igjen. Min gamle yamaha rx-v520rds var klar til å byttes ut. Fant 365 på netonnet.no for 1490.- som er en veldig god pris. Men jeg hadde ikke kjøpt den hvis jeg hadde visst dette.... Noen som har noen forslag til andre forsterkere som støtter lyd via hdmi, og som ikke koster en halv mndslønn?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort det. Søkte litt her på forumet, og fant en tråd om akkurat samme problemet. Denne modellen støtter ikke lyd via hdmi. Da reiser den nok i retur. Er uaktuelt å kjøre lyd via phono igjen.
    Du kan jo kjøre digitalt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phono? Du kan fortsatt overføre lyd digitalt via enten coax eller optisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Phono? Du kan fortsatt overføre lyd digitalt via enten coax eller optisk.

Forsterkeren har 1 coax. Men den står det dvd på. Ps3 har ikke coax, men det har tuneren. Men... vil ikke det da kræsje med hdmi switching av bilde...?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede bestemt meg for å bytte den... Hvordan er samsung sine forsterkere? F.eks denne : Samsung HW-C700 3D-kompatibel hjemmekinoreceiver med 7x120Watt - LYD OG MUSIKK - HiFi komponenter - Forsterker - Hjemmekinoreceiver ?

Har også sett på rx-v467 : Yamaha RX-V467B Kraftig hjemmekinoreceiver med HDMI v1.4 - LYD OG MUSIKK - HiFi komponenter - Forsterker - Hjemmekinoreceiver

Hva er det beste kjøpet i denne prisklassen?

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren har 1 coax. Men den står det dvd på. Ps3 har ikke coax, men det har tuneren. Men... vil ikke det da kræsje med hdmi switching av bilde...?
    Du har to optiske innganger og en coax inngang. Altså 3 digitale innganger. PS3'en kobler du til en av de optiske.
    Spiller ingen rolle hva det står på kontakten bak på forsterkeren. Du må bare inn i menyen på forsterkeren og addressere lyd-innganger slik at når du skifter til PS3 så skal den samtidig hente lyden fra xxx optisk inngang (xxx= det som står på inngangen bak på forsterkeren).

Samme med tuneren. Du må "fortelle" forsterkeren at den skal hente lyden fra coax-inngangen. At det fysisk står DVD bak spiller altså ingen rolle.

Står sikkert beskrevet i manualen hvordan du addresserer innganger.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort det. Søkte litt her på forumet, og fant en tråd om akkurat samme problemet. Denne modellen støtter ikke lyd via hdmi. Da reiser den nok i retur. Er uaktuelt å kjøre lyd via phono igjen. Min gamle yamaha rx-v520rds var klar til å byttes ut. Fant 365 på netonnet.no for 1490.- som er en veldig god pris.
    Hjemmekino.no skriver om denne reciveren

Den har ikke støtte for de nye lydsystemene til Blu-Ray og HD DVD som Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD eller DTS-HD Master Audio direkte, men den har støtte for LPCM som betyr at man kan full glede av de nye systemene hvis spilleren konverterer signalet til LPCM. LPCM signalet overføres via HDMI.

PS3 må da settes til multichannel PCM
    om paraboltuneren din støtter DD 5.1 (AC3) HDMI ut er ikke sikkert for det gjør langt fra alle så da må du bruke optisk/coax (+ innstillinger i decoder)

Men uansett bytt til reciver som motar all lyd over hdmi
    En reciver med HDMI 1.3 og HD lyd decoder får du helt ned til 2 lapper ved kampanjer

HDMI 1.4 reciver trenger du ikke om du ikke ønsker å satse på 3D (samt en 1.3 reciver vil være billigere enn 1.4 reciver

dropp optisk , coax så langt du kan slippe......vi lever i en utvikling der optisk/coax er "gammeldags" å betyr begrensninger fremfor HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Hjemmekino.no skriver om denne reciveren

Den har ikke støtte for de nye lydsystemene til Blu-Ray og HD DVD som Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD eller DTS-HD Master Audio direkte, men den har støtte for LPCM som betyr at man kan full glede av de nye systemene hvis spilleren konverterer signalet til LPCM. LPCM signalet overføres via HDMI.

PS3 må da settes til multichannel PCM
    om paraboltuneren din støtter DD 5.1 (AC3) HDMI ut er ikke sikkert for det gjør langt fra alle så da må du bruke optisk/coax (+ innstillinger i decoder)

Men uansett bytt til reciver som motar all lyd over hdmi
    En reciver med HDMI 1.3 og HD lyd decoder får du helt ned til 2 lapper ved kampanjer

HDMI 1.4 reciver trenger du ikke om du ikke ønsker å satse på 3D (samt en 1.3 reciver vil være billigere enn 1.4 reciver
    Jeg har faktisk et valg for ac3 lyd på tuneren... Visste faktisk ikke at jeg kunne omadressere inngangene... Har prøvd dette nå, og det funker fint
    Men vil lyden bli dårligere med denne løsningen enn ved kun hdmi? Har alt sendt ønske om retur til netonnet... Men ble litt usikker på hva jeg skal gjøre nå....

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Fikk min nye forsterker i posten i dag, en Yamaha RX-V365. Ser fin ut den, men det hadde vært kjekt med lyd også. Har prøvd alt mulig, men lyden uteblir. Har en paraboltuner og en ps3 koblet til hdmi inn, og tv'n koblet til hdmi ut. Bildet er utmerket, og switching mellom tv og ps3 fungerer med fjernkontrollen til forsterkeren. Men jeg har ikke lyd på noen av dem. Er det en helt åpenbar ting jeg har oversett, eller er det noe feil med forsterkeren? Har kjørt denne automatiske lydinnstillingen, og da lager den lyd i alle høyttalere. Trenger sårt litt hjelp her :roll:

På forhånd takk
    Som det går frem av kommentarer tidligere.....there is no such thing as a free lunch...hva hadde du ventet for 1490 kroner???
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk et valg for ac3 lyd på tuneren... Visste faktisk ikke at jeg kunne omadressere inngangene... Har prøvd dette nå, og det funker fint
    Men vil lyden bli dårligere med denne løsningen enn ved kun hdmi? Har alt sendt ønske om retur til netonnet... Men ble litt usikker på hva jeg skal gjøre nå....
    ac3 på tuner er vel DD 5.1 eller på noen tunere Dolby digital pluss...å bare på HD kanaler å ikke på alle filmer/prog
    Så tuner/decoder lyd blir ikke bedre med HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Som det går frem av kommentarer tidligere.....there is no such thing as a free lunch...hva hadde du ventet for 1490 kroner???
    Vel, jeg er ingen ekspert på området, og var på jakt etter en erstatning for min gamle yamaha. Prisen lokket veldig, og jeg trodde at lyd via hdmi var standard. Men man lærer så lenge man lever :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    ac3 på tuner er vel DD 5.1 eller på noen tunere Dolby digital pluss...å bare på HD kanaler å ikke på alle filmer/prog
    Så tuner/decoder lyd blir ikke bedre med HDMI

Hva med lyd på ps3? Blir den like god med optisk som med hdmi?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI er det beste... men optisk funker greit det også...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke om reciveren din støtter multichannel PCM (LPCM) for da gir dette HD lyd fra Blu Ray ..........optisk bare SD lyd

Best er en reciver som motar bitstream HD lyd fra ps3
    (men da må du ha PS3 slim)

har du den fete gamle PS3 sender den bare hd lyd som PCM (LPCM)
    (da hjelper det lite med reciver som kan decode hd lyd)

recivere som kan decode hd lyd kan oså mota PCM (LPCM) så det ligger ingen begrensning ang beste hd lyd

Leser du denne oversikten får du mere lyd info
    High-Def FAQ: Blu-ray and HD DVD Audio Explained | High-Def Digest

google oversatt Google Oversetter

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •