Hei

Har i dag et hjemmekinoanlegg som består av følgende:

NAD T755 receiver
NAD C 515BEE CD-spiller
NAD T557 Blu-ray-spiller
Dali Concept 8 front høyttalere
Dali Concept 1 bak
Dali Concept Center
SVS PC12-NSD sub
Samsung M87 lcd-tv
+ dekoder, PS3, Wii og eldre nintendo konsoller...
Har også koblet til stasjonær PC...

Bruker anlegget like mye til både musikk, film og spill...

Vurderer å bytte ut receiveren min til fordel for en NAD T785 HD, da denne har 4 HDMI innganger fremfor 3, samt at den støtter både bilde OG lyd gjennom hdmi (den jeg har nå støtter kun bilde, så må bruke optisk/coax der kilden har mulighet for dette). T785 HD oppskallerer også analoge videokilder til full HD over hdmi til TV, noe jeg også savner på den jeg har nå... Så slik det er i dag så kobler jeg alt av bilde inn på TV, og alt av lyd til receiveren.

Fordelen ved å bytte receiver vil jo være:
- Bedre tilkoblingsmuligheter og derfor behov for færre kabler.
- Lyd over HDMI der dette støttes, vil da få HD-lyd fra kildene som støtter dette.
- Kan koble til PCen med hdmi istedetfor VGA, da TVen min også kun har 3 hdmi innganger.
- Oppskalering av analoge bildekilder.
- T785 HD gir en hel del mer strøm (7x200 watt) enn den jeg bruker i dag (5x80), noe som forhåpentligvis ville gitt litt mer trøkk i frontene mine 8)

Men hva mener dere... tror dere jeg vil høre noen forbedring i høyttalerene med mer strøm? Vil jeg høre noe forskjell fra Dolby Digital/DTS til HD lyd med mine Concept høyttalere? T785 HD koster jo også en hel del mer enn den jeg bruker i dag... men ser eventuelt på det som en innvestering

Hva ville dere gjort? noen som har erfaringer? :-D