Dårlig lyd i senterkanal på Denon AVR-2809

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig lyd i senterkanal på Denon AVR-2809

Holder på å spille inn noen høyttalere, deriblant klipsch rc64 senterhøyttaler. Synes det var veldig tam og uengasjert lyd i senteren, men tenkte det kanskje bare var at den måtte spilles litt inn før den løsnet. Men frontene, klipsch rb81, spillte mye bedre selv om disse også er ny. Etter at det har spillt et par dager så koblet jeg senterhøyttaleren på den ene frontutgangen, og da fikk jeg en helt annen fylde i lyden og bassen ble mye bedre. Så nå har jeg koblet senterhøyttaleren på den ene surround utgangen mens jeg spiller inn front og senterhøyttalerne.
    Kjører 5 kanals stereo under spillingen for å få samme signalet til alle høyttalerne.
    Bruker panasonic dmp-bd55 som cd/blu-ray spiller.

Er det noen som har opplevd det samme på sine denon receivere? Jeg finner ikke noe i menyen som kan ordne dette. I begynnelsen måtte jeg gå å kjenne på elementene på senteren, om de virkelig beveget seg for det var så tam lyd at jeg trodde det var kun hornet som spilte. Selv ved høyt volum er det så vidt jeg kjenner at det er noe liv i elementene, når den er koblet til senterutgangen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og hva skjer om du spiller Eagles "Hell Freezes Over" i DTS da? Her er der mye trøkk i senteren, eller prøv med testtoner fra en test Blu-Ray eller DVD for å sjekke om du har misset noe i menyen.
    Sett senteren til full-range kan du jo prøve også.
    Har du kjørt kalibrering?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •