Kobling Onkyo->Hegel-h100 og videre mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kobling Onkyo->Hegel-h100 og videre mulig?

Heisann

Har et spørsmål til dere eg ang. kobling.
    Eg bruker nå Hegel-H100 som effekt til frontene mine under film, så bruker homecinema inngangen.. Men har nå fått tak i rotel 1092 som eg i stede vil bruke som effekt til frontene under film (kjøpt fra Mr.Hellnoob btw) Og rotel 1091 vil drive center. Men vil fremdeles bruke Hegel til musikk i stereo. Så er det mulig uten å måtte skifte på høyttaler kablene hver gang? Ser hegel har pre og REC out, kan eg f.eks få signalet igjennom homecinema inngangen fra reciver og så sende det videre til rotel? Eller er eg helt på jordet nå hehe..

Eller må eg opp av god stolen for å skifte høyttalerkabler? ;-p

-Takker for svar

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skaffet meg denne for å switche mellom 2 forsterkere (for å slippe å flytte høytalerkablene)
    Kanskje den kan være noe?

Beresford Media & Electronincs Ltd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Den såg ikke så dum ut den nei. Får ta å lese meg litt inn i det imorgen.. Står noe med maks 200w forsterker der?

Kanskje litt overkill med 1092 på frontene mine nå hehehe.. Men som mann vet med denne lidenskapen (eller galskapen) så skifter vi ut etter en "liten" stund. Kjekt å ha power på lur =)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HellBoundGR
    Hei

Den såg ikke så dum ut den nei. Får ta å lese meg litt inn i det imorgen.. Står noe med maks 200w forsterker der?

Kanskje litt overkill med 1092 på frontene mine nå hehehe.. Men som mann vet med denne lidenskapen (eller galskapen) så skifter vi ut etter en "liten" stund. Kjekt å ha power på lur =)
    Det med 200W må du bare ta som en tommelfingeranvisning. Tallet indikerer bare at det er en grense for hvor mye strøm denne svitsjeboksen tåler. Stereoanlegg flest bruker bare en liten brøkdel av den makseffekten som forsterkeren kan levere - så med mindre du spiller kontinuerlig på maks volum, eller har planer om å fylle opp en fotballarena med musikk, kan du trygt kjøpe noe slikt.

Ellers er det alltid betryggende med overkill på forsterkersiden. Ikke noe som slår det å ha god kvalitet på elektronikken og litt ekstra krefter. Det blir som å ha en bil med litt stor motor og turbo. Moro å ha selv når man kjører i gangfart i byen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du sier noe der, kloke ord. Da tar eg å bestiller meg en slik og prøver. Alltid vert skeptisk til switcher men får prøve denne Uff nå blir det enda mer kabel kaos hehe takk for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •