Ødelagt høyttalerutgang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ødelagt høyttalerutgang

Venstre høyttalerutgang er plutselig helt død. Jeg forstår ikke helt hva som har skjedd da forsterkeren stod på standby og det plutselig begynte å lukte svidd. Etter dette er det ingen lyd i venstre høyttalerutgang. Så jeg lurer på om dette er noe som er enkelt å fikse selv for en amatør eller om det lønner seg å få levert den inn. Har snakket med forhandler som er villig til å fikse den, men har ikke kapasitet før i oktober, og jeg vil så gjerne ha den i orden før det.

Håper på god respons.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne var lei. Jeg ser at du har startet en tråd om en ødelagt høyttaler også. I verste fall henger disse to sakene sammen. Ødelagt høyttaler - med kortslutning i høyttaler - med den følge at du har fått kortslutning i forsterkeren også. Du kan jo teste den høyttaleren som er i orden på begge utgangene på forsterkeren - ikke samtidig, naturligvis - bare for å sjekke, men det har du kan hende allerede gjort. Hvis utgangen - mot formodning - skulle gi lyd fra seg på den høyttaleren som er i orden, har du ett problem mindre. Men hvis utgangen forblir taus, ville jeg ha satset på profesjonell hjelp. I verste fall kan du jo kjøpe deg noe billig brukt for å ha midlertidig. Så selger du det bare når alt er i orden igjen - du taper nesten ingenting på det. Rett som det er dukker det opp ganske greie forsterkere til en liten tusenlapp eller så på bruktbørsen - gjerne på finn.no. Hvis høyttaleren er gåen også - kan du skaffe deg midlertidige høyttalere på samme måten.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •