Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 32 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 638
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Du kan lagre pattern opp mot scene. Om du velger lagre ekisterende innstillinger. Men hvordan det er mulig å få flere enn to pattern vet jeg ikke enda, da alt på f.eks pattern en blir endret dersom noe forandres. Da blir også scene1 og scene2 forandret likt, selv om du vil lagre en ny innstilling på scene3. Det er litt merkelig.
    Du har jo ikke flere enn 2 pattern.....

Hvordan går du fram for å lagre pattern 1 opp mot en scene og pattern 2 opp mot en annen scene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke 11.1 lyd

Har koblet opp 3067 og prøver og kjøre i gang 11.1 system med og bruke ext effektrinn til fronter,center og dei 4 precens kanaler, og 3067 sin innebygde forsterker til surround side og back.
    Men får det ikke til og fungere, ser ut for meg i menyen att det må brukes innebygd på dei 7 vanlige kanaler og external på dei 4 precens vist ein skal ha 11.1 (eller 11.2)
    Er det noe eg gjør feil her ???

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bikertoby
    Har koblet opp 3067 og prøver og kjøre i gang 11.1 system med og bruke ext effektrinn til fronter,center og dei 4 precens kanaler, og 3067 sin innebygde forsterker til surround side og back.
    Men får det ikke til og fungere, ser ut for meg i menyen att det må brukes innebygd på dei 7 vanlige kanaler og external på dei 4 precens vist ein skal ha 11.1 (eller 11.2)
    Er det noe eg gjør feil her ???
    Hvor mange kanaler og hvilke vil du ha ekstra effektforsterker på?
    Jeg har koblet opp min med stereoeffekt på front, og en 5 kanals til center og surround. Da har jeg valgt den innstilling der front skal ha effekt (7CH +front), resten fra Yamahaen, så fikser Yamahen resten når jeg likevel setter en effektforsterker på 5 av kanalene. Denne vil vel kanskje også dekke dine behov...eller?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Du har jo ikke flere enn 2 pattern.....

Hvordan går du fram for å lagre pattern 1 opp mot en scene og pattern 2 opp mot en annen scene

Slik jeg har gjort er at jeg lager ett oppsett i Pattern1(setup menyen), går til menyen scene, veger f.eks scene1, pil opp slik at menyen kommer frem og SAVE.

Så går jeg inn på setup menyen igjen, velger jeg pattern2 (du kan ev kopiere oppsettet fra pattern1, dersom du vil bruke noe av det samme), og lager ett annet oppsett på den. Går inn på scene og lagrer denne på samme måte som beskrevet over.

Funker forklaringen? Har ikke det fremfor meg her, så tar det bare fra husken, men kan lage mere detaljert imorgen om det trengs.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Problemer med 11 kanals oppsett 3067"

Hadde mest lyst til å bruke effekt på front, center, surr L/R, surr back R/L på mine effekt forsterkere (ein 2 kanals og ein 5 kanals) men siden ein må ha effekt forsterker til å drive presence kanalene koblet eg opp mine 7 effektkanaler til å drive front, center og 4 presence kanaler og yamahen til å ta seg av surr L/R, surr back R/L
    Dette fekk eg ikke til og funke og hoved årsak er att front og front presence bruker samme preout til externe forsterker
    Når eg bruker min 5 kanals effekt trinn til å drive presence kanalene og yamahaen til resten fungerer allt greit, men synest det er litt tåpelig og bruke ein Parasound A52 som har mere krefter en Yamahaen til Presense

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har gjort er at jeg lager ett oppsett i Pattern1(setup menyen), går til menyen scene, veger f.eks scene1, pil opp slik at menyen kommer frem og SAVE.

Så går jeg inn på setup menyen igjen, velger jeg pattern2 (du kan ev kopiere oppsettet fra pattern1, dersom du vil bruke noe av det samme), og lager ett annet oppsett på den. Går inn på scene og lagrer denne på samme måte som beskrevet over.

Funker forklaringen? Har ikke det fremfor meg her, så tar det bare fra husken, men kan lage mere detaljert imorgen om det trengs.
    Enten så gjør jeg noe riv ruskende feil, eller så er det feil på min enhet, for det fungerer ikke her :cry:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Problemer med 11 kanals oppsett 3067"

Hadde mest lyst til å bruke effekt på front, center, surr L/R, surr back R/L på mine effekt forsterkere (ein 2 kanals og ein 5 kanals) men siden ein må ha effekt forsterker til å drive presence kanalene koblet eg opp mine 7 effektkanaler til å drive front, center og 4 presence kanaler og yamahen til å ta seg av surr L/R, surr back R/L
    Dette fekk eg ikke til og funke og hoved årsak er att front og front presence bruker samme preout til externe forsterker
    Når eg bruker min 5 kanals effekt trinn til å drive presence kanalene og yamahaen til resten fungerer allt greit, men synest det er litt tåpelig og bruke ein Parasound A52 som har mere krefter en Yamahaen til Presense
    Da har du jo samme oppsett ca som jeg bruker nå.
    Velg den som heter 7ch + Front, da får du effekt på fronten. Da vil du se på bilde i menyen at front trenger ekstra effektforsterker.
    Jeg har "bare" koblet opp precense i front, men det skal ikke ha noe å si.
    Jeg gjør ingen annen innstilling for å vise at jeg kobler på flere effektforsterkere. Jeg skal sjekke litt senere idag om det er forskjell på 9.1 og 11.1

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Enten så gjør jeg noe riv ruskende feil, eller så er det feil på min enhet, for det fungerer ikke her :cry:
    Det var rart.
    Pass på så MEMORY GUARD ikke er huket av, denne finner du i under FUNCTION i set up menyen. Dersom den er aktiv vil du ikke få lagret noe. Er vel en form for barnesikring.
    Kanskje det løser problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du jo samme oppsett ca som jeg bruker nå.
    Velg den som heter 7ch + Front, da får du effekt på fronten. Da vil du se på bilde i menyen at front trenger ekstra effektforsterker.
    Jeg har "bare" koblet opp precense i front, men det skal ikke ha noe å si.
    Jeg gjør ingen annen innstilling for å vise at jeg kobler på flere effektforsterkere. Jeg skal sjekke litt senere idag om det er forskjell på 9.1 og 11.1
    Har prøvd o koble opp med 7ch + front og allt fungerer under testing, men det blir ingen lyd fra back surround ved spilling av film.
    Ser ut som vist ein skal ha 11 kanaler så må instillingene stå på 7ch + fpr + rpr, og ein kan dermed kun bruke innebygd forsterker i 3067 og external effekt trinn på fpr og rpr.
    Skuffet vist dette er tilfelle og hadde nok godt for Z11 vist eg hadde vist dette, ikke det att lyden er dårlig men kunne tenkt med og bruket Parasounden og Avasten til og drive main 7 ch

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd o koble opp med 7ch + front og allt fungerer under testing, men det blir ingen lyd fra back surround ved spilling av film.
    Ser ut som vist ein skal ha 11 kanaler så må instillingene stå på 7ch + fpr + rpr, og ein kan dermed kun bruke innebygd forsterker i 3067 og external effekt trinn på fpr og rpr.
    Skuffet vist dette er tilfelle og hadde nok godt for Z11 vist eg hadde vist dette, ikke det att lyden er dårlig men kunne tenkt med og bruket Parasounden og Avasten til og drive main 7 ch
    Må undersøke det. Det høres veldig rart ut.
    Er kjipt om det er slik du sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære brukere av Yamaha RX-VXX67 Serie.
    Har for en tid tilbake anskaffet rx-v2067, da min "gamle" HK Gikk i stykker.
    Denne er koblet opp mot Samsung LCD (Hdmi out1) Og Infocus (Hdmi out2)
    I tillegg hd pvr dekoder og Sony BluRay spiller. Problemet er at jeg ikke får liv i prosjektoren alene (Hdmi indikator blinker og det hakker i lyden)
    Dersom tv'n er på, får jeg bilde på prosjektor uten problemer, men kveler jeg tv'n dør prosjektoren også. Finner dette litt rart da disse er koblet på separate utganger. Kabel til prosjektor er en ny 6 m. Monster 750, erstattet min gamle Supra 10 m da jeg mistenkte denne for problemet.
    All HDMI Control er slått av for at tv'n ikke skal kunne styre showet. Skalering er satt til 720 p på alle apparater.
    Har lest øynene røde i manualen og finner ikke ut av det....
    Eneste jeg ikke har prøvd ennå er og skru ned projektoren og forsøke med kortere kabel.
    Noen som har en Idè om hva som kan være buggen her?
    Takknemlig for svar !

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av physallis

Noen som har en Idè om hva som kan være buggen her?
    Har du lastet ned og installert nyeste firmware?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har installert ny FW.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet til å kjøre signalet rent gjennom reciver uten scalering? Regner med du har slått av HDMI kontroll på reciver og PJ itillegg til tv som du skriver?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Er ikke sikker på hva du mener med rent signal, men prosjektoren bestemmer selv oppløsning etter inn-signal. Så lenge den mates over HDMI, Kan jeg ikke skalere ned. All HDMI Control er avslått.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av physallis
    Hei. Er ikke sikker på hva du mener med rent signal, men prosjektoren bestemmer selv oppløsning etter inn-signal. Så lenge den mates over HDMI, Kan jeg ikke skalere ned. All HDMI Control er avslått.
    Hm... høres som hand shake problemer ja! Med rent signal mener jeg om det går å kjøre HDMI signalet gjennom Yamaha receiver uten å scalere signalet til 720P først. Er det mulig å sette Video conv til OFF??

Kjenner ikke Yamaha,men på Pioneer kan en kjøre "trough" eller AMP. På først nevnte går signalet uten å hente lyd signal eller noe rett igjennom. Da skal du få bilde å lyd rett på enhetene. Prøv å se om du finnner noe ligende og om feilen fortsatt er der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Hm... høres som hand shake problemer ja! Med rent signal mener jeg om det går å kjøre HDMI signalet gjennom Yamaha receiver uten å scalere signalet til 720P først. Er det mulig å sette Video conv til OFF??

Kjenner ikke Yamaha,men på Pioneer kan en kjøre "trough" eller AMP. På først nevnte går signalet uten å hente lyd signal eller noe rett igjennom. Da skal du få bilde å lyd rett på enhetene. Prøv å se om du finnner noe ligende og om feilen fortsatt er der.
    Takk for tips! Tror jeg har satt dette til off ja.. Video Conversion, står for øyeblikket på "trough".. Men har prøvd "Off"også.. Sitter for øyeblikket på jobb i n.sjøen og grubler over hvor jeg starter når jeg kommer hjem.. Skal se på dette igjen da. Takk for hjelpen!

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cinema DSP

Når jeg kjører cinema dsp på min 1067 receiver for å få front precense så takler den True Hd når dette er på. Men når det er Dts Hd master så kommer det bare Dts. Setter jeg den på straight så kommer det selvfølgelig opp at det er hd master. Når den godtar true hd så hvorfor kan den ikke spille av de andre hd formatene sammen med dsp og front precense? Er det noen som vet?

Merker ikke noe forskjell i klangen på lyden så det kan nesten virke som det er hd lydene som er der, men det kommer ikke opp i displayet før jeg setter den i straight.

Firmware er oppdatert på både receiver og spiller.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soka
    Når jeg kjører cinema dsp på min 1067 receiver for å få front precense så takler den True Hd når dette er på. Men når det er Dts Hd master så kommer det bare Dts. Setter jeg den på straight så kommer det selvfølgelig opp at det er hd master. Når den godtar true hd så hvorfor kan den ikke spille av de andre hd formatene sammen med dsp og front precense? Er det noen som vet?

Merker ikke noe forskjell i klangen på lyden så det kan nesten virke som det er hd lydene som er der, men det kommer ikke opp i displayet før jeg setter den i straight.

Firmware er oppdatert på både receiver og spiller.
    Om du trykker på info knappen kjem ikkje det opp då? Eg hadde problemer med at det berre viste dts i displayet når det var hd master audio. Men fant ut at når eg bruker info knappen på kontrollen så kjem det opp.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Om du trykker på info knappen kjem ikkje det opp då? Eg hadde problemer med at det berre viste dts i displayet når det var hd master audio. Men fant ut at når eg bruker info knappen på kontrollen så kjem det opp.
    Ikke så lenge Dsp er innkoblet nei sammen med fpr. Da er det enten Movie eller Dts. Er enten Dsp mode eller decoder mode du bytter på. Dette gjelder ikke som sagt True Hd. Da kommer det opp.

Side 8 av 32 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •