parasound 5250 vs nad m25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

parasound 5250 vs nad m25

hei

jeg må først si at jeg aldri har hørt noen av disse forsterkerne...

men jeg sparer opp kr for å kjøpe meg effektforsterker iallefall!
    parasound 5250 har jeg ønsket meg lenge...siden jeg har lest at den er veldig bra på klipsch...

men har tittet litt på nad m25 og må si det er en lekker sak som jo er av nyere modell og samtidig har 7 kanaler...fordelen slik jeg ser det, er jo at jeg da kan biampe frontene...evnt biampe front og center og la surround drives av receiver?(her får jeg kansje tilogmed tatt med hjem og testet selv)

hvem er kraftigst,mest dynamisk,detaljert egentlig bare best til MIN hjemmekino?

annlegget består av :

denon 3808, klipsch rf 82,rc64,rf15,svs pb13ultra og pioneer bdp51fd.
    rommet er 3.5m/4m

evnt gode forslag...men prisen på effekt er allerede i smerteland!!!

setter pris på alle forslag og meninger!

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har denne parasounden og er godt fornøyd... men vurderer og bytte den ut til fordel for 3 monoblokker, men det får tiden vise. Jeg bruker denne på Klips RF-7 og RC-7 og dette funker som fy. NAD er heller ingen bra match til Klipsch da det kan bli MEGET lyst i toppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hei!

Jeg har denne parasounden og er godt fornøyd... men vurderer og bytte den ut til fordel for 3 monoblokker, men det får tiden vise. Jeg bruker denne på Klips RF-7 og RC-7 og dette funker som fy. NAD er heller ingen bra match til Klipsch da det kan bli MEGET lyst i toppen.

ok morro...du får sende meg en melding hvis du vil selge etterhvert..hva går disse for på brukten egentlig? vil tro det også er en prisforskjell fra import og "norske" versjoner med garantier osv. alder på amp selfølgelig..

jeg har også lest at nad er skarpt/lyst på klipsch,men m25 skulle være varm og rund i klangen!? unntaket fra regelen tenkte/håpet jeg da...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magstaff
    ok morro...du får sende meg en melding hvis du vil selge etterhvert..hva går disse for på brukten egentlig? vil tro det også er en prisforskjell fra import og "norske" versjoner med garantier osv. alder på amp selfølgelig..

jeg har også lest at nad er skarpt/lyst på klipsch,men m25 skulle være varm og rund i klangen!? unntaket fra regelen tenkte/håpet jeg da...
    Min skal nok selges da jeg har lyst på STORE monoblokker. Hadde vel tenkt meg 15.000.- for min. Ellers blir hoppet allt for stort for meg opp til drømmen

Jeg har testet engod del på mine klipsch, å det er en grunn til at paraen fremdeles står her

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Min skal nok selges da jeg har lyst på STORE monoblokker. Hadde vel tenkt meg 15.000.- for min. Ellers blir hoppet allt for stort for meg opp til drømmen

Jeg har testet engod del på mine klipsch, å det er en grunn til at paraen fremdeles står her
    ok skjønner

er amp norsk,har du kvittering og alder?

morro om flere også sier meningen sin...ang første innlegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noe å si om parasound 5250 vs nad m25 på klipsch?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magstaff
    ingen som har noe å si om parasound 5250 vs nad m25 på klipsch?
    Selv har jeg lyst på en brukt NAD M3 (blir gal av å se alle på brukten for tiden),men har ikke råd før 1.Okt og siden jeg kjøpte Parasound forforsterker for noen dager siden blir det nok til at jeg matcher med Parasound NC 2250.
    Jeg kjøper i "blinde" og gambler litt utifra bruker-tilbakemeldinger,tester,brukervennlighet,cd-spilleren har ikke xlr ut osv.
    Hvilken som er best av disse blir vel vanskelig å svare på.Bi-amping tror jeg du har lite igjen for til filmbruk,og NAD-en har 1 strømforsyning.Vært noe annet hvis du brukte 2 forsterkere.
    NAD M3 er oppgitt til 180 w,men ble målt til 235 i 8 og 4 ohm som en liten indikasjon på at NAD M 25 neppe er noen pingle med "160 watt".
    Ser ut som Parasounden har ca 2500 VA trafo og NAD-en 1800 VA.NAD-en ser mer ekslusiv ut.Jeg tror jeg hadde valgt Parasound-en til mitt 5-kanals,men skjønner det er vanskelig å velge.
    Googlet litt for noen dager siden og f.eks NC 2250 koster ca 8.000 i USA mot ca 14.000 i Norge.I USA der det meste er billig (jobber der så jeg vet at ting er billig der),så mener jeg å huske at NAD M 25 er dyrere der enn her hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Selv har jeg lyst på en brukt NAD M3 (blir gal av å se alle på brukten for tiden),men har ikke råd før 1.Okt og siden jeg kjøpte Parasound forforsterker for noen dager siden blir det nok til at jeg matcher med Parasound NC 2250.
    Jeg kjøper i "blinde" og gambler litt utifra bruker-tilbakemeldinger,tester,brukervennlighet,cd-spilleren har ikke xlr ut osv.
    Hvilken som er best av disse blir vel vanskelig å svare på.Bi-amping tror jeg du har lite igjen for til filmbruk,og NAD-en har 1 strømforsyning.Vært noe annet hvis du brukte 2 forsterkere.
    NAD M3 er oppgitt til 180 w,men ble målt til 235 i 8 og 4 ohm som en liten indikasjon på at NAD M 25 neppe er noen pingle med "160 watt".
    Ser ut som Parasounden har ca 2500 VA trafo og NAD-en 1800 VA.NAD-en ser mer ekslusiv ut.Jeg tror jeg hadde valgt Parasound-en til mitt 5-kanals,men skjønner det er vanskelig å velge.
    Googlet litt for noen dager siden og f.eks NC 2250 koster ca 8.000 i USA mot ca 14.000 i Norge.I USA der det meste er billig (jobber der så jeg vet at ting er billig der),så mener jeg å huske at NAD M 25 er dyrere der enn her hjemme.
    takker for svar

jeg syntes også nad m 25 ser bedre ut ,selv om jeg kune ønske de fantes i sort...alt jeg har er sort...

at parasound har 2500va trafo viste jeg ikke!aldri funnet noe info om det...så den har på en måte mer dreiemoment eller overskudd?

for det som sier noe om "musklene"på en amp er trafostr,watt,vekt?
    hva gjør/er secondary capacitance feks 100.000uf ? regner med at jo mer jo bedre...men uansett...

uansett så er nad uaktuelt hvis den har feil klang i forhold til klipsch...så håper noen kan gi noe info om dette!?
    en på hifi klubben mente det ville passe fordi nad var snill oppover i freq...har inntrykk av at folk her inne iallefall sier det stikk motsatte...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar forbehold om trafoen på 2500 VA.Ser maks forbruk er 2500 Watt og 2250 har maks på 1000 Watt.I følge Parasound (en på forumet spurte de) så er trafoen på 2250 1100 VA.Så det må vel ligge der omkring.Enig?
    Jeg lurer mye på det med trafo,kondensatorstyrke osv selv,men vanskelig å få noen til å svare.Men det har vel en sammenheng.Selv om jeg ikke hadde hengt meg for mye opp i vekta.
    NAD M3 skal jo være smooth og ALDRI hørt eller sett noen plass at den skal være spiss eller lys.NAD er vel NAD er det vel mange som tenker.Dette er jo en langt dyrere serie enn de vanligvis selger.M-serien er jo rost opp i skyene.
    Det med at NAD-en er det samme i 8 og 4 ohm har mest sannsynlig med railspenningen å gjøre.
    Se siste side på denne linken.Snickers is forklarer.Kanskje du får svar på ting du lurer på i tråden der.Lærerik.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-advarsel.html

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD M25 er et monster av et effekttrinn på 7 kanaler mot parasound sine 5 mener jeg å huske .

NAD MASTER serien, samt nye classic serien syns ikke jeg blir lyst i toppen. Men de reagerer ofte på samme måte om de tømmes for krefter, da blir det litt tamt og lyst .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se der ja nå blir jeg kansje litt klokere,må bli flinkere med søkefunksjonen..

takk for info:grin:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo Rotel RMB-1575 på 5x250watt for 17.000kr.
    Rotel RMB-1575 5x250W Class D Effektforsterker - - L-Sound AS

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lillemann til en veldig grei pris...

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/67066

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD M25 er målt i over 200W med alle kanaler i drift! Så om du da biamper to av kanalene så har du vel mer en det du trenger, NAD låt kanskje litt kvast før i tiden, i disse dager låter det langt ifra hardt/lyst.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal se om jeg får testet nad m25... syntes den virker spennende...

parasound ser ut til å være en trygg investering på klipsch...og må si den 5125 var fristende...bi-ampe den til frontene og kjøpe en 2125 til center...en 5125 på frontene er vel grommere enn 1 stk 2250?iallefall større trafo...

tenker så det knaker hehe...

rotelèn virker jo også kraftig og likte virkelig utseende...alltid en bonus om det er lekkert å se på:-D men er ikke power consumption på 600w lite?
    skal lese litt om den og prøve å finne ut om det er en bra kombo!trodde egentlig klasse d forsterkere var dårlig match på klipsch jeg!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klasse D drar ikke strøm på samme måte som klasse AB. Derfor så blir den ikke varm og dermed ikke så mye effekt i varmetap. Dobling av effekten i 4ohm sier litt om kapasiteten.

Den nye 15-serien til Rotel er ikke så lys i toppen som den gamle 10-serien og den i seg selv var heller ikke like lys som de fleste andre klasse D. Men det lønner seg nok å prøve.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Klasse D drar ikke strøm på samme måte som klasse AB. Derfor så blir den ikke varm og dermed ikke så mye effekt i varmetap. Dobling av effekten i 4ohm sier litt om kapasiteten.

Den nye 15-serien til Rotel er ikke så lys i toppen som den gamle 10-serien og den i seg selv var heller ikke like lys som de fleste andre klasse D. Men det lønner seg nok å prøve.
    Rotel på Klipsch er masete. Spes D modellene deres. Hadde uten tvil valgt Nad eller Parasound til disse HT.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Nad`n selv og har Parasound i dag. De låter ganske likt. Varm og fyldig klangbalanse. Mulig Parasound er noe mer detaljert. Vil si at hvis du skal bi-ampe front og ha en kanal til senter hadde jeg gått for PS. Den er noe mer strømterk kontra Nad`n. Men vil uten tvil si at M25`n ser mye bedre ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare legge til at Nad` ikke har noe problem for å drive dine Klispch meget godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har hatt Nad`n selv og har Parasound i dag. De låter ganske likt. Varm og fyldig klangbalanse. Mulig Parasound er noe mer detaljert. Vil si at hvis du skal bi-ampe front og ha en kanal til senter hadde jeg gått for PS. Den er noe mer strømterk kontra Nad`n. Men vil uten tvil si at M25`n ser mye bedre ut.

det er ikke det at jeg på død å liv skal bi ampe men hvis jeg hadde kjøpt

5125 og 2125 så skulle jeg ha bi ampet (litt redd for at det blir pinglete)denon avr 3808 har jo 7x130 "jallawatt" kontra parasound sine 125...men ja jeg vet at parasound er kraftigere uansett...

med 5250 så hadde jeg nokk brukt den til alle 5 høytalerne...

med nad m25 hadde jeg jo hatt 2 kanaler til overs og der hadde det nokk blitt biamping...hvis det har noe for seg vel og merke...er vist litt uenighet i det...

trodde liksom nesten nad m25 skulle vært mer detaljert en parasound fordi den er nyere og derfor "bedre"...men så feil kan en ta!

uansett hva jeg ser på så faller jeg litt tilbake på parasound...så ender vel opp med det,hvis jeg ikke kommer over ett røverkjøp av annet merke...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •