Effektforsterkervalg - mange ulike råd = rådvill

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterkervalg - mange ulike råd = rådvill

Kan først legge til at jeg har postet dette også i Dali-forum, men det er fort gjort at enkeltposter forsvinner i mengden i aktive forum, så jeg ville gjerne lage en egen post på dette. Håper da det også går bra

Hei! La meg starte med å si at jeg ikke er noen HiFi-ekspert, men det ville vel fortsettelsen avslørt uansett. Poenget er at siden jeg er amatør så har jeg rådført meg med en del eksperter, eller i alle fall personer som jeg anser å ha peiling på området. Det fører fort til forvirring har jeg fått erfare, for det er mange meninger om en sak...

Saken er at jeg har et Dali Ikon-system (mk1) bestående av Ikon 7 front, 5 bak, Vokal 2 og Ikon sub. Jeg har en Marantz sr6004 reciever (oppgitt til 7x110w), og jeg har dermed tenkt at jeg trenger en effektforsterker til dette systemet. I utgangspunktet var min tanke å kjøre en to-kanals forsterker på frontene. Det første spørsmålet var da hvor mye effekt jeg bør tenke at en stereoforsterker bør ha for å gi et godt løft til frontene. Jeg har spesielt sett på Rotel RB-1572, eventuelt den rimeligere 1562. Førstnevnte er oppgitt til 2x250 i 8 ohm. Er det noen som har erfaringer med noen av disse, spesielt opp mot Ikon-serien eller eventuelt har andre anbefalinger med tanke på to-kanals effekttrinn?