Offisiell tråd for Yamahas nye RX-VXX67 receiver-serie - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 32 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 638
    Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av suar
    Har kjøpt toppmodell i RX-V serien siden 2400 modellen, og må si at det har vært en lydmessig evulosjon fra modell til modell. Har selv fått 3067 i racket og spiller seg inn, får testet lyd iforhold til 3900 imorgen. Gleder meg
    Hei
    Har selv en RX-v1400rds reciver og den begynner vel å bli en 8-10 år nå
    Er det stor forskjell på min gamle reciver til dagens XX67 recivere? Hvis jeg skulle byttet reciver ville da 2067 være mere lik min effektmessig? Er strømforskynerene av bedre kavlitet eller er mest lyd prosesseringene som er utviklet?
    Skal snart bytte til litt større høytalere og er derfor litt usikker om jeg skal beholde min gamle trofaste 1400 og spe på med en effekfforsterker eller anskaffe alt nytt Nå skal det jo sies at jeg kun kjører front + senter til frua blir litt mere motakelig til flere høytalere i stua så lyd prosesseringen er kanskje ikke så viktig som med et full sett. Måtte litt overtalelse til for å få med senteren, men klarer liksom ikke å se på film uten den.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan noen si meg om det er annet en watt og antall hdmi som er forskjell på 667 og 767. Eller skjuler det seg andre forskjeller under lokket?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke under lokket akkurat, men 767 har en også fjernkontroll som kan lære IR-koder, et annet (større) chassis og frontpanelkontroller, samt skikkelige terminaler for sone 2.

Dat er det eneste andre forskjellene så vidt jeg har kunnet finne ut. De deler firmware og manualene er så godt som identiske.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått Rxv 3067 i hus nå:-D

Plages dog litt av at audio innstilling på reciever automatisk bytter lyd kilde fra HDMI til Coax ved tvtitting. HAr kun lyd gjennom HDMI fra tv dekoder. Så lyden forsvinner. Noen som vet noen løsning på dette?

Er ellers storfornøyd:-D

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en stk 667 her på 30 dagers prøve. Ha 2 stk rotel blokker som skal stå for effekten til front og bak men's 667 tar seg av senter.

Noen som har noen tips til en fersk hd receiver eier med korreksjon.

Har hatt en marantz siden 04 så jeg er veldig spent på lyd forskjellen og hvordan kalibreringen virker.

edit:
    så først nå at det var en xx67 tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest tråden etter info om den doble subutgangen på RX-V2067 samt brukermanualen. Lovende at sub foran og sub bak instilles uavhengig av hverandre i YPAO, men har noen ennå høstet erfaring med hvodan dette fungerer i praksis?

Har to SVS PB-10 i vanskelig rom, så utfordringen blir, hva er lurest av å kjøpe 2067, eller 767 + SVS EQ1 til bare litt dyrere pris. Jeg kjører uansett med ekstern effektforsterker så effektforsterkerne i receiveren er likegyldig. 2067 har sikkert bedre romkorreksjon på resten av systemet enn 767 og nettverk, men hvordan er subkalibreringen i forhold til SVS EQ1

Eller ville det beste vært å spart noen måneder til for Denon 4311 eller Yamaha RX-V3067?

Vanskelig dette...

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål til en 3067:

Er det noen mulighet å få flere Setting Pattern enn 2? eller er det andre muligheter å løse dette problemet:
    Jeg skal lagre flere forskjellige innstillinger/kalibreringer. Disse lagres på forskjellige "scener" (egen meny)
    Men de tar alltid utgangspunkt i pattern 1 eller pattern2, og gjør jeg en forandring på en av de, f.eks hever volum på center, gjør det også det på alle de andre oppsettene fra samme pattern.

Hvordan har dere løst det å lagre forskjellige oppsett? Er jeg helt på villspor. Prøvd å lese litt i manualen, men har ikke lykkes å finne noe lurt...

Ellers vil jeg si at den fungerer meget bra, og gir et løft lydmessig. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaring ved avspilling av lydfiler over nettverk ?

Er det noen som har prøvt dette , og kan si noe om funksjonalitet ? og kvalitet (med formater som ikke har komprimert lyd..)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Silent Cinema?

Noen som har erfaring med Yahamas Silent Cinema teknologi?

Utifra hva jeg har kjønt er det et egent sytem for å få max utav kilden (lydsporet med diverse kodeker DTS MA o.l).
    Selv om man bruker hodetelfoner?

Noen som har testet dette, og om hvorvidt det funker?
    Bedre, dårligere, bare en gimmick eller helt revolusjonerende?:-P

Det jeg lurer på er om jeg likevel skal gå for Yamaha receiveren (1067) da den ikke koster stort mer enn en dedikert hodetelefonforsterker, og i tilegg kan brukes som et knytepunkt for alle mine digitale kjæledyr :-)

EDIT: Flyttet det ene avsnittet opp for dere som (naturlig nok gikk lei livshistorien min... :-P

Wall of Text

Greia er at jeg egentlig er på jakt etter en oppgrading, da med spesielt fokus på å bedre lyden for hodetelefonene (Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm) som for tiden er koblet til en sliten Onkyo TX-DS494 receiver...

Og ny forsterker skal jeg ha uansett, men planlegger å for stereo oppsett. Og hadde derfor lagt fra meg planene om en receiver, men har i gjennom mye letting kommet fram til at det ikke blir så enkelt å få alt jeg ønsker for under 20000,-

Da jeg jeg trenger en DAC for mine flerfoldige digitalekilder (hadde vært greit med HDMI sånn for alle de "nye" kodekene, som jeg gjerne vil ha gleden av selv om jeg bare kjører stereo og hodetelefoner:???:

Ja ja tenkte jeg naivt, men så kommer det noen smarte folk her på forumet å påpeker at jeg trenger en volumkontroll mellom DAC og en eventuel effektforsterker (sikler på ROTEL 15728) )

Da ble jeg plutselig nødt til å kaste inn ekstra penger til en decent forforsterker, noe jeg følte ble mye for noe jeg så på som et nødvendig onde

Ellers kunne jeg gå for en DAC med volumkontroll/innebygd preamp. Sett på litt forskjellige: en mistenkelig fristende kineser (Matrix mini-i 24/192 Balanced DAC + Headphone Amp - eBay (item 350235725907 end time Nov-26-10 19:13:10 PST))

En dyrere men mer "eksklusiv" Naim Nait XS (NAIM NAIT XS - Lyd og Bilde)

Og Cambridge 840 (CAMBRIDGE 840A v.2 Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben)

Back on offtopic... Som dere sikkert ser blir dette fort dyrt å konkurre med receiverene, når man på død og liv skal ha "alt".

Takker for alle svar!
    (Håper ikke dere sovnet i stolen mens dere leste "roman" min :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en Yamaha RX-V2067 i hus, men har ikke koblet den opp enda.

Mulig jeg er blind, men lurte på hvordan jeg kan få festa bananplugger til denne?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klanen

Mulig jeg er blind, men lurte på hvordan jeg kan få festa bananplugger til denne?
    Du må vippe ut plastpluggene i midten av terminalene . spiss ting er fint å ha da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klanen

Enkelt, på de modellene som selges her er det en plastdings satt i baki terminalen, ta en liten tang eller en tapetkniv og trekk den ut, det har jeg gjordt og banan passer perfekt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen :-)
    De satt mye løsere enn jeg trodde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bumper meg selv...

Noen som har erfaring med Silent Cinema funksjonen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er min første Yamaha, så jeg er ikke helt fortrolig med menyen enda...

Er det mulig å velge forskjellig pattern til forskjellig scene?
    Jeg har pattern 1 med sub og pattern 2 uten sub, det hadde vært kjekt å kunne bytte pattern, uten å gå inn i menyen for å endre det hver eneste gang jeg vil høre musikk uten sub.

Det gjelder en 3067

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1

Dette er min første Yamaha, så jeg er ikke helt fortrolig med menyen enda...

Er det mulig å velge forskjellig pattern til forskjellig scene?
    Jeg har pattern 1 med sub og pattern 2 uten sub, det hadde vært kjekt å kunne bytte pattern, uten å gå inn i menyen for å endre det hver eneste gang jeg vil høre musikk uten sub.

Det gjelder en 3067
    Når du har en innstilling med de parameterne du ønsker å lagre på hurtigknapp er det bare å holde inne Scene 1 eller Scene 2 osv. på fjernkontrollen til du får bekreftelse på skjermen. Herlig enkelt

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det fungerer ikke, den vil ikke lagre pattern opp mot scene.

Når jeg bytter pattern, så bytter den på alt

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er pattern eneste muligheten til å velge sub til/fra ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det, bortsett fra "pure direct", men det blir uten YPAO.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lagre pattern opp mot scene. Om du velger lagre ekisterende innstillinger. Men hvordan det er mulig å få flere enn to pattern vet jeg ikke enda, da alt på f.eks pattern en blir endret dersom noe forandres. Da blir også scene1 og scene2 forandret likt, selv om du vil lagre en ny innstilling på scene3. Det er litt merkelig.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Side 7 av 32 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •