Støyproblemer med HRT Music Streamer II

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støyproblemer med HRT Music Streamer II

Jeg kjøpte en HRT Music Streamer II idag for å få bedre lyd fra laptopen.
    Jeg koblet den opp med en 5 meter usb-skjøtekabel og en 1,5m usb-kabel.
    Lyden var overraskende bra, men med gjevne mellomrom forsvant musikken og ble erstattet med skurring av typen du får når du hører på en radiofrekvens uten sending på.
    Jeg gikk ut ifra at det var kabellengden som var problemet og fjernet forlengerkabelen.
    Det gjorde ingen nytte, det kommer fremdeles støy med gjevne mellomrom.

Er det noen som har vært borti dette problemet? Jeg ser for meg at kanskje ikke usb-porten leverer nok strøm, vil det komme sånne ulyder da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

USB vs RCA

hei
    tror du har mye å tjene på å bruke en lengre RCA kabel og bare bruke USB over et kort strekk som mulig!:-D dette hadde stor effekt på mitt oppsett!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan høres ut som usb porten som ikke leverer nok strøm ja. På xp finner du usbstrømmen slik:
    Høyreklikk på "min datamaskin"-->egenskaper-->maskinvare-->enhetsbehandling-->universal seriell busskontroller-->høyreklikk-->strøm
    Så ser du hvor mye maskinen kan levere via usb. Men mener at hrt 2 ikke krevde så mye, 2+ krevde en del mer og pro krevde betraktelig mer enn de andre modellene mener jeg å ha lest

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Kan høres ut som usb porten som ikke leverer nok strøm ja. På xp finner du usbstrømmen slik:
    Høyreklikk på "min datamaskin"-->egenskaper-->maskinvare-->enhetsbehandling-->universal seriell busskontroller-->høyreklikk-->strøm
    Så ser du hvor mye maskinen kan levere via usb. Men mener at hrt 2 ikke krevde så mye, 2+ krevde en del mer og pro krevde betraktelig mer enn de andre modellene mener jeg å ha lest
    Det sto lite om hvor mye strøm den leverte, her er infoen jeg fant.
    Samtidig endret jeg en innstilling for usb under strøminnstillinger for pcen, uten at det hjalp.

Jeg vurderer å levere den tilbake i morgen og kjøpe en Abrahamsen A-dac eller V6.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viste seg at usb-porten min var problemet, de testet den en times tid uten problemer hos soundgarden.
    Det var ikke mulig å få pengene igjen, så jeg endte med å kjøpe en aktiv usb-hub.
    Det gav veldig mye knitring når usb-en var koblet i den porten som var nærmest strømtilkoblingen, men det løste seg ved å bruke en annen port.
    Så langt har det fungert fint.

Talentløst å lage et produkt som krever så mye strøm uten ekstern strømforsyning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •