Tips på forsterker + matchende høytalere til punk...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips på forsterker + matchende høytalere til punk...

Hei

Jeg hjelper en kompis litt med å kjøpe anlegg, og håper noen har et par tips.

Budsjett er 20k-30k. Gjelder forsterker, høyttalere, platespiller og cd spiller. Platespilleren er det viktigste. Men siden dette er forsterker tråden, trenger jeg litt tips her.

Musikken han hører på er i hovedsak punkt/rock innspillinger.(ramones, jokke, pirate love, blood command) En utfordring er at relativt mange av innspillingene er av dårlig kvalitet. Så kan være lurt å skjule detaljer, men få frem det aggressive.. Dama hans har selvsagt krav om at det skal støtte litt annen musikk også. F.eks Cohen og Nick Cave.

Etter å ha hørt på litt forskjellig, tror jeg det er viktig å ha en aggressiv forsterker, pga punk/rocke platene. Prøvde Hegel+SA Mantra60 på en av Ramones skivene, og det ble nesten litt pinlig tamt.(men cohen var selvsagt bra). Fremt til nå har vi landet på to alternativer:

Marantz pm-8003 + klipsch høytalere (rf-82 eller mulig rf-62 pga rom størrelse)

NAD C375BEE + (B&W CM7 eller B&W DM683)

Noen tips/erfaringer med noen av disse kombinasjonene? Eventuelt om noen hører på samme type musikk, og har en forsterker/høytalere å anbefale?

I tillegg blir det rundt 2-3k på en cd spiller og 9k på en rega p3 platespiller

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Parasound NC2100 + NC2125 og XTZ 99.36 kunne kanskje vært noe ?

Har også fått veldig sansen for Vienna Acoustics etter at jeg hørte Mozart Grand. Mozart sprenger vel budsjettet om du ikke finner noe brukt, men vil tro Haydn (stativht) vil spille tøft om ikke rommet er for stort. Parret med Abrahamsen V2.0 eller Hegel H100 etter "klangpreferanse".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •