tips om hodetelefonforsteker med dac

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tips om hodetelefonforsteker med dac

hei trenger noen tips om hodetelefonforsterker med dac, skal drive et par Grado GS1000. hadde tenkt meg å bruke ca 7000 på den.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    hei trenger noen tips om hodetelefonforsterker med dac, skal drive et par Grado GS1000. hadde tenkt meg å bruke ca 7000 på den.
    WOW, 7 store! Det va`kke småpenger. Kanskje en idé å kontakte produsent og forhøre seg om, evt. lese seg til, hvilket utstyr (amp-DAC-spiller-musikk) Grado GS-1000 ble utviklet ved hjelp av. Den avslører det minste glipp i mixen kan jeg tenke meg. Full bredde og frekvensgjengivelse, musikalitet, holografi, transparens fortjener de i hvert fall. Men rør eller SS?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grado GS1000 har en listepris på godt over 12.000 kroner i butikk her i Norge - så den fortjener en god hodetelefonforsterker. En kombinert DAC og hodetelefonforsterker blir egentlig nesten helligbrøde her - uansett hvordan man snur og vender på det. DAC + hodetelefonforsterker - det beste av begge verdener - er mer nærliggende å tenke på, men så var det dette med pengene da. Alltid disse pengene. Yngstemann bruker et par Grado SR-225i sammen med en Benchmark DAC-1 og det låter utrolig bra - og selv bruker jeg et par Denon AH-D2000 sammen med Benchmark - men ingen av disse hodetelefonene er jo i nærheten her..... Men likevel i prisklassen opptil 7.000 for en DAC med hodetelefonutgang, er det vanskelig å komme unna det å foreslå Benchmark DAC-1. Hodetelefonutgangen regnes faktisk som ganske bra.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det blir utsatt litt, så da får mboxen min holde for nå.. Men etter jul når jeg har kommet meg inn i ny leilighet, så blir det nok innkjøp av en sånn en WooAudio6 Special Edition - Single-ended Triode Class-A Tube Headphone Amplifier, Output Transformer Coupled og en dacmagic eller abrahamsen v6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •