bytte pioneer sc-lx71 mot onkyo tx-nr905,verdt det??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bytte pioneer sc-lx71 mot onkyo tx-nr905,verdt det??

Har i dag en pioneer sc-lx71...vurdere og bytte i onkyo tx-nr905..men er det verdt bytte??kjører klipsch hr i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Har i dag en pioneer sc-lx71...vurdere og bytte i onkyo tx-nr905..men er det verdt bytte??kjører klipsch hr i dag.
    Pioneeren ser jo svært fin ut i forhold til Onkyo-en.
    Onkyo-en er hvertfall svært kraftig og du kan leke deg med brokobling også hvis du vil guffe på en kveld :-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den verdt 9500kr ink frakt da??brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyoen er IKKE kraftigere enn PIO i ren Watt ytelse i stereo hvis det skulle ha noe å si for deg. Onkyo er målt til 5X155 i 8ohm og 2X185W(8 ohm/305W/4 ohm) i Stereo. Pio er målt til 5X140 og 2X200(8ohm/2X370W/4 ohm) i stereo.

Onkyoen har litt mere strøm og annen spille stil og kan nok kanskje passe bedre til dine høytalere.
    Regner med du slipper å betale imellom legg for 905?

Jeg fikk 6500 for min LX71 for en stund siden brukt å ville ikke betalt mye mellom for å få 905 selv.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Onkyoen er IKKE kraftigere enn PIO i ren Watt ytelse i stereo hvis det skulle ha noe å si for deg. Onkyo er målt til 5X155 i 8ohm og 2X185W(8 ohm/305W/4 ohm) i Stereo. Pio er målt til 5X140 og 2X200(8ohm/2X370W/4 ohm) i stereo.

Onkyoen har litt mere strøm og annen spille stil og kan nok kanskje passe bedre til dine høytalere.
    Regner med du slipper å betale imellom legg for 905?

Jeg fikk 6500 for min LX71 for en stund siden brukt å ville ikke betalt mye mellom for å få 905 selv.
    Det er ikke snakk om bytte handel,kun om det er verdt bytte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke snakk om bytte handel,kun om det er verdt bytte.
    Nå har ikke jeg hørt LX71, men en kamerat har akkurat samme høyttalere som deg (front+senter) sammen med Onkyo 905, og jeg ble ikke mer imponert enn jeg burde blitt når han dro på (sammenlignet med mitt Logitech Z-5500)

Forventet liksom litt mer trykk og råskap fra et slikt anlegg, men var liksom ikke noe særlig futt selv om vi dro på bra med Transformers på Blu-Ray.
    Satt kun å tenkte: Jøss, det Logitech settet mitt gir meg mye bra lyd for penga.

Så hvis du er fornøyd med lyden med din LX71, så tror ikke jeg at jeg hadde kjøpt Onkyo'en

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Nå har ikke jeg hørt LX71, men en kamerat har akkurat samme høyttalere som deg (front+senter) sammen med Onkyo 905, og jeg ble ikke mer imponert enn jeg burde blitt når han dro på (sammenlignet med mitt Logitech Z-5500)

Forventet liksom litt mer trykk og råskap fra et slikt anlegg, men var liksom ikke noe særlig futt selv om vi dro på bra med Transformers på Blu-Ray.
    Satt kun å tenkte: Jøss, det Logitech settet mitt gir meg mye bra lyd for penga.

Så hvis du er fornøyd med lyden med din LX71, så tror ikke jeg at jeg hadde kjøpt Onkyo'en
    Hehe
    Jeg har selv engang i tiden hatt Logitech Z-5500!
    Og ja,det er ok til prisen.

Men jeg ville ikke gått så langt som deg og si at det kan sammenlignes med klipsch.
    Logitech er på langt nær i fra og kunne hammle opp med amerikanerne.
    Det må jo være noe galt med din venns innstillinger,plassering etc.

Jeg er godt fornøyd med lyden i Lx71!
    Men den er litt vel nøytral,klinisk og litt lite engasjerende på klipsch ht.

Etter min mening.

Har en bedre halvpart som ikke vil ha store effekt-trinn i stua.
    Og må holde meg til en stor reciver.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig at 905 er en bedre match med dine høyttalere. Den er svært strømsterk og stikker seg ikke ut i noen retning, noe som kan være en stor fordel sammen med Klipsch.
    Jeg er veldig godt fornøyd med min 905
    9500 er den riktignok ikke verdt som brukt. 8000 er en mer passende pris syns jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe
    Jeg har selv engang i tiden hatt Logitech Z-5500!
    Og ja,det er ok til prisen.

Men jeg ville ikke gått så langt som deg og si at det kan sammenlignes med klipsch.
    Logitech er på langt nær i fra og kunne hammle opp med amerikanerne.
    Det må jo være noe galt med din venns innstillinger,plassering etc.

Jeg er godt fornøyd med lyden i Lx71!
    Men den er litt vel nøytral,klinisk og litt lite engasjerende på klipsch ht.

Etter min mening.

Har en bedre halvpart som ikke vil ha store effekt-trinn i stua.
    Og må holde meg til en stor reciver.
    Hehe, jeg sammenlignet de ikke da, bare mente at anlegget burde ikke imponert noe mindre, tatt i betraktning at det koster mer enn 15 stk av Logitech-settet

Kameraten min har eget dedikert kinorom, men usikker på hvilke akustiske tiltak som er gjort..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg føler at jeg må kommentere denne saken.

Det er meg som er selger av denne sorte Onkyo 905 receiveren som for øvrig er 100% strøken.

Jeg blir ganske provosert av det heptan007 skriver her da det faktisk ikke var meg som satte prisen på 9500, men han bød den summen for å sikre seg 905`en.

Torsdag la jeg ut annonsen, og jeg fikk overraskende god respons, og flere bud fra 6000,- og oppover til 9000,-. Da jeg fikk budet på 9000,- så tok jeg kontakt med heptan007 da han tidligere hadde meldt sin interesse.Han bød da 9200 + frakt. Dette er jo selvfølgelig en god pris (bedre enn jeg hadde regnet med), og jeg sa selvfølgelig ja. Jeg aksepterte dette budet på fredag i forrige uke, og slettet derfor annonsen i helgen.
    I ettertid så angrer jeg derimot at ikke jeg slo til på ett av de lavere budene da det viser seg at han ikke overholder hverken budet sitt eller noen av de avtaler vi har gjort siden fredag. Alle her på forumet vet at det ikke hjelper på salget å legge ut samme receiver for salg 2 ganger på 1 uke.
    For å unngå å legge inn ny annonse så har jeg tilbudt heptan007 å sette ned prisen til 9000 inkl. frakt. Frakten koster ca 400 (308 i frakt + 92 for spesialgods). Prisen på receiveren blir da 8600,-

Men... Det som irriterer meg mest er at han først byr på et produkt, og så ser jeg denne tråden hvor han klager på prisen som han selv bød. Og tråden oppretter han 5 dager ETTER at han har "kjøpt" receiveren.

En oppfordring til deg heptan:

Neste gang du skal handle brukt så bør du ha bestemt deg på forhånd, og overholde de avtaler du gjør så du ikke lager vanskeligheter for flere som prøver å selge brukt utstyr her på forumet.

Takk for oppmerksomheten.

Tuxi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •