eldre yamaha med volum problemer? hjelp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Skummel sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

eldre yamaha med volum problemer? hjelp?

prøver å blåse liv i en gammel Yamaha, RX-V396.
    men den har store problemer med å holde volumet stabilt, har noen haug gamle Dali høyttalere på den. noen som klarer å fortelle meg hva som er feil her eller?

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skummel
    prøver å blåse liv i en gammel Yamaha, RX-V396.
    men den har store problemer med å holde volumet stabilt, har noen haug gamle Dali høyttalere på den. noen som klarer å fortelle meg hva som er feil her eller?

Feilen ligger sannsynelig i slitte løpebaner på pottmeteret. Har byttet pottmeter på på 2 stk. yamaha tidligere for noen kamerater.Potten var av type alps med motor og var veldig godt kapslet inn slik at man ikke får sprayet banene. Og lodde ut potten går greit, men mener at der var ca 30-40 loddepunkter for å få potten ut. Chassiset til potten var også loddet fast på kortet. Har man tatt i en loddebolt før er det ikke noe problem

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva du mener med å holde volum stabilt.. er det sprakelyder når du justerer volum, og en eller begge kanalene som detter ut?

Hadde dette problemet med kanalvelger på min gamle Yamaha. Om du ikke er stø med loddebolt kan du som svenskeløsning vri knappen fort frem og tilbake og dra den fra side til side. Dette løser problemet helt til du skal justere volum igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlig problem på eldre Yamahaer dette. Den delen som Yamaha selger som erstatning har forbedret materialvalg(gull kontra billig skit). Delen koster ca 4-500 kr. Tok meg 20min å fjerne den gamle og sette inn ny. Mange loddepunkter, men ikke vanskelig.
    Husk bare mens du har den oppe å rense volumpoten mm. samtidig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •