Meridian G57 til Monitor Audio GS20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Meridian G57 til Monitor Audio GS20

Jeg har kjøpt meg hjemmekino og trenger hjelp til å bestemme meg for effekttrinn. Oppsette består av

Yamaha RX V-3900
    Monitor Audio GS20
    Monitor Audio GSLCR (senter)
    Monitor Audio RXFX (bak)
    Monitor Audio GSW-12 (sub)

Etter innspilling føler jeg enda at jeg trenger det lille ekstra med effekt, men har hatt folk på besøk som sier at jeg ikke trenger dette i følge dem. Men jeg mener noe annet.

Har snakket med Andre på HiFiHuset først tenkte jeg på Chapter Couplet 250S men den er alt for dyr så neste valget er Meridian G57.

Er det noen her som har prøvd Meridian sammen med Monitor Audio er dette er bra match. Trenger alt hjelpen jeg kan få

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majid
    Jeg har kjøpt meg hjemmekino og trenger hjelp til å bestemme meg for effekttrinn. Oppsette består av

Yamaha RX V-3900
    Monitor Audio GS20
    Monitor Audio RXFX (bak)

Etter innspilling føler jeg enda at jeg trenger det lille ekstra med effekt, men har hatt folk på besøk som sier at jeg ikke trenger dette i følge dem. Men jeg mener noe annet.

Har snakket med Andre på HiFiHuset først tenkte jeg på Chapter Couplet 250S men den er alt for dyr så neste valget er Meridian G57.

Er det noen her som har prøvd Meridian sammen med Monitor Audio er dette er bra match. Trenger alt hjelpen jeg kan få
    Hei

Du kan jo også vurdere Hegel og Cambridge, synes begge var en god match til RX-serien ihvertfall. Hegel har H100, H200 og Cambridge 840A, alle har HomeTheater inngang, slik at de kan brukes som effekt i surround og også gi deg et løft i stereo.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lov å tippe når jeg svarer?
    Jeg har en Meridian 5x200w (på rep) og hadde en Meridian 557 (2x200).557-en drev B&W 803 N og jeg synes det ble klinisk/detaljert og lyden ble litt masete.Den gikk heller ikke så dypt,men det gjør jo ikke MA uansett.Men svært stram og presis bass.Litt smalt lydbilde etter min smak.5x200watteren er mye kraftigere og mørkere i lyden.Dette er eldre modeller.Så vet ikke hvordan G57 er.Men på bakgrunn av de andre Meridian tror jeg ikke at det blir den beste matchen.
    Jeg ser selv på Rotel,Parasound,Cambridge(mangler krefter ??),Bladelius,Emotiva og den som ligger best an til nå er NAD M3 siden jeg skal ha ren stereo/hjemmekino løsning og den har home theater inngang.Det har f.eks ikke Rotel.Må prøve å lytte til flest mulig før et kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Er det lov å tippe når jeg svarer?
    Jeg har en Meridian 5x200w (på rep) og hadde en Meridian 557 (2x200).557-en drev B&W 803 N og jeg synes det ble klinisk/detaljert og lyden ble litt masete.Den gikk heller ikke så dypt,men det gjør jo ikke MA uansett.Men svært stram og presis bass.Litt smalt lydbilde etter min smak.5x200watteren er mye kraftigere og mørkere i lyden.Dette er eldre modeller.Så vet ikke hvordan G57 er.Men på bakgrunn av de andre Meridian tror jeg ikke at det blir den beste matchen.
    Jeg ser selv på Rotel,Parasound,Cambridge(mangler krefter ??),Bladelius,Emotiva og den som ligger best an til nå er NAD M3 siden jeg skal ha ren stereo/hjemmekino løsning og den har home theater inngang.Det har f.eks ikke Rotel.Må prøve å lytte til flest mulig før et kjøp.

Det ser ut som jeg må teste ut litt. Skal hente Meridian G57 hos Andre for teste til uka. 5x200 watt er ikke mer kraftigere per kanal en G57 siden den er på 200 watt per kanal men det er flere alternativer rundt 20000 kr så det blir mye testing men jeg har aldri følt at GoldSeries fra MA har smalt lydbilde ikke med RX V3900 engang, men vi har alle forskjellig oppfatning av lyd og hvordan vi liker lyden. Det blir spennende hva dert blir til slutt:-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Du kan jo også vurdere Hegel og Cambridge, synes begge var en god match til RX-serien ihvertfall. Hegel har H100, H200 og Cambridge 840A, alle har HomeTheater inngang, slik at de kan brukes som effekt i surround og også gi deg et løft i stereo.
    Mulig Hegel er bra til RX. Jeg synes IKKE det matchet 100 til GS.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha RX V-3900
    Monitor Audio GS20
    Monitor Audio RXFX (bak)

Hvilken pris snakker vi om at du skal legge i effekt?

Meridian har jeg faktisk aldri hørt (tror jeg) Men har testet svært svært mye på GS, så jeg kan sikkert gi deg noen gode råd:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hvilken pris snakker vi om at du skal legge i effekt?

Meridian har jeg faktisk aldri hørt (tror jeg) Men har testet svært svært mye på GS, så jeg kan sikkert gi deg noen gode råd:-D
    Ca 20 000 kr er det jeg har tenkt

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca 20 000 kr er det jeg har tenkt
    GamuT spiller konge på GS, Electrocompaniet er kjempematch, Primare funker også bra. Alt med litt varme/fylde. Desidert beste match til mine ører er 2 stk V4.0 fra Abrahamsen. V5.0 kommer jo også snart.

Jeg brukte en rørpre fra Nordic MingDa, og den sammen med Abrahamsen et fantastisk lydbilde.

Anbefaler deg ihvertfall å teste ut 2 stk V4.0. Skulle overraske meg veldig veldig om du ikke synes det spiller avsindig. Hadde også Yamaha som pre, men en egen forforsterker gjør underverker, og den trenger nødvendigvis ikke være dyr. Parasound sin 2100 er også meget meget bra, og har også prossesorinngang.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som jeg må teste ut litt. Skal hente Meridian G57 hos Andre for teste til uka. 5x200 watt er ikke mer kraftigere per kanal en G57 siden den er på 200 watt per kanal men det er flere alternativer rundt 20000 kr så det blir mye testing men jeg har aldri følt at GoldSeries fra MA har smalt lydbilde ikke med RX V3900 engang, men vi har alle forskjellig oppfatning av lyd og hvordan vi liker lyden. Det blir spennende hva dert blir til slutt:-D
    Jo,jeg garanterer at den er kraftigere.Den er 5x200,5x400 med alle kanaler i drift samtidig.Ikke engang Emotiva XPA når opp til denne.52 kg rugg med 2 trafoer på 2x1200 VA.557 som er oppgitt til det samme i 8ohm,ikke 4 ohm,slo seg av på HØYT når jeg hadde Focal Electra 946..det gjorde aldri 558,2 med mindre den stod i brokobla modus (2x500)over lang tid.Det løste jeg med en Biltema vifte bak racket.
    Hva koster G57?Aldri funnet pris på de nye Meridian produktene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GamuT spiller konge på GS, Electrocompaniet er kjempematch, Primare funker også bra. Alt med litt varme/fylde. Desidert beste match til mine ører er 2 stk V4.0 fra Abrahamsen. V5.0 kommer jo også snart.

Jeg brukte en rørpre fra Nordic MingDa, og den sammen med Abrahamsen et fantastisk lydbilde.

Anbefaler deg ihvertfall å teste ut 2 stk V4.0. Skulle overraske meg veldig veldig om du ikke synes det spiller avsindig. Hadde også Yamaha som pre, men en egen forforsterker gjør underverker, og den trenger nødvendigvis ikke være dyr. Parasound sin 2100 er også meget meget bra, og har også prossesorinngang.
    Hva er ca pris og spec på V5?Noen ide?
    Ser selv på Parasound 2100+2250.Kjører du balansert forresten?Stor forskjell?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Hva er ca pris og spec på V5?Noen ide?
    Ser selv på Parasound 2100+2250.Kjører du balansert forresten?Stor forskjell?
    Ca pris 24-25 000 for 2 blokker.

V5.0 er en 200 watts effektforsterker basert på vårt Classic forsterkerkonsept. Som mono forsterker kan den plasseres ved siden av høyttaleren, slik at høyttalerkabelen kan bli så kort som mulig og dermed ytterligere forbedre den totale lydgjengivelse. Forsterkeren har en link utgang slik at man unngår lange signalkabler hvis man ønsker å bruke Bi-amping. 2 innganger; balansert XLR og singel-ended RCA; velges med en bryter.
    Forsterkerkretser:
    For maksimal kanselering av forvrengning og lavfrekvent støy er forsterkerkretsene fullbalanserte fra inn til utgang. For ytterligere reduksjon av forvrengningen er transistorene matchet med henblikk på linearitet. Dette gjør at konstruksjonen ikke behøver å bruke høy tilbakekobling for å redusere forvrengning, og dermed unngår den tradisjonelle "transistor lyden".
    Strømforsyning:
    For at en strømforsyning skal kunne levere strøm hurtig nok (høye frekvenser) og lenge nok (lave frekvenser), må 3 krav oppfylles samtidig.
    1. Stor transformator med lav primær impedans.
    2. Ekstremt hurtige dioder for likeretting av vekselstrømmen.
    3. Hurtige, lavimpedans elektrolytter med nok kapasitet (reservoar) i forhold til strømtrekk.

V5 oppfyller alle disse krav.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca pris 24-25 000 for 2 blokker.

V5.0 er en 200 watts effektforsterker basert på vårt Classic forsterkerkonsept. Som mono forsterker kan den plasseres ved siden av høyttaleren, slik at høyttalerkabelen kan bli så kort som mulig og dermed ytterligere forbedre den totale lydgjengivelse. Forsterkeren har en link utgang slik at man unngår lange signalkabler hvis man ønsker å bruke Bi-amping. 2 innganger; balansert XLR og singel-ended RCA; velges med en bryter.
    Forsterkerkretser:
    For maksimal kanselering av forvrengning og lavfrekvent støy er forsterkerkretsene fullbalanserte fra inn til utgang. For ytterligere reduksjon av forvrengningen er transistorene matchet med henblikk på linearitet. Dette gjør at konstruksjonen ikke behøver å bruke høy tilbakekobling for å redusere forvrengning, og dermed unngår den tradisjonelle "transistor lyden".
    Strømforsyning:
    For at en strømforsyning skal kunne levere strøm hurtig nok (høye frekvenser) og lenge nok (lave frekvenser), må 3 krav oppfylles samtidig.
    1. Stor transformator med lav primær impedans.
    2. Ekstremt hurtige dioder for likeretting av vekselstrømmen.
    3. Hurtige, lavimpedans elektrolytter med nok kapasitet (reservoar) i forhold til strømtrekk.

V5 oppfyller alle disse krav.

Vet du noe om hvor de selger V5.0 her i oslo. Det hadde vært greit å testa de. Eller skal jeg bare kjøpe de ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du noe om hvor de selger V5.0 her i oslo. Det hadde vært greit å testa de. Eller skal jeg bare kjøpe de ?
    De er ikke kommet ut for salg ennå.

Men skal love deg at 2 stk Oppgraderte V4.0 blir å spille helt fantastisk.

Løp å kjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Parasound NC 2100 forforsterker i går og kjøper NC 2250 effekttrinnet snart.Går for kombinert stereo/hjemmekino.
    Nad M3 har også hjemmekino-bypass,så du kan bruke denne som effektforsterker og hvis du vil kan du kjøpe en god cd-spiller med balanserte utganger senere.Denne hadde jeg kjøpt på flekken hadde jeg hatt nok i dag,men kjøpte hus forrige mnd,så det strekker ikke til.Se mer info på Hifi-klubben og tester der.Med en myk klang er nok denne en glimrende match til MA og det er krefter i haugevis.Målt til 235 watt.
    Her er annonsen :
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=66550&cat=13

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke kommet ut for salg ennå.

Men skal love deg at 2 stk Oppgraderte V4.0 blir å spille helt fantastisk.

Løp å kjøp

Skal google litt på hvor jeg kan få tak i herligheten. Tusen takk for all hjelpen kommer tilbake med bilder når jeg har skaffet meg V4.0 eller V5.0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har nesten likt oppsett som deg

Hei.
    Mitt anlegg er veldig likt ditt, men jeg har GS60 og Velodyne DD12 sub. Ellers samme øvrige høytalere og reciver.
    Har du forsøkt å bruke forsterktrinnene til .7 kanalene som "bi-amp" til front høytalerene dine? Jeg bruker dette på mine GS60 og savner ikke ekstra effekt til disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gingolf
    Hei.
    Mitt anlegg er veldig likt ditt, men jeg har GS60 og Velodyne DD12 sub. Ellers samme øvrige høytalere og reciver.
    Har du forsøkt å bruke forsterktrinnene til .7 kanalene som "bi-amp" til front høytalerene dine? Jeg bruker dette på mine GS60 og savner ikke ekstra effekt til disse.
    Hvem mener du ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gingolf
    Hei.
    Jo da jeg har Bi ampet frontene. Men den lyden som jeg ble servert på hifi huset var med en forsterker som koster alene ca 65 000kr. Og jeg bestemte meg at jeg skulle skaffe meg effekttrinn. Men det er ikke det at lyden ikke er bra nok tvertimot den er mer en bra nok. Men jeg har lest flere steder at GS modellene våkner virkelig til livet med gode effektforsterkere og alle steder snakker de fleste om at Abrahamsen er det beste og mate GS modellene med skal skaffe meg to sånne til jul tenker jeg. Har brent av bra med penger på annlegge, derfor må jeg vente litt før jeg går til innkjøp av 2 stk Abrahamsen V4.0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

6 ohm / 8 ohm

Har du har forsøkt å stille om forsterkeren din mellom 6 og 8 ohm? Ga dette noen endring på lyden?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •