Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 32 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 638
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie

Her er den nye premium receiver serien til yamaha. Den erstatter vel rx-v3900, rx-v1900, rx-v2065 og rx-v1065?
    AVENTAGE is a dramatic, inspired leap forward in audio/video component design.

MOD EDIT:

Link til serien på AVnytt:

RX-V1067: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1958
    RX-V2067: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1959
    RX-V3067: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1960

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min (om enn noe kyniske) krystallkule sier at mer enn et "dramatisk steg fremover i komponentdesign for audio/video" er dette et ganske tradisjonelt steg til siden i markedsføring med sikte på å opprettholde veiledende pris litt lenger.

Foruten noen vagt definerte buzzwords og en "femte fot" er spesifikasjonene på disse, i alle fall opp til og med RX-A1000, spøtt like RX-V-designerte modeller som er lansert i andre markeder enn USA.

(Men for all del: RX-V667, 767, og 1067 virker forsåvidt å være store nok steg fremover i forhold til fjorårsmodellene uavhengig av et evt. navnebytte.)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De modellene som kommer til Norge blir hetende 1067, 2067 og 3067. De forventes å bli ganske lik RXA-serien.

Forskjellene består nok først og fremst i detaljer. Av det jeg vet får 3067:
    HDMI 1.4 og 3D
    7 stk HDMI inn
    11.2 prosessering
    415W pr kanal dynamisk effekt
    Ett eller annet nytt på lydkorreksjonssiden
    Ny design

og sikkert en del andre ting, men IMO er det rikelig til å lage en ny produktbetegnelse. Jeg tror heller ikke prisen går opp.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tror du altså 3067 blir såpass mye bedre enn 3000-serien i USA? 11.2 skulle en jo tro var forbeholdt erstatteren til Z11en også her i Europa?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Døp om tråden til offesiell tråd for den nye RX-V serien.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Done...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    11.2 på rx-v3067 kan ikke annet enn å bli rått!! 8)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...tror du altså 3067 blir såpass mye bedre enn 3000-serien i USA? 11.2 skulle en jo tro var forbeholdt erstatteren til Z11en også her i Europa?
    Det er ikke noe jeg TROR, det er noe jeg VET, i hvertfall om ikke Yamaha avviker fra sitt planlangte markedsføringsmateriell:

Her er link til baksiden av RX-A 3000: http://www.yamaha.com/yamahavgn/Imag...a3000_rear.jpg

Den virker å være rimelig lik som RX-V3067 (Baksiden på 3067 finner dere på avnytt). I tillegg står følgende i teksten til både RX-V3067 og RX-A3000:

"CINEMA DSP 3D, expandable to 11.2 channels (with front and rear presence speakers) by adding an external amp"

Jeg vet ikke ennå om det er mulig å bruke effektkanalene til front som presence om man kjører aktive fronter/eget effekttrinn til frontene.

Det bør forøvrig gjøres om på AVnytt slik at det står 11.2 på 3067 i stedet for 7.2.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker lovende disse her. Spesielt 3067. Så prismessig vil den da ligge på ca. RX-V3900 eller mer lik Z7?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...setter (11.2), altså i parentes, ettersom receiveren ikke leveres med effektblokker nok til å håndtere dette, men med prosessering og pre. Uansett vil jeg da si at 3067 virker veldig veldig spennende! HQV videoprosessering er jo også bra, men med mindre de benytter en ny variant av denne takler den jo ikke støyreduksjon av HD-materiale, og dermed er det jo en langt dårligere løsning enn hva Z7 leverer i dag på det området - altså Anchor Bay ABT...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Forskjellene består nok først og fremst i detaljer. Av det jeg vet får 3067: [...] og sikkert en del andre ting.
    En av de andre tingene blir vel videoprosesseringen. RX-V2065 og RX-V3065 ender vel opp med denne IDT HQV Vida-prosessoren. Bør være bra, og i alle fall et langt steg i forhold til RX-V2065. Edit: Jada, her svarer man i uten å sjekke oppdateringer i tråden.

RX-V1067 er nok også endret, men må vel dele med småbrødrene RX-V667 og RX-V767. Ikke at det virker å være noen krise, da selv disse later til å være adskillig bedre enn hva -65 modellene presterte. Ut fra hvordan Yamaha omtaler egenskapene og hvordan testen linket over virker i forhold til min oppfattelse av Denon AVR-1910 tipper jeg dette er AnchorBay ABT1030 eller en lisensiert IC med lignende egenskaper.

Akkurat dette var faktisk hovedgrunnen til at jeg valgte RX-V667 foran RX-V1065 som erstatningsvare for den grisebillige 665en jeg hadde bestilt til "datarommet" (men som Lefdal rotet bort - god deal okke som), men samtidig er vel ikke slik kvalitet mer enn man kan forvente i den prisklassen RX-V1067 kommer til å debutere i...

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har ihvertfall gjort noe med utseende! Den er kanskje ikke vakker, men veldig mye bedre enn 65 serien. Syntes 1900 og 3900 var svært gode produkter som holdt seg lenge teknologi og prismessig. Blir spennende å se om disse holder like lenge.

Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som tørr tippe (eller har funnet info) på når eks. RX-V3067 kommer på markedet her til lands. Det vil vel være denne som er å anse som arvtakeren til RX-V3900?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det som jeg umiddelbart ser på som spennende er:
    YPAO-Reflected Sound Control sound optimization with angle measurement and multi-point measurement
    -DSP Effect Normalization
    -Room Acoustic Echo
    -Controlling reflection and echo
    I og med at stuen her nesten høres ut som et kloakkrør akustisk.
    Og jeg ikke kan gå amokk med demping, så ble jeg litt nysgjerrig på hva denne featuren innebærer.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt i manualen til RX-A3000 om 11.2 osv. Det jeg med sikkerhet har funnet ut, er at man kan benytte effekttrinn på frontene og de resterende syv innebygde trinnene på center, surr., surr.back og front prescens. Det synes jeg høres veldig positivt ut - i hvertfall for min del hvor jeg ikke har mulighet for prescens bak, kun i front. En meget god nyhet og klokt tenkt av Yamaha!

For de som er inntresert, er manualen lagt ut på RapidShare (man må nemlig logge seg på for å hente den ned fra Yamaha...):Manual Yamaha RX-A3000

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Det som jeg umiddelbart ser på som spennende er:

I og med at stuen her nesten høres ut som et kloakkrør akustisk.
    Og jeg ikke kan gå amokk med demping, så ble jeg litt nysgjerrig på hva denne featuren innebærer.
    Er enig. Det blir spennende å se og høre hvordan dette fungerer i praksis.

Så får vi se hvor godt RXV-3067 slår til i tester. RXV3900 var jo totalt overlegen.

Antageligvis det råeste produktet jeg har hatt i min kino... ever. synd den måtte selges.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Kommer det en etterfølger til Z-11? eventuelt nårtid og modellbetegnelse?

På AVSforum var der vel i fjor en lang tråd om lagertømmingen på Z-11 og spekulasjoner om etterfølger. Folk i bransjen sa da at representanter for Yamaha uoffisielt hadde sagt at de ikke lenger ville gå inn i "High-End" markedet slik økonomien ser ut. Det ble spekulert i om "arvtageren" ville bli nettopp noe slikt som en 7.2 receiver med "pre-out" for presence.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mod edit: Dette er en teknisk tråd, vennligst ta produkt og prisjakt i de korrekte kategoriene. Priser kan forøvrig også registreres på AVnytt.
    På forhånd takk!

Newcomer Duncan Edwards sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mod edit: Dette er en teknisk tråd, vennligst ta produkt og prisjakt i de korrekte kategoriene. Priser kan forøvrig også registreres på AVnytt.
    På forhånd takk!

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sies det noe om hvilken av disse tre modellene som evt. ikke har mulighet til å finjustere EQ manuelt etter å ha kjørt YPAO-kalibreringen? (slik RX-V1900 ikke kan)

Side 1 av 32 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •